جمعه 25 آذر 1384

باند مصباح برای سلطه کامل نیازمند حمله هوائی اسرائیل به ایران است، علي کشتگر

علی کشتگر
باند نظامی امنیتی برای سلطه کامل بر نظام جمهوری اسلامی نیازمند حملات هوائی اسرائیل به ایران است. چرا که چنین حمله ای تندروهای جمهوری اسلامی را در افکار عمومی بسیاری از کشورهای اسلامی- بجز در ایران- محبوب می کند ودر درون نظام سیاسی موضع تندروها را برای قبضه کردن کامل قدرت تقویت می کند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اشتباه نکنید. سخنان احمدی نژاد علیه موجودیت اسرائیل در تریبون های جهانی نه از سر غفلت وبی اطلاعی است و نه اشتباه لپی و و یا گاف سیاسی .
هم رئیس جمهور شدن احمدی نژاد کاملا برنامه ریزی و سازمان دهی شده بود و هم حرفهائی که وی مخصوصا علیه موجودیت و کیان اسرائیل بر زبان می راند کاملا هدفمند و حساب شده است.

احمدی نژاد مهره یک باند نظامی- امنیتی بنیادگراست که از مدتها پیش در کمین قبضه کامل قدرت در جمهوری اسلامی بوده است. این جریان پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری بر این تصور بود که می تواند با کنار زدن سریع رقبا و جناح مقابل نظام حاکم را یکدست کرده و همه اهرم های قدرت را در اختیار بگیرد. اما به دو دلیل زیر چنین نشد و تحولاتی در بالا به وقوع پیوست که راه بر هدف های این جریان سد شد:

1- نگرانی اکثریت هیئت حاکمه ایران از انتخاب احمدی نژاد و قدرت گری نظامیان موجب آن شد که:
ائتلاف اعلام نشده وسیعی از روحانیان مدرن و سنتی و مدیران و کارگزاران نظام حاکم به رهبری هاشمی رفسنجانی شکل گیرد و راه را بر غلبه کامل نظامیان سد کند. اکثریت اعضای مجلس و اکثریت اعضای خبرگان که بخاطر مخالفت با کابینه خاتمی و اصلاح طلبان به نظر می رسید با جریان نظامی همراه هستند پس از انتخاب احمدی نژاد در موضع مخالف نظامیان قرار گرفته و عملا در چارچوب همین ائتلاف وسیع قرار گرفتند.

2- علی خامنه ای که در گذشته برای به حاشیه راندن و تضعیف رقبا و منتقدان خود در حاکمیت به قدرت سرکوب و ارعاب نظامیان متکی شده بود و همین امر نیز مایه زیاده خواهی و پیش روی بیش از پیش نظامیان و نیروهای امنیتی شد، پس از انتخاب احمدی نژاد زیرفشار ائتلاف روحانیان و مدیران نظام از باند نظامی فاصله گرفت و بی طرفی اختیار کرد. خامنه ای در حالی که زیر فشار ائتلاف روحانیون و مدیران برای دست کشیدن از حمایت از نظامیان قرار گرفته بود خود نیز از قدرت گیری آنان دچار دلهره و نگرانی شده بود.
بدینسان بود که "مجمع تشخیص مصلحت نظام" به ریاست هاشمی رفسنجانی و نیز "مجلس شورای اسلامی" فرصت یافتند در فضائی که بی طرفی "رهبر" پدید آورده بود در برابر پیشروی و قدرت گیری بیشتر نظامیان مقاومت کنند. مجلس با رد صلاحیت سه گزینه احمدی نژاد برای وزارت نفت و مجمع تشخیص مصلحت به ریاست هاشمی با دارا شدن بخشی از اختیاران رهبر و رئیس جمهور پیشروی نظامیان را متوقف کردند.

از آن زمان به بعد باند نظامی امنیتی بر آن شده است تا با توسل به تنش فزایی در مناسبات ایران و جهان خارج و نظامی تر کردن فضای کشور شرایط درونی را برای زیر فشار قرار دادن جناح مقابل و قبضه کامل قدرت مناسب کند. این که احمدی نژاد از تریبون های داخلی و خارجی مدام علیه موجودیت اسرائیل به سخنان تحریک آمیز دست می زند، به همین منظور است.

باند نظامی امنیتی برای سلطه کامل بر نظام جمهوری اسلامی نیازمند حملات هوائی اسرائیل به ایران است. چرا که چنین حمله ای تندروهای جمهوری اسلامی را در افکار عمومی بسیاری از کشورهای اسلامی- بجز در ایران- محبوب می کند ودر درون نظام سیاسی موضع تندروها را برای قبضه کردن کامل قدرت تقویت می کند. برعکس ادامه تحریکات باند نظامی اگر مایه وحدت جهانی علیه رژیم اسلامی و دفاع از حقوق بشر و پشتیبانی از فضای باز سیاسی در ایران شود و بویژه با واکنش نظامی خارج همراه نگردد افول باند نظامی را در ایران حتمی، تسریع و آسان می کند.

علی کشتگر
-------------------------

توضیح علی کشتگر

بدین وسیله به آگاهی هم میهنان عزیزم می رسانم که من علی کشتگر، هیچ نسبتی وهیچ آشنائی با آقای علی کشگر(همسرشان نیزگویا خانم فرخنده نام دارد) که از طرفداران بازگشت سلطنت به ایران است و اخیرا هم در کنفرانس رفراندوم شرکت داشته و مقاله ای در دفاع از همین شیوه رفراندوم نوشته است ندارم. ضمنا نمی دانم چرا این شخص چنین نامی را برای همکاری های خود با طرفداران سلطنت برگزیده است. برای شفافیت و روشن شدن اذهان تقاضا دارم این توضیح را در جائی مناسب به چاپ رسانید.

25 آذرماه 84
با احترام
علی کشتگر

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باند مصباح برای سلطه کامل نیازمند حمله هوائی اسرائیل به ایران است، علي کشتگر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016