پنجشنبه 10 آذر 1384

آیا امریکا فعلا از سرنگونی ملایان منصرف شده است؟ ناصر مستشار

1- امریکائیها اخیرا از حکومت اسلامی خواستار شده اند تا در ایجاد امنیت در عراق مشارکت جدی داشته باشند.زلمای خلیل زاد سفیر امریکا در عراق با اختیارات ویژه ائی از جانب بوش جهت گفتگو با نمایندگان جمهوری اسلامی آماده می شود!

2- این در حالیست که رهبران سیاسی ونظامی امریکا همواره بردخالت های حکومت ایران در خرابکاریهای عراق تاکید داشته اند. بعد از سرنگونی صدام در عراق، بعضی ازهبران کشورهای جهان حدس می زدند که جوجه را آخر پائیز به نفع امریکا باید بشمارند وبعضی هم مانند سلطان عربستان دلهره شمارش جوجه ها رابه نفع ایران در آخرپائیز به دل راه داده بود. شاید پادشاه عربستان سعودی مسئله را بهتر تشخیص داده بود ؛ چرا که سربازان امریکائی به علت اختلاف فرهنگی ؛ مذهبی همواره در عراق بعنوان غربیه به حساب می آیند ؛ اما حکومت اسلامی بعنوان کشوری که هشت سال با صدام جنگیده بودو پایگاه مخالفان صدام بودوروابط فرهنگی تاریخی واشتراک مذهبی شیعه همواره می توانست زمینه مناسبی برای گرایشهای آتی مورد استفاده قرار گیرد!به همین خاطرجمهوری اسلامی از سرنگونی صدام بدست امریکا در پوست خود نمی گنجید.به همین خاطر رژیم ایران از خود حمایت ضمنی وآزاد گذاشتن حریم هوائی در اختیار امریکائیان نشان داد.ایران پیش بینی نموده بود که امریکا به منزله بولدزر جاده را برای ورود حاکمان ایران صاف وهموار خواد کرد.

3- بیست روز پیش مقاله ائی با دکترین سیاسی واستراتژیک حکومت اسلامی در منطقه وجهان به قلم سید ضیاء الدین احتشام در سایت اینترنتی دور نگر در حفظ رژیم ایران یعنی ؛بازتاب؛ به چاپ رسیده بود که حاکی براین بود؛ آیا حذف رژیم به نفع منطقه وجهان می باشد یانه؟ در این مقاله نویسنده رسما امریکا رامخاطب قرارداده بودو امریکا را پند واندرز میداد وبعنوان مشاور و راهنمای امریکا نقش آفرینی می نمود!نویسنده با ارزیابی دقیق منطقه به امریکا ئیها راهنمائی می نماید که از برکناری رژیم ایران صرف نظر نماید ؛ چون در سایه سرنگونی رژیم کنونی بعلت فقدان آلترناتیو منطقی ، ناچارا تندروها به قدرت خواهند رسید.البته ایشان فراموش می نمایند که حکومت تندرو هم اکنون در مصدر قدرت نشسته است. شاید ایشان هنوز تندرو تر هائی دیگری در درون حاکمیت می شناسد که دیگران از آن بی خبرند.

4- بهر صورت نویسنده یادشده به امریکا توصیه استادا نه ائی می نماید که فعلا بهتر است با همین حکومت برسرکار برای حفظ امنیت وآرامش منطقه وجهان به تعامل بپردازد ؛ وگرنه در صورت قدرت گیری تند روها نا امنی به سراسر جهان سرایت خواهد کرد.

5- چند هفته قبل از نشست شورای حکام در وین همه ارزیابی ها دال بر انتقال پرونده اتمی ایران به شورای امنیت پیش بینی می شد ؛ اما با پادر میانی روسیه وهمدلی اروپا به ظاهر فرجه دیگری با توافق امریکا که مدتی بود که محتاطانه وبا عقب نشینی درقبال رژیم احساس می شد باردیگرفرصتی به حاکمان اسلامی داده شد.این در حالی بود که سخنان تهدید آمیز احمدی نژاد علیه اسرائیل همه را متقاعد کرده بود که پرونده اتمی رژیم اسلامی بدون تاخیر به شورای امنیت فرستاده خواهد شد!

6- رهبران جمهوری اسلامی پس انتشار قطعنامه ملایم شورای حکام که خود تقریبا از آن باخبر بودند گستاخ تر شده اند و برای خود کسب یک پیروزی در عرصه دیپلماسی جهانی به ثبت رسانده اند. وبه یک دیگر تبریک می گویند!اما همه اینها می تواند آرامش قبل از طوفان باشد.

7- اگر امریکا اپوزیسون نا مرتب ایران را در خارج از کشور تنها بگذارد؛ اما به هیچ وجه متحد استراتژیک خود اسرائیل را در تیررس موشکهای اتمی حکومت اسلامی تنها نخواهد گذاشت .آبرو وحیثیت جمهوری اسلامی در گرو حمایت از حزب الله وحماس وجهاد اسلامی گره خورده است.اینرا شیخ حسن رهبرحزب الله اخیرا در ملاقتش با ولی فقیه خامنه ائی چنین بیان نمود؛ کلید فلسطین در دست خامنه ائی است؛ البته شیخ حسن در صدد است هرچه بیشتر نقش کلیدی رژیم را برجسته تر نشان دهد تا کمک مالی بیشتر دریافت نماید وحمایت دائمی حکومت ایران را به خود تضمین و جلب نماید.

8- تهدید ات نظامی حکومت اسلامی از اسرائیل فراتر رفته است وتمام کشور های همکاری خلیج فارس از بیم قدرت گیری جمهوری اسلامی به سازمان نظامی ناتو پناه برده اند.70 در صد انرژی جهان در خلیج فارس قرار دارد .بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت این منطقه عضو ناتو می باشند .اگرپیمان ناتو حافظ اروپا به لحاظ سیاسی می باشد؛به همان موازات می تواند حافظ منابع انرژی از مبداء استخراج وانتقال آن هم باشد.اروپای بدون انرژِی مطمئنا نخواهد توانست بودجه ناتورا هم تامین نماید.بدین لحاظ پیش بینی میشود ناتو در آینده غبار آلود به فراخوان کشورهای عربی منطقه پاسخ مثبت ارائه دهد تا منابع حیاتی انرژی جهان رااز گزند رهبران بلند پرواز اسلامی ایران در امان نگه دارند!

9- حکومت اسلامی در خریدن ؛فرصت، بسیار مبرز است. این رژیم از قبل وابتدای به قدرت رسیدنش توانسته است فرصت های طلائی بیشماری را برای خود تهیه وبخرد! جریان آزاد سازی گروگانهای امریکائی قبل از آغاز ریاست جمهوری ریگان، قبول قطع نامه و آتش بس با عراق ؛ بی آبروئی در جریان دادگاه میکونوس برلین وبراه انداختن کارناوال دوم خرداد ودیگر مسائل گوناگون که هر بار خون تازه ائی به رگهای خود وارد ساخت تا براریکه قدرت بماند.

10- از تمام ارزیابی های جهانی چنین استدلا ل می شود که پیشرفت ایران در کسب فن

آوری سلاح اتمی دیگر برگشت ناپذیر می باشد وبه همین خاطر رژیم قادر به اجتناب از بدست آوردن آن نمی باشد ؛ لذا بر ادامه پروژه تاکید می ورزد .درست مثل این است که دونده صد متر بعد از هفتاد متر دویدن از ادامه دویدن باقیمانده ورقابت صرف نظر نماید!

11 – در همین راستا حکومت اسلامی با به روی کار آوردن دولت نظامی که هفتاد درصد منصوبان از سپاهیان می باشند ، خواسته است پیشگیری های لازم را در مقابل روزهای بحرانی بعمل آورده باشد.

12 – حکومت ایران با ارزیابی از مشکلات عدیده امریکا در عراق وانتقادهای گنگره وگرفتاری دولت در جامعه امریکاوبلاهای طبیعی به اشتها وبلند پروازیهای خود شتاب داده است تا هرچه سریعتر به هدف های اتمی خود برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

13 – روسیه اینک بطور غیر مسقیم همجوار ایران می باشد.اگر روسیه توانست از عراق صرف نظر نماید امافعلا حاضر نیست ازایران به راحتی صرف نظر نماید؛ مگر اینکه سهم عمده ائی دریافت نماید! رسیدن به آب های گرم جنوب ایران همواره جزء وصیت های امپراتور های قبلی روسیه بوده است ؛ آنچه که دراعمال ورفتار صاحبان قدرت بیکران در کرملین نشان می دهد، ادامه همان سیاست دیرین می باشد.نقش متقابل در همجواری ایران وروسیه ورازهای پشت پرده فراوان حکایت از قدمت طولانی دارد.کشتن نادر شاه افشار وقتل آغا محمد خان قاجار بخاطر یک خربزه از سرداب بدست خدمت کارانش هنوزاز حافظه تارخ نویسان بیرون نرفته است.دقیقا بعداز کشتن آغا محمد خان قاجار پیشروی روسها به سوی مناطق جنوبی مشرف به ایران آغاز گردید.کسانی که بعد از فروپاشی شوروی در آن سرزمین حضور داشته اند حتما بخاطر دارند که چگونه دلالان حکومت اسلامی دسته دسته در جستجوی دانشمندان اتمی روس وتسلیحات نظامی به هر کوی وبرزنی سرک می کشیدند.البته روسیه هم می دانست همه این دانشها علیه رقیبش یعنی امریکا استفاده خواهد شد لذا چشمان خود را همواره بر واقعیات می بستند!البته روسها هم نگران آینده خویش می باشند. چون آشکارا دیدند که بن لادن دست پروده امریکا چگونه در مقابل مربیان خود قد علم کرده است.بخش های شمالی ایران در جوار روسیه مملو است از ساکنین مسلمان !جمهوری اسلامی همیشه به سوی کشورهای جنوبی همجوار کشور خود نخواهد نگریست ، بلکه روزی چشمهایش به سوی شمال هم خواهد افتاد.فعلا حاکمان اسلامی در مقابل محبت های بی دریغ روسیه از کشتار پنجاه هزار نفراهالی چچن صر ف نظر کرده است ، اما همه اینها رادر پرونده قطور روسها از دوران کشتار مسلمانان در دوران تزارها واستالین را روزی عیان خواهد کرد.یکی از قول هائی که خمینی در پاریس به امریکا ئیها داده بود گسترش کمربند سبز به طرف سرزمین های مسلمان نشین شوروی کمونیستی بوده است ؛ این وعده هر آئینه می تواند به واقعیت بپوندد!

14 – هرچقدر زمان می گذرد فقدان آلتر ناتیو مناسب و تشکیلات سراسری ودمکراتیک نیروهای سیاسی مردم ایران در داخل وخارج از کشوراحساس می شود.مادامیکه این جایگزین قد علم نکند رژیم هر گونه مانورسیاسی وسرکوب آزادیخواهان را پیش خواهد برد بی آنکه به خود وحشتی وارد سازد. اگر بخواهیم که در معادلات سیاسی وتصمیم گیری های میهنمان شرکت داشته باشیم ،ناچاریم تشکیلات سراسری با پشتوانه مردم ایران بوجود بیاوریم تا بعنوان سخنگوی ملت ایران سهم اساسی را نقش بیافرینیم؛ وگرنه همه تصمیمات سرنوشت ساز میهنمان بدون نمایندگان واقعی ملت ایران ورق خواهد خورد!

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آیا امریکا فعلا از سرنگونی ملایان منصرف شده است؟ ناصر مستشار' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016