جمعه 11 آذر 1384

الهام در پاسخ به انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی: هواپیمای تشریفاتی دولت فروخته می شود، فردا

غلامحسين الهام رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به سرمقاله انتقادی روزنامه جمهوری اسلامی درباره خرید هواپیمای تشریفاتی دولت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «فردا» او در نامه خود اعلام کرده که احمدی نژاد دستور فروش و یا تغییر کاربری این هواپیما را صادر کرده است.


الهام نوشته است: سهم دولت احمدي‌نژاد در اين هواپيما فقط بيرون كشيدن ثروت ملت از حلقوم زورگويان غربي است كه مي‌فروشند و تحويل نمي دهند. دولت احمدي‌نژاد توانسته است با طرح دعوي حقوقي آن را بازپس بگيرد. از كساني كه فروختند و بلوكه كردند.


اما چه كساني و در چه تاريخي تصويب كردند كه برروي هواپيماي قريب چهل ميليون دلاري بيست ميليون دلار آذين و تجهيزات ببندند تا اختصاصي رئيس جمهور بشود؟

در سال 1380 شوراي اقتصاد خريد هواپيماي ايرباس را براي استفاده اختصاصي دولت با استفاده از فاينانس داخلي تصويب كرد. بعدا در بودجه‌هاي سالانه، پول هواپيما از كيسه ملت پرداخت شد و در سال 1382 پس از خريد هواپيما قرارداد تبديل آن به هواپيماي اختصاصي با هزينه اي نزديك به بيست ميليون دلار يعني نزديك بيست ميليارد تومان با شركت «سوژرما» منعقد شد. با اين هزينه، امكان ارتباط ماهواره اي اتاق ويژه رئيس جمهور با سرويس ويژه در آن تدارك ديدند، اتاق جلسات وزرا، كه جز تحميل هزينه بر بيت المال و ايجاد رفاه ارزشي ندارد.


الهام افزوده است: حداكثر 6 ساعت پرواز مستمر، آن قدر سخت نيست كه نياز به اين همه تشريفات داشته باشد. پرواز بيش از آن هم نيازمند چنين تحميلي نيست. از اينكه اين هواپيما تحويل شد، براي دولت موفقيت است چون ثروت كشور از حلقوم فروشنده قانون شكن بيرون كشيده شد. اما احمدي‌نژاد هرگز از اختصاص آن به رئيس جمهور و دولت خرسند نشد.

اينجانب از طرف ايشان از همه خبرنگاران خواستم كه هواپيما را ببينند. چنانكه شما گفته ايد در اول انقلاب مردم علاقمند به تماشاي تجملات «شاهنشاهي» بوده اند. و با گزارش روند خريد و تحويل آن، با بياني از شدت وضوح به صورت پرسش انكاري گفته ام آيا احمدي‌نژاد از آن استفاده خواهد كرد ! اگر چنين باشد، احمدي‌نژاد، احمدي‌نژاد ديگر نيست. اين امر واضح است. همان روز ايشان به وزير راه دستور داده است تا براي فروش يا استفاده تجاري از آن در جهت نفع عمومي برنامه ريزي كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی خطاب به مدیرمسئول روزنامه جمهوری نوشته است: حضرت «مسيح» عزيز; كه هميشه شما را به ترويج فرهنگ مبارزه با اشرافيت، تجمل، زراندوزي، استكبار دولتي شناخته و عالمي روحاني و ساده زيست مي‌دانيم و مي‌شناسيم. اين دولت از دل اين فرهنگ است، از اين جنس است. چرا شبهه كنيم قلم مسيحيايي شما، بايد به اين حركت مثبت جان مكرر بدماند.

از سيما بخواهيد، هر آنچه را فيلم گرفته است، به تصوير بكشد و ديدگاه آقاي احمدي‌نژاد را نيز شفاف بيان كند.

برادر بزرگ، جانباز و عزيز، مطمئن باش كه فرهنگ تمسك به روش علوي و حركت در اين مسير با همه فاصله و سنگيني آن، در اين دولت آغاز شده تداوم خواهد يافت و به كمك شما حاميان اين عرصه، گفتمان قاروني ان شاالله به گفتمان‌ هاروني بدل خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016