جمعه 11 آذر 1384

بهروز افخمي مدير شبكه "صبا": خط قرمز مورد نظر شبكه ماهواره اي صبا آقاي كروبي است، ايلنا

مدير شبكه ماهواره اي صبا:
انعكاس نظرات همه شخصيت هاي سياسي بدون تحريف وظيفه تلويزيون صباست
كروبي را در شناخت خطوط قرمز و چارچوب هاي نظام از خود
صالح تر مي دانيم

تهران- خبرگزاري كار ايران

بهروز افخمي مدير شبكه ماهواره اي صبا كه به تازگي مجوز تاسيس آن را مديا سيتي فري زون, دوبي ثبت كرده است, گفت: هياهو و جريان سازي هاي رسانه هاي داراي مشي محافظه تاثيري در خط و مشي حرفه اي شبكه صبا ندارد.

بهروز افخمي در گفتگو با خبرنگار ايلنا, با بيان اين نكته كه همواره تاكيد شده است خط قرمز مورد نظر شبكه ماهواره اي صبا آقاي كروبي است,‌‏تصريح كرد: ما كروبي را در شناخت خطوط قرمز و چارچوب هاي جمهوري اسلامي از خودمان صالح تر مي دانيم و البته به دليل هم سليقگي سياسي با ايشان قطعا, تصميمات بنده بسيار نزديك به تصميمات ايشان است.
وي ادامه داد: اما در مورد فضا سازي هاي اخير روزنامه هاي دست راستي و برخي سايت هاي وابسته به آنها جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد. آنها نه مي توانند ما را به سمت خودشان بغلطانند و نه به سمت اپوزسيون, ما كار خودمان را انجام مي دهيم.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر مانور دادن عده اي بر روي تجمع برخي افراد مطرود نظام در شبكه ماهواره اي صبا, گفت: اگر در مورد آقايان بهنود و شمس الواعظين بحث مي كنند من نمي دانم چگونه مي شود نتيجه گرفت كه آنها مطرود جمهوري اسلامي هستند، اما به هر حال اين آقايان شخصيت سياسي شناخته شده اي دارند كه مورد احترام ما هستند اما ممكن است اختلاف نظرهايي هم وجود داشته باشد و شايد نتوانيم باهم در مورد يك خط و مشي سياسي به توافق برسيم. اما به نظر مي رسد فعلا خوراك جديدي براي مطبوعات دست راستي فراهم شده است و بعيد نيست كه از اين پس دست از سر هديه تهراني بردارند و به سراغ نام هاي ديگري بروند.
افخمي تصريح كرد: ما فعلا مذاكراتي را آغاز كرده ايم و مشورت هايي صورت گرفته اما به هر حال ضمن احترام به عقايد همه گروهها و شخصيت هاي سياسي و اعلام آمادگي براي انعكاس نظر همه حتي گردانندگان روزنامه كيهان اعلام مي كنيم كه همكاري با شخصيت هاي شناخته شده مطبوعات پس از اين در صورتي ممكن خواهد بود كه آنها و ما بر سر يك خط و مشي واحد كه مورد تاييد آقاي كروبي باشد به نتيجه برسيم.
وي افزود: منعكس كردن نظرات همه شخصيت هاي سياسي بدون تحريف و تفسير وظيفه تلويزيون صباست اما همكاري شرايط ديگري دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مدير شبكه تلويزيوني صبا در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر خط و مشي و رويكرد اين شبكه يادآور شد: شبكه صبا يك شبكه حرفه اي, گزارش و گفت و گو خواهد بود. مثل BBC, CNN, و يا الجزيره, خصوصيت تلويزيون خبري اين است كه حقيقتا به مردم اطلاعات و خبر ارائه دهد و نقش معلم را بازي نمي كند.
وي ادامه داد: شبكه حرفه اي خبر سعي مي كند تبليغات و شعارهاي سياسي را با خبر مخلوط نكند و در واقع در ارائه و عرضه خبر و اطلاع رساني تقلب نمي كند، چرا كه خبر نيز مانند هر كالاي ديگري مي تواند تقلبي, مخلوط با خبرهاي ديگري و يا سالم و بدون آلودگي باشد. افخمي تاكيد كرد ما تجارت را با سلامت و رعايت حيثيت اصول حرفه اي انجام خواهيم داد و به عبارت ساده تر هر آنچه برخي روزنامه ها و رسانه ها انجام مي دهند، قطعا ما انجام نخواهيم داد.
وي در پايان تصريح كرد: فضا سازي هاي اخير رسانه هاي دست راستي در خصوص بودجه 300 ميليون توماني راه اندازي شبكه صبا نيز نشانگر آن است كه دست اندركاران اين روزنامه ها مخاطب خود را نادان فرض مي كنند و فكر مي كنند اين مبلغ براي راه اندازي يك شبكه در ديدگاه افكار عمومي خيلي زياد است در حالي كه خودشان اعتبارات ميلياردي را از بيت المال گرفته و به زمين گرم زده اند.

Copyright: gooya.com 2016