یکشنبه 11 دی 1384

نامه پدر يکی از قربانيان سانحه به رئيس مجلس: تسلي دهيد، دنبال واژه‌‏اي جديد براي شهيد نباشيد، ايلنا

هنوز به سوگ نشستن ملتي براي شهادت جمعي از اصحاب رسانه را لمس نكرده‌‏ايد

تهران- خبرگزاري كار ايران

پدر شهيد عليرضا افشار، خبرنگار صداو سيما كه در حادثه سقوط هواپيماي ارتش جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسيده بود، طي نامه اي سرگشاده، به اظهارات حداد عادل مبني بر اينكه بايد به دنبال واژهاي غير از شهيد براي جان باختگان حادثه سقوط هواپيماي سي 130 بود اعتراض كرد.

به گزارش "ايلنا"، متن كامل نامه بدين شرح است:
جناب آقاي دكتر حداد عادل؛
ضمن عرب ادب و احترام، بينش آن جناب را در رابطه با سقوط هواپيماي سي -130 معيوب نيروي هوايي كه باعث شد جمعي از اصحاب رسانه ملي و مطبوعات كه براي پوشش مانور عاشقان ولايت سوار آن هواپيما بودند و بنا به تشخيص ملت بزرگوار ايران بدرجه رفيع شهادت نايل آمدند را در جرايد خواندم و متوجه شدم حضرتعالي بدنبال واژه‌‏اي به جاي شهادت براي مظلومان عرصه رسانه هستيد و به جاي تسلي بخشيدن و همدردي كردن با آنها التهاب روحي بازماندگان را با الفاظ خود مضاعف كرديد.
جناب آقاي دكتر حدادعادل، رييس محترم مجلس شوراي اسلامي! آيا انتخاب كلمه شهادت براي جان باختگان در راه خدمت به كشور ملت و نظام به تعبير شما يا مسوول بنياد شهيد واژه خاص ديگري را مي‌‏طلبد كه آن جناب بدنبال آن هستيد؟
به نظر مي‌‏رسد هنوز به عنوان رييس خانه ملت اين مصيبت جانگداز و به سوك نشستن ملتي را كه با جان و دل و بدون اجبار در مراسم تشييع، تدفين و مراسم‌‏هاي بزرگداشت اين عزيزان كه درحين انجام وظيفه به شهادت رسيدند را لمس نكرديد به همين دليل از خداوند متعال آرزو مي‌‏كنم اگر روزي افتخار چنين شهادتي براي فرزندتان نصيب جنابعالي شد و مصيب وارده را لمس نموديد باز هم شما بدنبال واژه‌‏اي به جاي شهادت خواهيد بود؟ اگر اين چنين شد ايمان قلبي ملتي را نسبت به خود پذيرا باشيد، البته نه به خاطر دوام و بقا جايگاه شغلي خود.
لذا با توجه به اينكه بازماندگان سانحه سقوط هواپيماي معيوب نيروي هوايي حداقل انتظارشان ابراز تاسف از جانب مسوولين ذيربط در وزارت دفاع، نيروي هوايي و هواپيمايي كشوري بود كه تحقق پيدا نكرد و به جاي ابراز تاسف از اين سقوط و دلداري به بازماندگان داغدار، با الفاظي كه درشان آنها نمي باشد روح و جسم آنها را در اين برهه جريحه دار كردند.
جهت اطلاع موارد مشابه‌‏اي كه عنوان "شهيد" براي جان باختگان اطلاق شده است را به استحضار مي رساند:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

1- شهيد سرتيپ ستاري (فرمانده وقت نيروي هوايي) و همراهان در حادثه سقوط هواپيماي اصفهان
2- گروه امنيت پرواز هواپيمايي كه در قطعه 50 شهدا قرار دارند.
3- شهادت محافظين رياست محترم جمهوري در سراوان
4- شهادت جمعي از عزيزان بسيجي و سپاهي در حادثه سقوط هواپيما در كرمان و ...
جناب آقاي حدادعادل جاي سوال است جانباختگان حادثه سقوط هواپيماي ميعوب سي - 130 نيروي هوايي برچه اساس از ساعت 7 صبح تا 13 بعدازظهر روز 15 آذر در قرنطينه نگهداري شدند كه قرار بود براي پوشش خبري مانور عاشقان ولايت عازم چابهار شوند؟
از آنجا كه مناصب و عناوين موروثي نبوده و نخواهد بود، چون اگر چنين بود جنابعالي در جايگاه فعلي قرار نداشتيد، شايسته است حقوق مشروع و معنوي شهداي سانحه سقوط هواپيماي معيوب سي - 130 رعايت و حفظ شود.
در خاتمه به عرض مي‌‏رساند چنانچه رياست محترم مجلس و موافقان تفكر شما به دنبال واژه‌‏اي براي اين شهدا مي‌‏باشند سعي خواهم كرد با جلب نظر مراجع، نسبت به جابجايي پيكر شهيد ملت از قطعه 50 به محلي كه شايسته و در مقام اين شهيد بزرگوار باشد انتقال و دفن كنم اگر چه بنا به فتواي ملت بزرگوار ايران جانباختگان مظلوم اين سانحه در زمره شهداي كربلا نام گرفته‌‏اند.

Copyright: gooya.com 2016