شنبه 12 آذر 1384

گزارش سايت "آشوب" از مراسم هفتمین سالگرد بزرگداشت مختاری و پوینده

[سايت آشوب]

اختصاصی آشوب

روز ١١آذر به مناسبت هفتمین سالگرد به قتل رسیدن محمد مختاری و محمد جعفر پوینده از اعضای کانون نویسندگان که از قربانیان قتل های زنجیره ای بودند به دعوت کانون نویسندگان بر سر مزار آنان واقع در امام زاده طاهر کرج مراسم بزرگ داشتی برگزار شد.

بر سر مزار آنان دسته گل هایی دیده می شد که یکی از آن ها از طرف کانون نویسندگان بود. پوسترهایی نیز از طرف کانون نویسندگان و چندین نشریه دانشجویی نیز در گوشه و کنار به چشم می خورد.

در ابتدای مراسم مجری برنامه ضمن محکوم کردن این قتل ها گفت: بعد از گذشت ٧ سال از این فاجعه همچنان آمران و عاملان اصلی این فجایع معرفی نشده اند.

سپس یکی از حضار شعری از مختاری خواند و در مقابل آن شعری از مرحوم آتشی خواند که به صورت مناظره بین این دو نفر بود . سپس آقای علی اشرف درویشان بیانه کانون نویسندگان را خواندند. خانم سیمین بهبهانی در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره قربانیان قتل های زنجیره ای خصوصا مختاری و پوینده گفتند که نمی توان صدای آزادی خواهی را خفه کرد. در انتها نیز شعری خواندند که مورد توجه حاضران قرار گرفت و مورد تشویق و درود فرستادن حضار قرار گرفت .

سپس حافظ موسوی از شاعران عضو کانون شعری را قرائت کردند. سپس به وسیله یآقای رئیس دانا پیام ناصر زرافشان وکیل بازماندگان قربانیان قتل های زنجیره ای که اکنون در زندان به سر می برد خوانده شد.

بعد از اتمام پیام جمع حاضر شعار های درود بر زرافشان و زرافشان آزاد باید گردد را سرداده شد. سپس خانم پوینده در سخنانی ضمن ابراز تاسف از عدم رسیدگی به این قتل ها خواهان پی گیری این مسئله از طرف فعالان و افکار عمومی شدند.

سپس یکی از فعالان دانشجویی شعری را در وصف مختاری و پوینده و تمامی جان باختگان راه آزادی و برابری خواند و در آخر شعر خود را با این عبارت به پایان برد: (( هر شب ستاره ای را به خاک می کشند اما این آسمان غم زده همچنان غرق ستاره است. )) که در این لحظه جمعیت با شور خاصی به تشویق پرداختند. سپس یکی از شاعران کرجی شعر خود را خواندند و یکی از فعالان کارگری نیز ابتدا به زبان ترکی عباراتی را بیان کردند و بعد شعری را خواندند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آخر آقای رئیس دانا اعلام کردند که مراسم بعد از خواندن پیام سیاوش مختاری به پایان خواهد رسید و بعد از آن جوانان می خواهند به سبک خود یاد قربانیان را با سرود خوانی بر سر مزار آنان گرامی دارند. بعد از خواندن پیام سیاوش مختاری آرام آرام نوای سرود (( سر اومد زمستون )) بر فضا طنین انداز شد. جمعیت نیز با همراهی جوانان این سرود را خواندند. سپس حاضران با تشکیل یک حلقه سرود (( قسم خوردم بر تو ای عشق)) را زمزمه کردند. بعد از آن سرود ارغوان ها را هم صدا خواندن و پای بر زمین می کوبیدند.

در انتها نیز جمعیت با مشت های گره کرده افراشته شده در آسمان سرود انترناسیونال را یک صدا خواندند و فضای خاص و شور انگیزی را ایجاد کردند.

در حاشیه:

محمد علی عمویی با سابقه ترین زندانی سیاسی هم در این مراسم حضور داشت.
جمعیت شرکت کننده نسبت به سال های گذشته افزایش چشم گیری پیدا کرده بود و حضور جوانان و دانشجویان پررنگ بود.
حضور نیروهای امنیتی و انتظامی ملموس و قابل توجه بود.
میزهای در محل قرارداده شده ود که بر روی آن شیرینی و چای به منظور پذیرایی از حضار قرار داده شده بود.
این مراسم در آرامش کامل و بدون هیچ مشکل خاصی برگزار گردید.

گزارش کننده : فواد شمس

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش سايت "آشوب" از مراسم هفتمین سالگرد بزرگداشت مختاری و پوینده' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016