شنبه 10 دی 1384

نماينده اسبق ايران در آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي: توجيه انتقال غني‌‏سازي به خارج از كشور براي مردم دشوار است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نماينده اسبق ايران در آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي گفت: نبايد از حق مسلم مردم ايران دست كشيد و اگر چنين كاري بكنيم توجيه آن براي ملت بسيار سخت است.
"محمد كيارشي" در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كارايران (ايلنا) گفت: قبول يا رد طرح روسيه بستگي به محتواي اين پيشنهاد دارد كه آيا خواسته‌‏هاي ايران را تأمين مي‌‏كند يا خير؟
وي با بيان اينكه خواسته‌‏هاي ايران هميشه بر اساس غني‌‏سازي در داخل ايران بوده، گفت: قرار است سوخت نيروگاه بوشهر براي يك سال از روسيه وارد شود و هم‌‏اكنون بايد ديد طرح روسيه براي يك سال است و يا مدت بيشتري طول خواهد كشيد.
نماينده اسبق ايران در آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي با بيان اينكه بعيد است كساني در داخل كشور باشند كه خواستار انتقال غني‌‏سازي به خارج باشند، گفت: سياست كلان كشور انتقال غني‌‏سازي به خارج از كشور را نپذيرفته و نخواهد پذيرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: انتقال غني‌‏سازي به خارج از ايران توجيه‌‏ناپذير است البته نبايد فراموش كرد كه مسائلي نيز در گذشته وجود داشت كه ما به هيچ عنوان حاضر نبوديم دست از مواضع و اهداف خود برداريم اما شرايطي پيش آمد كه ايران مجبور شد به كاري ناخواسته دست زند.
كيارشي تصريح كرد: انجام كارهاي ناخواسته و اجباري تاكنون كمتر در پرونده هسته‌‏اي ديديم و به همين دليل هم بعيد به نظر مي‌‏رسد كه به پذيرش طرحي مانند طرح روسيه مجبور شويم.

Copyright: gooya.com 2016