دوشنبه 21 آذر 1384

مسوولان وزارت دفاع: خلبان هواپيماي سي ۱۳۰ مقصر بود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هفتم در تشريح جلسه مشترك نمايندگان با مسوولان وزارت دفاع و نيروي هوايي خبر داد: مقصر حادثه سقوط هواپيماي C-130 حامل اصحاب رسانه، خلبان بود.

حشمت الله فلاحت‌‏پيشه، عضو فراكسيون اصولگرايان در گفت و گو با خبرنگار پارلماني "ايلنا"، تصريح كرد، آنچه كه در جلسه روز گذشته مشهود بود و از صحبت‌‏هاي مسوولان وزارت دفاع و نيروي هوايي برداشت شد اين بود كه خطاي خلبان را به عنوان فرضيه خود مطرح كردند.
فلاحت پيشه در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" مبني بر اينكه آيا طرح فرضيه خطاي خلبان از سوي مسوولان به دليل اين نيست كه خلبان جزء جانباختگان است و فرصت دفاع ندارد، گفت: متاسفانه اين از شرايط پروازهاي هواپيمايي است كه بخش اعظم خطاي آن، خطاي انساني است.
وي با تاكيد بر اينكه اگر مسوولان به خطاي خلبان اعتقاد داشته باشند، بايد به عنوان فرضيه آن را به اثبات برسانند، تصريح كرد: ما مي دانيم خلبان شهيد شده و نمي‌‏تواند دفاع كند اما برغم همه اين شرايط معتقد هستيم بايد نظر نمايندگان تامين شود.
فلاحت پيشه خاطرنشان كرد: جلسه روز گذشته يك‌‏سري مسايل را روشن كرد و به بسياري از شايعات كه در مورد اين حادثه مطرح بود، پايان داد.
عضو فراكسيون اصولگرايان تصريح كرد: مسايلي نظير اين كه عنوان مي‌‏شود، خلبان اصلي هواپيما را بلند نكرد، تكذيب شد و مشخص شد خلبان اصلي و خلبان پرواز يكي بوده است. مساله نقض فني هواپيما نيز تكذيب گرديد و مشخص شد آن علتي كه خلبان به دليل آن پرواز را به دوساعت عقب انداخته تاثيري در سقوط هواپيما نداشته است.
وي تاكيد كرد: مسوولان وزارت دفاع و نيروي هوايي ارتش عنوان كردند به رغم اينكه از عمر ناوگان هوايي ايران سي سال مي‌‏گذرد و عمدتا به خاطرتحريم اين ناوگان كهنه شده است اما هواپيماها طبق استاندارد روز دنيا پرواز مي كنند و در مورد هواپيماي C-130 نيز استانداردهاي پرواز رعايت شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فلاحت پيشه با بيان اينكه به شايعه مربوط به پرواز اجباري خلبان هم پاسخ داده شد، گفت: در جلسه روزگذشته عنوان شد هيچ مقامي نمي‌‏تواند خلبان را وادار به پرواز كند و تنها اگر بدون دليل خلبان حاضر به پرواز نشود، تمرد محسوب مي‌‏شود در غير اين صورت هر عاملي حتي سردرد خلبان مسوولان را موظف مي‌‏كند كه وي را از پرواز منع كنند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس از پاسخ ها قانع شدند؟ گفت: كسي قانع نمي شود تا گزارش كميته تحقق آماده شود و فعلا همه منتظر گزار ش فني كميته تحقيق هستيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسوولان وزارت دفاع: خلبان هواپيماي سي ۱۳۰ مقصر بود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016