چهارشنبه 23 آذر 1384

٢۹ نفر از نمايندگان درخواست استيضاح خود از وزير دفاع در رابطه با سقوط هواپيما را پس گرفتند، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذكر نماينده تبريز تصريح كرد: 29 نفر از نمايندگان درخواست استيضاح خود از وزير دفاع را پس گرفته‌اند.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس سيد محمد‌رضا ميرتاج‌الديني در تذكر خود به هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضوع استيضاح وزير دفاع اظهار داشت: بحث من تذكر به هيأت رئيسه براي رعايت بي‌طرفي در مورد بحث استيضاح وزير دفاع است كه برخي نمايندگان آن را مطرح كرده‌اند.
وي ادامه داد: اين بي‌طرفي نسبت به جريان اقليت و اكثريت مجلس در هيات رئيسه مشاهده نشد. يادآوري مي‌كنم كه در سال گذشته و اولين سال مجلس هفتم، تعداد زيادي از نمايندگان مي‌خواستند وزير آموزش و پرورش دولت قبل را استيضاح كنند و بيش از 100 نفر اين استيضاح را امضا كردند. اما هيات ‌رئيسه مجلس هفتم مرتب در خارج از صحن علني مجلس با نمايندگان خواستار استيضاح مذاكره مي‌كردند تا آنها را منصرف كنند همان‌طور كه ديديم اين بحث‌ها 6 ماه به طول انجاميد. در حالي كه مراحل تذكر، سوال و جلسه در كميسيون‌ها نيز با وزير سپري شده بود.
وي در مورد درخواست 21 نفر از نمايندگان براي وزير دفاع به خاطر سانحه هواپيماي C-130، اضافه كرد: اما اين دفعه شاهد بوديم كه تعدادي از دوستان و همكاران درخواست استيضاح كرده‌اند در حاليكه نه مرحله سؤال و نه تذكر سپري نشده است و اين مسئله بدون بررسي در جلسات كميسيون‌ها مطرح شده است.
نماينده مزدم تبريز تاكيد كرد: ما از هيات رئيسه انتظار داشتيم كه با اين عزيزان صحبت كنند و آن‌ها را متقاعد كنند كه به اين سرعت بحث استيضاح مطرح نشود. زيرا همه مي‌دانند كه استيضاح چقدر وقت و هزينه از دولت و مجلس مي‌برد.
باهنر نيز به عنوان رئيس جلسه امروز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي پاسخ داد: در يك جمله در دفاع از عملكرد هيات رئيسه در ارتباط با بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش در دولت قبل، بايد بگويم كه هيأت رئيسه براي اين‌كه خود را از مواضع تهمت دور بدارد، اين عمل را انجام داده است. يادآوري مي‌كنم كه اكثريت مجلس در سال گذشته به دنبال استيضاح وزير آموزش و پرورش بودند و ما از آنها درخواست كرديم كه مشكل را جور ديگري حل كنند و نهايتاً به ياد داريم كه مقام معظم رهبري هم فرمودند كه مصلحت نيست در پايان دوره آقاي خاتمي مجلس در مقوله استيضاح وارد شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به استيضاح وزير دفاع خاطرنشان كرد: هيأت رئيسه تشخيص داد كه اگر بخواهد جلوي فعاليت استيضاح‌كنندگان وزير دفاع را بگيرد به اين متهم مي‌شود كه با جناح اقليت برخورد خوبي نداشته و جلوي فعاليت آنها را گرفته‌ است. در نهايت به واسطه اين كه در صدديم آئين‌نامه را رعايت كنيم اين كار را انجام داديم.
وي ادامه داد: البته ما هم شنيديم كه بحث‌ها در مورد لزوم منطقي استيضاح به خوبي در حال انجام شدن است آن‌طور كه مي‌دانم 29 نفر درخواست‌ استيضاح خود را پس گرفته‌اند.
باهنر افزود: هيأت رئيسه اميدوار است وحدت كامل بين جناح‌هاي اقليت و اكثريت و ميانه وجود داشته باشد و همه دست به دست هم دهيم تا بتوانيم هم در رابطه با تشخيص علل اين حادثه تاسف‌بار به جمع بندي‌هاي خوبي برسيم و مردم شريف را در جريان قرار دهيم و هم لازم نباشد كه با مسئله برخوردهاي سياسي شود.

Copyright: gooya.com 2016