پنجشنبه 22 دی 1384

احمدي نژاد در هرمزگان‌‏: ما خطاب به كشورهاي مدعي حقوق‌‏بشر پيشنهاد مناظره كرديم، ايلنا

كشورهاي مدعي حقوق‌‏بشر در برابر پيشنهاد ما سكوت مي‌‏كنند

تهران- خبرگزاري كار ايران


رئيس‌‏جمهور با اشاره به پيشنهاد بررسي حقوق بشر گفت: «ما خطاب به كشورهاي مدعي حقوق بشر پيشنهاد داديم كه شما كه مدعي حقوق بشر هستيد بسم‌‏الله ما هم مناظره مي‌‏كنيم و هم براي بررسي وضعيت حقوق بشر نماينده مي‌‏فرستيم و گزارش تهيه و منتشر مي‌‏كنيم مي‌‏بينيد كه در مقابل اين پيشنهاد روشن كه گويي گرد مرگ بر مدعيان حقوق بشر پاشيده‌‏اند، سكوت مي‌‏كنند.»
به گزارش خبرنگار ايلنا, «محمود احمدي‌‏نژاد» در ادامه سفر سه روزه خود به استان هرمزگان چهارشنبه شب در جمع منتخبان مردم استان هرمزگان حضور يافت و گفت‌‏: «نگاه ما به هرمزگان مطلقاً يك استان محروم و ضعيف نيست. من از واژه محروم خوشم نمي‌‏آيد، اين يك تحميل است و استعدادهاي مادي و استاني در همه زمينه‌‏ها در اين استان فراهم است.»
وي هرمزگان را داراي هويت و سابقه تاريخي ارزشمند دانست و گفت: «اين استان به لحاظ سابقه تمدني و سابقه دفاع از ايران زمين و اسلام سابقه درخشاني دارد ما يك دولت بزرگ هستيم و آرمانها و اهداف بزرگ را دنبال مي كنيم البته در اين بين موانع و مشكلات نيز وجود دارد.»
رئيس‌‏جمهور با تاكيد بر اينكه آنچيزي كه كشور را مي‌‏سازد قدرت بي‌‏پايان مردم است، تصريح كرد‌‏: «هيچ چيز نمي‌‏تواند در برابر اراده مردم ايستادگي كند.»
احمدي‌‏نژاد با تاكيد بر حضور مردم در عرصه‌‏هاي اقتصادي كشور گفت‌‏: «در كجاي دنيا دولت در امور اقتصادي موفق بوده‌‏ است كه ما دومي آن باشيم. ما مصمميم كه منابع كشور و بانك‌‏ها را با مشي عدالت محوري پشتيبان مردم كنيم تا استعدادها شكوفا و كشور ساخته شود. »
رئيس‌‏جمهور با تاكيد بر اينكه مناطق آزاد بايد در خدمت مردم و پيشرفت استان قرار گيرد، گفت‌‏: «اگر مناطق آزاد به دروازه واردات در دست عده‌‏اي خاص تبديل شود كه سودي هم نصيب كشور و استان نكند چه فايده‌‏اي دارد. اين كجاي اقتصاد اسلامي است كه افرادي كالايي را وارد كنند و حقوق مردم را رعايت نكنند. اين حرف خود نظام است اشكال ندارد افراد تاجرهاي خوب و موفقي باشند اما دولت مي‌‏خواهد از همه اقشار حمايت كند و امتياز و معافيت دهد اين امتيازات بايد در اختيان متن مردم نيز قرار گيرد.»
احمدي‌‏نژاد نيز با تاكيد بر اينكه دولت تلاش مي‌‏كند همه مقررات خلاف عدالت را اصلاح و فرصت براي مردم فراهم كند، گفت‌‏: «در قانون بودجه تلاش كرديم توزيع امكانات عادلانه باشد. منابع بانكي، منابع ملت است. با منابع دولت نمي‌‏توان اقتصاد را به پيش برد. اينها صرف زير بناها مي‌‏شوند، موتور كشور منابع بانكي هستند.»
رئيس‌‏جمهور خليج‌‏فارس را مهمترين و حساس‌‏ترين نقطه سياسي دنيا به لحاظ جغرافياي سياسي و اقتصادي عنوان كرد و گفت‌‏: «اين منطقه آنقدر مهم است كه دولت‌‏هاي بزرگ هم براي تسلط بر اين منطقه نقشه مي‌‏كشند و حتي مزاحمت‌‏هايي را نيز باعث مي‌‏شوند.»
وي افزود‌‏: «ما فكر مي‌‏كنيم خليج‌‏فارس بايد خليج صلح و دوستي باشد، هيچ دليلي براي كينه‌‏ورزي بين مسلمانان وجود ندارد و تلا‌ش‌‏ ما ايجاد يك رابطه خوب و مثبت با كشورهاي مسلمان است. ما خواهان حداكثر ارتباط‌‏هاي فرهنگي و مردمي با كشورهاي مسلمان منطقه هستيم.»
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد‌‏: «ما خواهان رابطه متقابل با ملت‌‏ها بر پايه عدالت هستيم و آرامش پايدار جز بر پايه وفاداري مقدور نيست به همين خاطر است كه با سياست‌‏هاي سلطه‌‏طلبي مخالفيم و نه تنها زير بار اين سياست‌‏ها نمي‌‏رويم بلكه كمك مي‌‏كنيم كه ملت‌‏هاي ديگر هم نروند ما بايد سهم خود را در تحقق عدالت جهاني ايفا كنيم.»
احمدي‌‏نژاد افزود‌‏: «امروز جهان تشنه عدالت است، فرهنگ ملت‌‏ها نيز تشنه فرهنگ سرزمين ما هستند به همين دليل ما بايد اين فرهنگ را به دنيا عرضه و معرفي كنيم. امروز ملت ما پرچمدار عدالت و معنويت در جهان است و نمي‌‏تواند در برابر زورگوئي‌‏ها و تجاوزها به ملت‌‏هاي مظلوم از جمله فلسطين بي‌‏تفاوت بنشيند. ما نمي‌‏توانيم در مورد انباشت زراN‌‏خانه‌‏هاي شيميايي و سلاح‌‏هاي كشتار جمعي بي‌‏تفاوت بمانيم. به همين دليل بود كه پيشنهاد داديم كه اين زراد‌‏خانه‌‏ها شناسايي و معرفي شوند تا جلوي اين زياده‌‏روي‌‏ها گرفته شود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي‌‏نژاد با تاكيد بر اينكه «دوران افول قدرت‌‏ها به پايان رسيده است»، گفت: «امروز چشم‌‏ها و گوش‌‏هاي تيزبين صداي خرد شدن استخوان‌‏هاي قدرت‌‏هاي سلطه‌‏گر را مي‌‏بينند و مي‌‏شنوند و اين دغل‌‏كاري‌‏ها رو به پايان است.»
وي افزود‌‏: «كساني كه انبارهاي خود و كشورهايي نظير عراق را از سلاح‌‏هاي شيميايي پر كرده‌‏اند مگر مي‌‏توانند مدعي حقوق بشر باشند ما عليه همه اين كشورها در تمام محاكم و مجامع جهاني طرح دعوي خواهيم كرد كساني كه از جنايات در فلسطين حمايت مي‌‏كنند بايد بيايند و جواب دهند.»
رئيس‌‏جمهور در پايان خاطر نشان كرد‌‏: «اين كشورها اگر از موضع منافع ملت‌‏ها حرفي بشنوند يا تهديد مي‌‏كنند يا زبونانه لب به سكوت مي بندند.»

Copyright: gooya.com 2016