پنجشنبه 8 دی 1384

این بار صدای ناقوس ها برای که به صدا در خواهد آمد؟ ناصر مستشار

آقای حسین شریعتمداری نماینده تام الاختیار ولی فقیه در موسسه روزنامه کیهان بعنوان یک مامور ناظرجهت ارگانیزه نمودن مسائل اداری درروزنامه مذبور مستقرنگردیده است ، بلکه بعنوان سخنگو و ایدلوگ نظام در عرصه های گوناگون سیا ست های کلان داخلی وخارجی حق مداخله وسیاست گذاری را به خود اختصاص داده است!ایشان در پیشبرد هدف های سیاسی خود مدت مدیدی است که به شیوه آشکارو صراحت لهجه روی آورده است. اما این از آن جهت نمی باشد که پشت صحنه برای همیشه رها شده باشد، بلکه شرایط واتفاقات سیاسی آنقدر سرعت گرفته است، دیگر زمان اضافی برای طرح ریزی وابداع شگردهای مختلف نامرئی فرصتی باقی نمی گذارد!نامبرده در روزهای گذشته بطورعلنی طی مقاله ائی در روزنامه کیهان نوشته اند که،، در صورت آغاز به کار تلویزیون ماهواره ائی صبا ،آقای مهدی کروبی از حلقه یاران امام راحل خارج میشد!این گفته بدین معنی می باشد با آغاز ماهواره صبا ، تعرض به حریم آقای کروبی مباح اعلام میشد! این تعرض می توانست در ابعاد وسیعی صورت پذیرد!ازهم اکنون آقای کروبی تشخیص داده است که مجلس خبرگان آتی محتملا جای اونخواهد بود ولذا کاندیدا توری خود را پیشاپیش مشروط به مسائل عدیده ائی نموده است.غده سرطانی نظریه ولایت فقیه از ابتدای شکل گیری خود ازیک هسته بزرگ پیرامونی خود در حال کوچک شدن در درون خود بسر می برد.برخلاف آنچه که غده سرطانی در بدن انسان از یک هسته کوچک شروع می نماید و به مرور با تغذیه ازپیکر انسان هرچه بیشتر بزرگتر می شود ودیگر اندام ها ی بدن انسان به علت عدم وجود شعوراز خود مقاومتی نشان نمی دهند و انسا ن را به کام مرگ می کشند! اما درعرصه فعالیت های اجتماعی ،انسان شعورمند در مقابل حملات سرطانی از خود عکس العمل نشان می دهد و خود را به زیر فرمان غدد سرطانی نمی برد!از آغاز روی کارآمدن رژیم اسلامی در ایران ، افراد گوناگون که در به قدرت رسیدن نظام فعلی اشتراک داشتند به مثابه اعضاء واندام های شعورمند وهوشمند بدن انسان از خود واکنش نشان دادند واز پذیرش غده سرطانی ولایت فقیه سرباز زدند!آنها به سرعت تشخیص دادند اگرآن غده سرطانی در میهن ریشه بگیرد ،مطمئنا شیرازه وکیان میهن پاشیده خواهد شد!ازاولین افراد ی که از خود مقاومت نشان داد ولی چون پادزهر پرقدرتی در خود نداشت، مرحوم مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت بود. آیت الله خمینی وقتی آقای بازرگان را به نخست وزیری انتخاب نمود ، حمایت ازاورا یک تکلیف شرعی اعلام نمود وحمایت از دولت موقت را به مثابه دولت امام زمان قلمداد کرد!بازرگان به سرعت متوجه فاجعه شد و جمله معروف وحکیمانه خود را برزبان آورد ،،ما باران می خواستیم اما سیل آمد،، او به عنوان یک اصلاح طلب اصولی وبا تدبیر به خوبی می دانست که مشکل جامعه ایران در دوره سلطنت پهلوی تنها استبداد سیاسی می باشد که می بایستی با کمترین هزینه برطرف میشد!

همه افرا طیون چپ وراست قدیمی که اینک مدتی است به سیاق مهندس بازرگان اصلاح طلب شده اند در آنروزها به مرحوم مهندس بازرگان ریشخند تلخی زدند! در همان اثناء مهندس امیر انتظام دست به کار شد تا به لحاظ قانونی از شکل گیری مجلس ابدی خبرگان به جای مجلس قانونی موسسان جلو گیری نماید ؛ اما او هم در این کارزار بسیار تنها و بدون یاور بود.ارتجاع دادگاه اسلامی به هم بدین سبب طولانی ترین حبس را در زندان های خود برای ایشان بوجود آورد! در سطور پائین بخشی از مصاحبه داریوش سجادی با کروبی در تلویزیون هما که درخارج ایران برروی ماهواره پخش می گردد به اطلاع می رسد.داریوش سجادی سئوالی اینچنین مطرح می نمایند؟

اکنون جای اين پرسش مطرح است که علت ناخرسندی از ایجاد یک تلویزیون آن هم توسط یکی از آخرین بازماندگان و ياران خط امام در دوره فعلی چیست؟
آیا این را باید به عنوان پایان اجتناب ناپذیر راه و اندیشه آيت الله خمينی تلقی کنیم یا به تعبير ايشان نفوذ نا اهلان و نامحرمان بر مقدرات انقلاب و جامعه و يا علت ديگری غير از اينها دارد؟آقای کروبی در پاسخ می گویند!

ما که امتحان مان را در مراحل گوناگون پس داده ایم و راه مان در چهارچوب قانون اساسی و آرمانهای امام است. من احساس می کنم به آقايان گفته اند که تاسیس چنین تلویزیون هائی منجر به صف شکنی می شود و یا اينکه اگر به فلانی مجوز تاسیس تلویزیون بدهیم، دیگران هم خواستار تاسیس تلویزیون خواهند شد. ..

. در همين چارچوب هم اشاره می کنند به مجوزی که بمدت 6 ماه شبکه شما (هما تی وی) داشت و بعد هم تجديد نشد، یا تفسیری از شورای نگهبان پیدا کرده اند که می گوید صدا وسیما دولتی است و در کل کره زمین هیچ ایرانی که التزام به قانون اساسی داشته باشد، نمی تواند شبکه فارسی زبان درست کند! داریوش سجادی در ادامه سئوال می نماید؟
اما بعد از اعلام رسمی توقف فعاليت های تلويزيون صبا بلافاصله سايت اينترنتی «روز» که در خارج کشور قرار دارد مدعی شد که تعطیلی تلویزیون صبا ناشی از خواست شخص آيت الله خامنه ای بوده آن هم به اين دليل که تاسيس چنين تلويزيونی را عامل رنجش مومنان دانسته اند!آقای کروبی می گویند،، یعنی مردم انقلابی کردند و نواقصی در این انقلاب بوجود آمده و باید تلاش کنند که این نواقص برطرف شود

همانطور که از پرسش و پاسخ بالا استنباط میشود غده سرطانی ولایت فقیه به سراغ آخرین بازماندگان امام راحل آمده است.همان نیروئی که آیت الله منتظری را کنار گذاشت وهمان نیروئی که با اشتراک جناح های چپ وراست طرفدار نظریه ولایت فقیه علیه دولت موقت بازرگان کودتا نمود! همان نیروئی که به یازده میلیون رای دکتر بنی صدر بی اعتنائی کرد وبه گفته هاشمی رفسنجانی برکناری بنی صدر برای ما از برکنار نمودن کد خدای یک ده آسان تر بود!وقتی آیت الله طالقانی به شکل گیری مجلس خلافت خبرگان اعتراض نمود وخواستار اجرای موقت قانون اساسی مشروطیت منهای مقام سلطنت شده بود بایستی مرگ مشکوک خود را پیش بینی می نمود!آقای کروبی هنوز خود را وفادار ولی فقیه می داند. شاید این بدین خاطر باشد که ایشان بعنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره ششم حکم حکومتی صادر شده ولی فقیه را در میان جنجال همگانی قانونیت ومشروعیت بخشید.اما هم اینک شتر فرستاده شده ولی فقیه درب خانه کروبی اطراق نموده است، این شترمی تواند حامل خبرتسلیم شدن کروبی دربرابردستگاه ولایت فقیه باشد که اینبار برای باردوم کروبی شکست ومرگ خود را توسط همان شترتشیع خواهد کرد.هرچقدر نیروهای خودی وغیرخودی حکومت اسلامی براثر ناتوانی و عدم پیگیری برای اعاده دمکراسی از پای در بیایند میدان مبارزه سیاسی برای دمکرات های پیگیر مهیا تر میشود .بهتر است توده های مردم به وعده های دروغین دمکراسی خواهی همچون خاتمی وکروبی پی ببرند.آقای کروبی می گویند مردم انقلاب کردند ونواقصی در انقلاب بوجود آمده است ومردم آمده اند تا نواقص را برطرف نمایند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سئوال اساسی اینجا ست که این نواقص کدامند وچه زمانی آغاز شده است؟آیا این نواقص در دورانی که به حریم مرحوم بازرگان وبنی صدر ودکتر سامی وقتل های زنجیری اتفاق می افتد شوع شده است یا موقعی که عرصه حیات سیاسی برروی آقای کروبی تنگ شده است آغازگردیده است؟ در روزها ی اخیر سایت اینترنتی راه توده مطلبی درج نموده اند تحت عنوان ، چرا صبا ،، نه،،اما،، لس آنجلسی بله ،،در پاسخ به دارندگان سایت اینترنتی راه توده باید گفت ، از آنجائی که مهدی کروبی یکی از آخرین یاران امام از قبل وبعد از انقلاب اسلامی واز پایه گذران رژیم جمهوری اسلامی می باشد. بدین لحاظ از رازها ی مگو وپشت پرده حکومت بسیار باخبر است وامکان اینکه دست به افشاگری بزند ومردم را هرچه بیشتر به واقعیات پنهان رژیم حاکم آگاه سازد وجود دارد .از آنجائی که نامبرده از بنیا گذاران اولیه این حکومت می باشد ، پس مردم به حقایق گوئی های احتمالی او بیشتر باور خواهند کرد تا نسبت به کانال های لس آنجلسی! در جریان انقلاب اسلامی وارتجاعی 1357 خورشیدی هم افشاگریهای نمایند گان حکومت شاه همچون بنزین بر روی شعله های اولیه انقلاب بود. ولی در خاتمه باید گفت اگر فرستنده صبا اجازه پخش از رژیم نمی گیرد هیچ ربطی به فرستنده های لس آنجلسی ندارد که اسا سا برای پخش برنامه های خود در پی کسب مجوز از رژیم نمی باشند!!به امید شکل گیری رکن چهارم قوه قانون اساسی مدنی ایران در آینده نزدیک!

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'این بار صدای ناقوس ها برای که به صدا در خواهد آمد؟ ناصر مستشار' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016