دوشنبه 12 دی 1384

رسانه هاي تركيه گزارش هايي مبني بر قصد حمله هوايي از سوي آمريكا و اسرائيل به تاسيسات اتمي ايران منتشر كردند، راديوفردا

روزنامه هاي تركيه امروز دوشنبه گزارش هايي را درباره دلايل سفرهاي اخير مقامات بلندپايه نظامي امنيتي آمريكا و اسرائيل به تركيه منتشر كرده و به گزارشي از روزنامه اسرائيلي جروزالم پست استناد كردند كه آمريكا از تركيه خواسته است براي حمله به تاسيسات اتمي ايران، پايگاه هايي را در اختيار جنگنده هاي آمريكايي قرار دهد. بنا بر اين گزارش، موضوع اصلي ديدار ماه گذشته روساي سيا و اف بي آي با مقامات ترك در آنكارا، حمله هوايي به مراكز اتمي ايراني بوده و قرار است علاوه بر انهدام تاسيسات هسته اي ايران، قرارگاه هاي پ كا كا در شمال عراق مورد حمله قرار گيرند. كانال ام تي وي به نقل از منابع اطلاعاتي خارجي كه نام آنها را فاش نكرد، در ادامه گزارش داد ماه گذشته زماني كه فرمانده نيروي زميني ارتش تركيه به واشنگتن سفر كرد، اين موضوع به اطلاع او رسيده است و به او گفته شده كه آمادگي لازم را براي حمله به مراكز اتمي ايران داشته باشد و قرار است در آينده اي نزديك براي پيگيري اين مساله كاندوليزا رايس وزير امور خارجه و پيتر پيس رئيس ستاد ارتش آمريكا به آنكارا بيايند.
علي جوانمردي
----------------------------------

مطبوعات تركيه به نقل از منابع داخلي و خارجي بار ديگر بحث احتمال بمباران تاسيسات هسته اي ايران توسط جنگنده هاي آمريكا و اسرائيل از طريق تركيه را مطرح كردند. در حالي كه مقامات دولت تركيه هرگونه توافق نظامي با اسرائيل و آمريكا عليه ايران را تكذيب كردند، مطبوعات تركيه گفتند چنين توافقي در سفرهاي اخير مقامات نظامي و امنيتي اسرائيل و آمريكا به تركيه صورت گرفته است.
علي جوانمردي (راديو فردا): روزنامه هاي مليت، صباح، يني شفق و آكشام در شماره هاي امروز دوشنبه خود، گزارش هايي را درباره دلايل سفرهاي اخير مقامات بلندپايه نظامي امنيتي آمريكا و اسرائيل به تركيه منتشر كرده و در اين رابطه به گزارشي از روزنامه اسرائيلي جروزالم پست استناد كردند كه آمريكا از تركيه خواسته است براي حمله به تاسيسات اتمي ايران كه زمان آن مشخص نشده، پايگاه هايي را در اختيار جنگنده هاي آمريكايي قرار دهد.

بنا بر اين گزارش كه مشروح آن امروز دوشنبه از كانال خبري ام تي وي تركيه نيز پخش شد، موضوع اصلي ديدار ماه گذشته پورتر گاس رئيس سيا و رابرت مولر رئيس اف بي آي با مقامات ترك در آنكارا، حمله هوايي به مراكز اتمي ايراني بوده و قرار است علاوه بر انهدام تاسيسات هسته اي ايران، قرارگاه هاي حزب كارگران كردستان پ كا كا در شمال عراق مورد حمله قرار گيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كانال ام تي وي به نقل از منابع اطلاعاتي خارجي كه نام آنها را فاش نكرد، در ادامه گزارش داد ماه گذشته زماني كه ژنرال ياشار بيوك آنت فرمانده نيروي زميني ارتش تركيه به واشنگتن سفر كرد، اين موضوع به اطلاع او رسيده است و به او گفته شده كه آمادگي لازم را براي حمله به مراكز اتمي ايران داشته باشد و قرار است در آينده اي نزديك براي پيگيري اين مساله كاندوليزا رايس وزير امور خارجه و پيتر پيس رئيس ستاد ارتش آمريكا به آنكارا بيايند.

مقامات دولت تركيه تاكنون چندبار موضوع توافق تركيه با آمريكا و اسرائيل عليه ايران يا هر كشور ثالثي را تكذيب كرده اند، اما روساي ارتش و نظامي تركيه در اين رابطه اظهارنظر نكرده اند.

Copyright: gooya.com 2016