چهارشنبه 7 دی 1384

نماينده کارگران تهران: سنديكا و فعاليت آن بعد از انقلاب غير قانوني است و گروه های ضدانقلاب از آن حمايت می کنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نماينده كارگران تهران ، گفت‌ ‏: سنديكا، از سوي گروه‌‏هاي ضد انقلاب و بيگانه حمايت شده و مي‌‏شوند ، بنابراين جاي تعجب دارد كه چرا برخي مسوولان با گفتگو با اين گروه‌‏ها , بر مشكلات كارگران دامن مي زنند .
"اسماعيل حق پرستي" ، در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا ، افزود ‌‏: مطابق قوانين كشورمان ، سنديكا و فعاليت آن بعد از انقلاب غير قانوني بوده و مسوولان مربوطه در ابتداي انقلاب از اين تشكل به عنوان گروه مرتبط با ساواك ياد كرده اند .
وي گفت‌‏ : از آنجايي كه اسناد و مدارك كافي براي رد سنديكا و غير قانوني بودن فعاليتش وجود دارد ‌‏, حمايت برخي وزارتخانه ها از فعاليت اعضاي آن و پرداختن به مباحثي مردود و فرعي به جاي رسيدگي به مشكلات حساس كارگران كشور ، سوال بر انگيز شده است .
اين مقام كارگري ، تصريح كرد‌ ‏: طبق قوانين كار جمهوري اسلامي ايران ، شوراهاي اسلامي كار جايگزيني قانوني و برخاسته از جامعه كارگري كشور است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت‌‏ : با توجه به تكرار شعارهاي عدالت طلبانه دولت ، چنين به نظر مي‌‏رسد كه زمان خدمت‌‏رساني و رفع مشكلات كارگران فرا رسيده‌‏است ، اما نه با روي‌‏كار آمدن سنديكا و انحلال شوراهاي اسلامي كار .
حق پرستي ، در پايان گفت‌ ‏: 3 ماه به پايان سال 84 باقي مانده و در هيچ كدام از شعارهاي مسوولان در خصوص قانونمند كردن دستمزد كارگران و حمايت از آنان عملي نشده است .

Copyright: gooya.com 2016