دوشنبه 12 دی 1384

کیانوش راد: پیشنهاد روسیه با منافع ما سازگاری ندارد، آفتاب

آفتاب: محمد کیانوش راد در خصوص قابل بررسی دانستن طرح روسیه از سوی ایران گفت: طرح روسیه برای مدت زمان مشخصی تا رفع نگرانی هایی که جامعه جهانی نسبت به فعالیت های هسته ای ایران دارند، قابل بررسی است. اما به صورت مطلق پذیرش طرح روسیه و نادیده گرفتن حق ایران در خصوص غنی سازی در خاک ایران، با منافع دراز مدت ایران سازگاری ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ششم در گفت وگو با خبرنگار آفتاب تصریح کرد: آنچه که تقریباً همه مسوولان کشور و احزاب سیاسی درباره آن اتفاق نظر دارند، انجام غنی سازی اورانیوم در داخل خاک ایران است.
وی اظهار کرد: نگاه واقع بینانه به شرایط بین المللی و وضعیت خاصی که امروز در نظام بین المللی وجود دارد، اقتضا می کند که ضمن پافشاری برمنافع ملی، با هوشیاری و دقت و درک شرایط موجود، مسوولان با اتخاذ تصمیمی مبتنی بر منافع ملی ایران مبادرت ورزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کیانوش راد در پاسخ به اینکه مورد بررسی قرار گرفتن طرح روسیه تا چه اندازه می تواند به نفع ایران باشد، خاطرنشان کرد: مورد بررسی قرارگرفتن به معنای ارزیابی سود و زیان یک طرح نسبت به منافع ملی خواهد بود اما اگر این پذیرش به معنای نادیده گرفتن حق ایران در انجام غنی سازی به صورت نامحدود در کشور باشد، نمی تواند مبنای درستی باشد.
وی درباره تأثیر پذیرش طرح روسیه بر طرح ایران برای غنی سازی درداخل کشور، تاکید کرد: اگر پذیرش طرح روسیه به معنای پذیرش درخواست اروپایی ها مبنی بر توقف کلیه فعالیت های مربوط به غنی سازی در کشور باشد، تصور نمی کنم که مجموعه تصمیم گیری در نظام جمهوری اسلامی به سمت پذیرش این طرح سوق یابد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کیانوش راد: پیشنهاد روسیه با منافع ما سازگاری ندارد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016