یکشنبه 27 آذر 1384

شريعتمداری از دادگاه تقاضاي تعقيب شاكي پرونده را كرد، ايلنا

جلسه رسيدگي به اتهامات "حسين شريعتمداري"، مديرمسوول روزنامه كيهان، صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه، نماينده مدعي‌‏العموم اتهامات "شريعتمداري" را توهين و انتشار مطالب خلاف واقع به استناد شكايت شركت بين‌‏المللي ايثارگران و "سيد محمد علي ابطحي"، معاون پارلماني دولت "سيد محمد خاتمي" عنوان كرد.

در ادامه اين جلسه، نماينده شركت بين‌‏المللي ايثارگران به طرح شكايت اين شركت پرداخت و گفت: متأسفانه علي‌‏رغم تذكر بازپرس شعبه ششم دادسراي كاركنان دولت، مديرمسوول روزنامه كيهان قبل از اينكه جرمي به وقوع بپيوندد و حكمي قطعي شود به هتك حيثيت و تهمت عليه شركت ايثارگران ادامه داد. "شريعتمداري" با چه مجوز شرعي از شركت ايثارگران به عنوان "روباه پير" ياد كرده است. واقعاً جاي تأسف است كه كساني كه ادعاي دين‌‏داري دارند، دست به چنين اعمالي مي‌‏زنند.

در ادامه اين جلسه، به دليل عدم حضور "سيد محمد علي ابطحي"، منشي دادگاه به قرائت شكوائيه وي پرداخت.

ابطحي در شكوائيه خود كه خطاب به رييس قوه قضاييه تنظيم شده بود، آورده است: مدت‌‏هاست كه در رسانه‌‏هاي مكتوب و اينترنتي از سوي جناح مخالف دولت با ايراد تهمت و افترا مواجه هستيم. در چندين مقاله تحت اين عنوان كه بنده در لبنان با ظاهري غيرمناسب رفت‌ ‏و آمد كرده‌‏ام، به بنده تهمت و افترا نسبت داده شده است. حتي در سايت گوياآ نيز بدترين نسبت‌‏ها عليه مسوولان دولت داده مي‌‏‏شود.

وي افزود: علاوه بر ايراد اتهام نسبت به نمايندگان و دولتمردان دولت گذشته در مورد بنده نيز گفته شده كه به دليل داشتن پرونده مالي و اخلاقي در لبنان، بحث اخراجم از اعضاي مجمع روحانيون مبارز پيش آمده است كه حتي سخنگوي مجمع نيز آن را تكذيب كرد.

ابطحي ادامه داد: چندي پيش در سايت گوياآ آورده شده بود كه "ابطحي" كه همزمان در حزب مشاركت و مجمع روحانيون مبارز عضويت دارد، سه ميليارد تومان در دوران شهرداري "ملك‌‏مدني" تراكم دريافت كرده است كه كيهان نيز همين مطلب را در يكي از شماره‌‏هاي خود به چاپ رساند و تيتر زد كه "باز هم تكذيب".
ابطحي ادامه داد: بنده نه از واژه تراكم سر در مي‌‏آورم و نه مراوده‌‏اي با شهرداري داشتم.

در ادامه اين جلسه به دليل اينكه "حسين شريعتمداري" در جلسه دادگاه حضور نيافت، دو فقره لايحه دفاعيه وي توسط منشي دادگاه قرائت شد.

شريعتمداري در لايحه اول خود به دفاع از اتهامات وارده عليه خود از سوي شركت بين‌‏المللي ايثارگران پرداخته و آورده است: اين شركت سوابق طولاني در كلاهبرداري و به كارگيري ترفندهاي موزيانه دارد. كيهان پس از اطلاع از فعاليت‌‏هاي مرموزانه اين شركت دست به اقدامات وسيع از جمله جمع‌‏آوري اسناد كلاهبرداري از برخي دانشگاه‌‏ها زد كه حتي به دليل چاپ برخي از اين اسناد در شماره‌‏هاي بعد با تهديد مواجه شديم. آيا نبايد تأسف خورد كه مرجع قضايي كه بايد در جهت احقاق حقوق مردم گام بردارد، مرا در جايگاه متهم قرار داده است، در حالي كه متهم اين پرونده بايد در جايگاه متهم قرار مي‌‏گرفت. ما در جهت انجام رسالت مطبوعاتي خود و بر اساس اصول صريح قانون عمل كرده‌‏ايم.

وي افزود: كيهان در چندين جا مصاديق كلاهبرداري اين شركت را اعلام كرده است، اما چرا شاكي پرونده به آنها استناد نكرده و عليه ما اقامه دعوي كرده است؟

مديرمسوول روزنامه كيهان در مورد انتساب نام "روباه پير" به شركت بين‌‏المللي ايثارگران، آورده است: شركت مزبور با همين نام در ميان مالباختگان شناخته مي‌‏شود و كيهان نيز فقط اين اظهارات را واگويه كرده است. به اعتقاد ما به كار بردن واژه "روباه پير" براي اين كلاهبرداري‌‏ها، واژه‌‏اي محترمانه است.

"شريعتمداري" در خصوص اين شكايت از دادگاه تقاضاي رفع شكايت و تعقيب شاكي پرونده را كرد.

وي همچنين در لايحه دفاعيه دوم خود به دفاع از اتهامات انتسابي خود كه مورد شكايت "محمد علي ابطحي" قرار گرفته بود، پرداخت.

شريعتمداري در اين خصوص آورده است: ماجرا از اين قرار است كه يك سايت اينترنتي و برخي رسانه‌‏ها "ابطحي" را متهم كرده‌‏اند كه مبلغ سه ميليارد تومان تراكم از شهرداري دوران ملك مدني‌‏دريافت كرده است كه در پرداخت آن با شهردار اسبق اختلاف پيدا كرده است. آنچه در كيهان آمده در واقع تكذيب اين خبر است. اين جاي تعجب است كه شاكي محترم به جاي تشكر از ما، عليه كيهان اقامه دعوي كرده است چون شكايت از تكذبيه جاي تعجب دارد.

در پايان اين جلسه، قاضي "صارمي" ختم جلسه رسيدگي به اتهامات مدير مسوول روزنامه كيهان را اعلام كرد و طبق قانون حكم اين پرونده تا10 روز آينده اعلام خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شريعتمداری از دادگاه تقاضاي تعقيب شاكي پرونده را كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016