یکشنبه 11 دی 1384

پاسخ‌‏هاي احمدي نژاد درخصوص ديدگاه وي در باب حقوق بشر و طرح سوال درباره هولوكاست، ايلنا

- حقوق‌‏بشر با تعريف ديني‌‏اش براي ما نه فقط اهميت، بلكه قداست هم دارد
- آيا فكر نمي كنيد كه يك هدف مهم از ايجاد رژيم ساختگي "اشغالگر قدس" و كوچ دادن يهوديان اروپا به آنجا به نوعي ادامه همان يهودستيزي بوده باشد
- صهيونيزم، يك فاشيزم جديد است

ايجاد رژيم ساختگي اشغالگر قدس در واقع ادامه اخراج يهوديان از اروپاست
تهران- خبرگزاري كار ايران

محمود احمدي‌‏نژاد؛ رئيس‌‏جمهوري در پاسخ به سوالات تعدادي از شهروندان درباره ديدگاه وي در باب حقوق بشر و همچنين جنجال تبليغاتي غرب درباره طرح سوال رييس‌‏جمهوري درباره هولوكاست، نظرات خود را مطرح كرد.

به گزار ش"ايلنا"، متن اين پرسش و پاسخ بدين شرح است:
سوال: آقاي رئيس‌‏جمهور، اگر ممكن است راجع به ديدگاه شخصي خود درباره حقوق بشر توضيح دهيد و آيا موافق با ديالوگ با اروپا در باب حقوق بشر هستيد؟
رييس جمهوري: من در باب حقوق بشر، ديدگاه شخصي و اختراعي ندارم و ديدگاه مكتبي ما هم روشن است. حقوق بشر براي ما يك ابزار تبليغاتي نيست، بلكه حقوق بشر با تعريف ديني‌‏اش براي ما نه فقط اهميت، بلكه قداست هم دارد و حتماً مهم است. وقتي از مهرورزي و عدالت‌‏خواهي يا از خدمت رساني و پاسخگويي حرف مي زنيم، همه اينها تعابير ديگري از مضامين"حقوق بشر" است اما مسئله گفتگو در اين باب با ديگران، با آنهم موافقيم و بلكه ما اصلاً مدعي هستيم، آنهم نه فقط گفت‌‏وگو با چند كشور خاص و با اهداف سياسي و تبليغاتي، بلكه من معتقدم كل جهان بايد با يكديگر در اين باب، كاملا صادقانه و مستدل و از موضع برابر، سخن بگويند. در باب حقوق بشر و گفت‌‏وگو در اين خصوص بر دو نكته تأكيد دارم:
يك؛ مباني نظري حقوق بشر بايد كاملا شفاف و مستدل باشد و اگر كساني مي خواهند نوع ليبراليستي آن را جهاني كنند و رابطه حقوق بشر را با دين، قطع كنند، بايد دليل كافي بياورند و پشت ميز فلسفي، در يك بحث منطقي و برابر و علني و كاملاً علمي، آن را اثبات كنند. با تهديد و فشار بحث علمي نمي شود، من پيشنهاد آغاز يك سلسله نشست‌‏هاي علمي در سطح عالي ميان متفكران اسلامي با متفكران اروپايي را در باب "مباني حقوق بشر" مي‌‏دهم و شرايط آن را هم دولت ايران فراهم خواهد كرد بشرط آنكه اين مناظره علمي، در سطح رسانه‌‏هاي غرب هم سانسور نشود و نتيجه اين بحث‌‏ها براي اظهارنظر همه انديشمندان در سطح بين المللي عرضه شود.
دوم؛ با "حقوق بشر"، در عمل هم بايد برخورد صادقانه صورت گيرد و نبايد برخورد ابزاري و در جهت سلطه و رويكرد استعماري باشد. روشي هم براي اين مورد دوم پيشنهاد مي كنم كه همه موارد نقض حقوق بشر را فهرست كنيم و همه كشورها را مورد داوري قرار دهيم. يعني ما نماينده مي‌‏فرستيم تا از وضع آزادي بيان و قلم، وضع زندان‌‏ها، وضع زنان و كودكان در كشورهاي اروپايي گزارش تهيه كنند، آنها هم عيناً همين كار را در ايران صورت دهند و جمع‌‏بندي كنيم و به داوري افكار عمومي جهان بگذاريم و نتيجه را هم نه سانسور كنيم و نه يك‌‏جانبه گرايانه منتشر كنيم. پس با دو قيد "علمي بودن" و "منصفانه و برابر بودن"، با هر گفت‌‏وگويي با هر كشوري و در هر سطحي در باب"حقوق بشر"موافقم.
سوال: جناب دكتر احمدي نژاد، سوالي كه شما در باب سابقه تاريخي غرب و يهود و استدلال‌‏هاي صهيونيستي براي كشتار فلسطيني‌‏ها "هولوكاست" طرح كرديد، بار ديگر دنيا را لرزاند و در راس اخبار جهان قرار گرفت و صف بندي جهاني ميان موافقان و مخالفان را ايجاد كرده است، به نظر خودتان چرا طرح يك سؤال ، اين‌‏قدر سروصدا كرد؟
رئيس جمهوري: عصبانيت و واكنش خشن مخالفين، به نظر من پرده‌‏هاي زيادي را كنار زد. بنده سه نكته را با افكار عمومي جهان، طرح كردم:
1- بين صهيونيزم و يهوديت، تفكيك بايد كرد. چون يهوديان در سرزمين‌‏هاي اسلامي همچون ايران و فلسطين و... هميشه در امنيت و آسايش زيسته‌‏اند و آزادي مذهب داشته، دارند و خواهند داشت ولي صهيونيزم، خودش يك ايدئولوژي غربي و يك ايده استعماري است كه با اهداف سكولاريستي و روشهاي فاشيستي، توسط انگليسي‌‏ها در منطقه تأسيس شد و در حال حاضر با كمك و هدايت مستقيم آمريكا و بخشي از اروپا، مسلمانان را كشتار مي كند.
2- بنيان تاريخي كه براي مشروعيت صهيونيزم، ساخته‌‏اند مسئله قتل عام يهوديان بدست ارتش آلمان است كه در مورد تعداد اين قربانيان، دو ديدگاه رسمي و غيررسمي در خود اروپا وجود دارد ولي هيچوقت به بحث آزاد علمي گذاشته نشده است و تبديل به يك خط قرمز و اسطوره غيرقابل بحث شده است. البته ديدگاه ما آن است كه جان انسان‌‏ها از هر قوم و نژاد و دين محترم است و احدي حق ندارد پاكسازي قومي و نژادي و مذهبي به راه اندازد، به هر ترتيب محكوم است.
3- اما اگر در اين نقل تاريخي، هيچ مبالغه‌‏اي هم نباشد و واقعا همين تعداد يهودي را هم كشته باشند، چرا انتقامش را از مسلمانان مي گيرند؟ چرا خود اروپا كه عامل جنايت بوده، هزينه اش را نپردازد؟ و يك سوال مهم كه بايد دولتها و رسانه هاي غرب پاسخ اش را به وضوح بدهند اين است كه آنها آنروز چه جناياتي كردند كه امروز صهيونيست‌‏ها نمي‌‏كنند؟ صهيونيزم، اصلا يك فاشيزم جديد است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سوال: به نظر شما اين واكنشهاي شديد، غيرعادي نبود؟!
رئيس جمهوري: البته حمايت‌‏هاي وسيعي هم در سطح جهان از طرح اين سوال شده و هنوز هم مي‌‏شود ولي من وقتي اين عصبانيت در برابر طرح عادي يك سوال را ديدم، از خود پرسيدم مگر سوزن اين سوال به كدام نقطه عصبي حساس اصابت كرد؟ اتفاقاً يهود ستيزي يك سنت قديمي در خود اروپا بوده است والا در جهان اسلام، همواره يهودي‌‏ها راحت بوده‌‏اند. سوالي به ذهنم خطور كرد كه حالا مطرح مي كنم: آيا فكر نمي كنيد كه يك هدف مهم از ايجاد رژيم ساختگي "اشغالگر قدس" و كوچ دادن يهوديان اروپا به آنجا به نوعي ادامه همان يهودستيزي بوده باشد، يعني هدفشان اخراج يهودي‌‏ها از اروپا و نوعي پاكسازي قومي و مذهبي بوده است. منتهي بهترين راه براي حذف يهودي‌‏ها از كل اروپا همين ساختن يك اردوگاه يهودي در منطقه اسلامي بوده است تا با يك تير، دونشان بزنند. يعني هم يهودي‌‏ها را از اروپا بيرون بريزند و هم با مظلوم نمايي به نام يهود در قلب جهان اسلام يك زائده اروپايي با ماهيت صهيونيستي و ضداسلامي ايجاد كنند؟ آيا به نظر شما اين سوال مهمي نيست؟ از همه كساني‌‏كه در اين خصوص ادعايي دارند، بخواهيد كه به اين سوال جواب بدهند.

Copyright: gooya.com 2016