چهارشنبه 9 آذر 1384

بهروز افخمی مدیر شبکه صبا: "صبا" ارگان رسمی حزب "اعتماد ملی" نیست، از شمس الواعظین و بهنود برای همکاری دعوت کرده ام، مهر

بهروز افخمی مدیر شبکه تلویزیونی ماهواره ای "صبا" که به تازگی مجوز تاسیس آن را در "مدیا سیتی فری زون" دوبی ثبت کرد، تصریح کرد: "صبا" یک شبکه خبری فارسی زبان مستقل است که اخبار رسمی حزب "اعتماد ملی" را با مسوولیت سران این حزب منتشر می کند.
بهروز افخمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری "مهر" با بیان این مطلب اعلام کرد: برای راه اندازی این شبکه، تا کنون 300 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است که با این رقم تنها می توان یک فیلم سینمایی تولید کرد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که از ابتدای فعالیت شبکه متبوعش بتواند با جذب آگهی های خارج از کشور به ویژه آگهی های بازارهای دوبی هزینه های صبا را تامین کند.

افخمی با تاکید بر اینکه "صبا" ارگان رسمی حزب اعتماد ملی نیست، افزود: این شبکه در کنار برنامه های روزانه خود، ساعاتی را در طول هفته به انعکاس اخبار و تحولات این حزب اختصاص خواهد داد که البته در ابتدای آن نیز اعلام می شود این بخش از برنامه ها، منعکس کننده دیدگاه ها و فعالیت های حزب بوده و الزاما نظر مدیریت شبکه نیست.

وی با بیان این که "به علت برخی مشکلات"، به جای ثبت شبکه صبا در یک کشور اروپایی آن را در"منطقه آزاد رسانه ای دوبی" ثبت کرده ام، عمده برنامه های این شبکه را خبر، تحلیل و تفسیر، مستند و گفت و گو در زمینه های مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه های این شبکه به زبان انگلیسی نیز به مخاطبان ارایه می شود.

از مدیر شبکه صبا در خصوص همکاران این شبکه و انتشار برخی خبرها در خصوص مجریان آن سوال شد و افخمی پاسخ داد : گر چه هیچ اشکال و مانعی برای همکاری "هدیه تهرانی" با شبکه صبا وجود نداشت، اما به علت آن که توان پرداخت دستمزد او را نداریم، از همان ابتدا قصد نداشتیم که از وی به عنوان مجری شبکه استفاده کنیم.

افخمی ادامه داد: در حالی که این مساله را بارها و بارها اعلام کردیم که خانم تهرانی با ما همکاری ندارد و اخباری که در این زمینه گفته می شد را تکذیب کردیم ، هنوز برخی از صاحبان نشریات به فروش نرفتنی ترجیح می دهند با ندیده گرفتن این مساله از نام و تصویر وی برای بالا بردن تیراژ خود استفاده کنند.

مدیر شبکه صبا با تایید خبر همکاری "مسیح علی نژاد" خبرنگار روزنامه همبستگی با این شبکه اظهار داشت: علی نژاد به پیشنهاد من و به عنوان "خبرنگار" با صبا همکاری می کند.

وی افزود: علی نژاد اکنون مشغول تولید برنامه در زمینه مسایل سیاسی روز است.

افخمی در ادامه با تاکید بر این که "هنوز فهرست همکاران شبکه صبا نهایی نشده است"، چند تن از همکاران خود در این شبکه را معرفی کرد.

به گفته مدیر شبکه ماهواره ای صبا، محمدعلی ایزدی که تا سال 1376 مدیریت شبکه جهانی "جام جم" صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت و پیش از آن نیز دارای مسوولیت های مختلف در این سازمان بود، قائم مقام و معاون سیاسی شبکه ماهواره ای صباست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش "مهر" افخمی افزود: محمود ریاحی که 12 سال پیش به آمریکا رفت و پیش از آن که شبکه های تلویزیونی فارسی زبان لوس آنجلسی متداول شود، با حمایت جمهوری اسلامی ایران شبکه "آفتاب" را برای ایرانیان مقیم آن کشور راه اندازی کرد، نیز سرپرستی تولید شبکه صبا را عهده دار خواهد بود.

وی در عین حال از بهنود ، شمس الواعظین و ملک زاده به عنوان دیگر همکاران احتمالی شبکه متبوعش نام برد و گفت: "مسعود بهنود" روزنامه نگار ایرانی ساکن انگلیس و "مهرداد ملک زاده" افرادی هستند که برای تفسیر اخبار شبکه صبا و اجرای گزارش های روزانه آن انتخاب شده اند.

افخمی در خصوص همکاری بهنود توضیح داد: از وی برای همکاری با شبکه صبا در انگلیس درخواست کرده ایم و چناچه او با این پیشنهاد موافقت کند، در جهت استفاده از تجربیات او برای ما منعی وجود ندارد.

مدیر شبکه ماهواره ای صبا در پایان ابراز امیدواری کرد که بهنود و شمس الواعظین دعوت وی برای همکاری با صبا را بپذیرند.

Copyright: gooya.com 2016