پنجشنبه 17 آذر 1384

معصومه ابتكار: خواب رفتن جنبش دانشجويي، خطر بزرگي است، ايرنا

رشت، ايرنا ‪۸۴/۰۹/۱۷‬

عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس تهران، گفت: خواب رفتن جنبش دانشجويي، خطر بزرگي است كه بايد به آن توجه داشت.


"معصومه ابتكار" چهارشنبه شب در مراسم روز دانشجو در دانشكده كشاورزي دانشگاه گيلان، افزود: مهمتراز خواب رفتن جنبش دانشجويي، اين است كه اين جنبش به دلايل مختلف خود را به خواب بزند.

وي اضافه كرد: مبادا به روزي برسيم كه جنبش دانشجويي خود را به خواب بزند و اميدي نداشته باشد كه اين جنبش راه به جايي در جامعه نمي‌برد.

ابتكار گفت: امروز نداهايي به گوش مي‌رسد و عده‌اي دانشجو را دعوت به بي‌تفاوتي مي‌كنند، كه بايد ديد اين نداها از كجا مي‌آيد و چه كسي با چه نيتي سر مي‌دهد.

وي افزود: اين نواهايي كه اكنون مي‌شنويم، دانشجويان را به ياس و نااميدي مي‌كشاند.

معصومه ابتكار گفت: يكي‌از مولفه‌هاي جنبش دانشجويي، معرفت و خودشناسي است و اين مولفه از گذشته تاكنون سرلوحه جنبش دانشجويي بوده است.

عضو سابق دانشجويان پيرو خط امام، با اشاره به تاريخچه شكل‌گيري جنبش دانشجويي در كشور، يادآور شد: وقتي بحث از جنبش دانشجويي مي‌شود، خوب است به گذشته نگاه كنيم، زيرا هر كس گذشته را نشناسد و به وضعيت امروز پي‌نبرد، نمي‌تواند راهي به آينده داشته باشد.

ابتكار، ضمن اشاره به اتفاقات ‪ ۱۶‬آذر سال ‪ ۱۳۳۲‬و گراميداشت ياد و خاطره شهداي آن روز، افزود: اين روز، نقطه عطفي در فعاليت جنبش دانشجويي كشور بود.

وي اظهار كرد: جنبش دانشجويي در آن روز كاري كرد كه سركوب نشد و حس خود را نسل به نسل منتقل كرد.

به گفته وي، جنبش دانشجويي در برهه‌هاي مختلف تاريخي، پرچمدار مبارزات بود و شعله بيداري اين جنبش هيچگاه خاموش نشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابتكار، يكي از ويژگيهاي جنبش دانشجويي در دوران پيروزي انقلاب اسلامي را پيوند آن با مردم عنوان كرد و گفت: اين جنبش همواره بايد با مردم و دردهاي جامعه پيوند برقرار كند.

رييس سابق سازمان محيط زيست كشوراظهار داشت: اگر جنبش دانشجويي نتواند با جامعه پيوند خود را حفظ كند، دچار مشكل خواهد شد.

در اين مراسم كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان با عنوان " گذشته، چراغ راه آينده " برگزار شد، رييس دانشگاه، استادان و بيش از ‪۵۰۰‬ نفر از دانشجويان دانشگاه گيلان شركت داشتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معصومه ابتكار: خواب رفتن جنبش دانشجويي، خطر بزرگي است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016