یکشنبه 6 آذر 1384

آصفي: تحقق توليد سوخت هسته‌اي بايد مهم‌ترين محور مذاكرات باشد، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۴/۰۹/۰۶‬

سخنگوي وزارت امورخارجه گفت : هنوز پيشنهاد رسمي و مشخصي براي از سرگيري مذاكرات دريافت نكرده‌ايم و از نظر ما تضمين عيني براي تحقق توليد سوخت هسته‌اي درايران مهم‌ترين موضوع مذاكرات است .


حميدرضا آصفي ، روز يكشنبه در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: اعتقاد داريم كه مذاكره با اروپا بايد معقول و در چارچوب آژانس و مقررات عام بين‌المللي باشد، براي جمهوري اسلامي ايران مقررات خاصي تنظيم نكند.

وي افزود : مدت مذاكره نيز بايد مشخص باشد و هدف از آن فرصت سوزي و برخورد با ايران تبعيض آميز نباشد.

آصفي همچنين در پاسخ به سووالي درخصوص اجلاس نوامبر شوراي احكام ، گفت : خوشبختانه شورا اين بار عاقلانه موضوع را دنبال كرد و صادر نشدن قطعنامه در اجلاس اخير ، بسياري از مسايل را روشن كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: ما از رفتار عقلايي در مسير مذاكرات سازنده و جدي استقبال مي‌كنيم، به شرطي كه طرف مقابل ما نيز به تعهدات خود عمل كند و هدفش از مذاكرات فرصت سوزي نباشد و در فكر فرصت سازي باشد.

آصفي در خصوص مطرح شدن طرح روسيه در رسانه‌هاگفت : هنوز طرحي از طرف روسيه به ما ارائه نشده است،اما روشن است كه هر طرحي كه شامل توليد سوخت هسته‌اي صلح آميز درايران باشد ، قابل بررسي است.

سخنگوي وزارت خارجه با تاكيد براينكه موضوع تحقيق و توسعه در زمينه فناوري هسته‌اي امر جداگانه‌اي است، گفت : موضوع مذاكره با اروپاييها در زمينه توليد سوخت هسته‌اي درايران است.

وي همچنين اظهارداشت : پرداختن به طرح روسيه، گمانه زني رسانه‌اي است و هدف از اين خبرسازي اين است كه تكليف مذاكرات را از طريق رسانه‌ها تعيين كنند، درحالي كه تكليف مذاكرات بايد روي ميز مذاكرات مشخص شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي وزارت امورخارجه در ادامه از سفر وزير امورخارجه به كشورهاي آذربايجان و تركيه در روزهاي آينده خبر داد و گفت: در چارچوب همكاريهاي منطقه‌اي ايران و سياستهاي دولت آقاي احمدي نژاد، آقاي منوچهر متكي وزير امور خارجه فردا(دوشنبه) يك سفر يك روزه به آذربايجان خواهد داشت و روز چهارشنبه اين هفته نيز به تركيه سفر مي‌كند.

آصفي : گفت وگو در خصوص روابط دوجانبه - موضوعات مورد علاقه دوكشور ومسائل منطقه‌اي را از محورهاي گفت وگوي وزير امورخارجه ايران با مقامات آذربايجان و تركيه عنوان كرد و افزود: متكي در سفر خود به كشورهاي آذربايجان و تركيه گسترش روابط و مناسبات با اين كشورها را مورد تاكيد قرار خواهد داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفي: تحقق توليد سوخت هسته‌اي بايد مهم‌ترين محور مذاكرات باشد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016