پنجشنبه 24 آذر 1384

گفت و گو با نابغه ي ايراني، ف. ميم. سخنستاني در باره ي اکتشافات اخيرش، واحد مرکزي خبر

پــِژوهشگر جوان و خلاق تهراني موفق شد معماي مندليف را بعد از 136 سال حل کند.

ف.ميم.سخنستاني، داراي تحصيلات سيکل دوي طبيعي، با سه سال تحقيق و مطالعه و چشم دوختن به جدول مندليف و ارتباط مستمر با برخي از پِژوهشکده هاي معتبر جهان مانند "ياهو" و "ام.اس.ان.مسنجر" توانست مدل گردش الکترون ها به دور هسته ي اورانيوم را که 136 سال لاينحل مانده بود، حل کند.

دستيابي اين جوان خلاق ايراني به راز گردش الکترون، بهت و حيرت دانشمندان جهان را در پي داشته است.

به نوشته ي روزنامه "ديلي ميرور ساينتيفيک جئوگرافي"، چاپ آمريکا، ميکائيل جکسون که سه بار در ايام جواني کتاب هاي مندليف را خوانده و هم اکنون رئيس بنياد آب و فاضلاب نيويورک و انجمن خيريه سالمندان واشينگتن است، از ف.ميم.سخنستاني به عنوان شهاب نوراني کهکشان راه شيري ياد کرده است.

وي کشف گردش الکترون ها را بزرگترين تحول قرن 21 دانست و سخنستاني را مندليف ديگر و سوپر استار جهاني در دنياي پيشرفته ي علم اعلام کرد.


ف. ميم. سخنستاني امروز تيتر يک نشريه ي معتبر نيويورک تايمز بود.

اين دانشمند کشف گردش اتمي را جوابگوي بسياري از مشکلات جامعه بشري از قبيل گردش استوانه ي دوار در داخل ماشين رخت شويي، و ماسوره ي چرخ خياطي و راز مثلث برمودا در سرنگوني هواپيماها مي داند.

ما با اين پژوهشگر جوان به رغم فرصت اندکي که داشته اند مصاحبه ي کوتاهي ترتيب داده ايم که در زير مي خوانيد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگار- چطور موفق به اين کشف عظيم شديد؟
سخنستاني- بعد از مشاهده ي تشعشع نور در اطراف ِ رئيس جمهور به اين فکر افتادم تا دلايل اين نورافشاني را کشف کنم که منتهي به اين اکتشاف شد.

خ- شما راز اين اکتشاف را در چه مي بينيد؟
س- والله حقيقت امر اين است که پيش از اين کشف به جمکران رفتم و نامه اي به چاه افکندم که به محض بازگشت تحولي در من ايجاد شد و پاسخ تمام فرمول ها يک به يک بر من آشکار گشت. من اين اکتشاف را تقديم به صاحب اصلي اش مي کنم که اميدوارم از من قبول فرمايند. انشاءالله کشف من در تجهيز کشور به انرژي هسته اي به منظور مقابله با استکبار جهاني و اسرائيل غاصب موثر باشد و ضمنا جلوي سوانحي مانند سانحه هواپيماي سي130 را بگيرد.

خ- توصيه ي شما به جوانان چيست؟
س- توصيه ي من اين است که از ياد خدا غافل نشوند و مانند رئيس جمهور محبوب مان براي حل مشکلات علمي از آقا استمداد بخواهند و در ماه هاي محرم براي روان شدن گردش خون و باز شدن رگ هاي مغزي حتما قمه بزنند تا انشاءالله رازها و رمزها مثل روز براي شان روشن شود.

خ- از وقتي که به ما داديد سپاسگزارم.
س- من هم متشکرم و موفقيت آقاي ضرغامي را از درگاه احديت مسئلت مي کنم.


[وب لاگ ف. م. سخن]

Copyright: gooya.com 2016