شنبه 24 دی 1384

اين شالوده را بشكنيد، سرمقاله جمهوري اسلامي

بسم الله الرحمن الرحيم

سه كشور اروپائي انگليس , آلمان و فرانسه , ضمن ادامه مخالفت با از سرگيري تحقيقات اتمي توسط ايران , تهديد كرده اند كه اگر اين تحقيقات ادامه يابد , پرونده اتمي ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل خواهند فرستاد.
در پاسخ به اين تهديد , وزيرخارجه كشورمان , سران اين سه كشور اروپائي را به منطقي بودن و توجه به اين واقعيت كه انجام تحقيقات , حق طبيعي و قانوني ملت هاست فرا خواند و گفت : اگر پرونده اتمي ايران به شوراي امنيت فرستاده شود , دولت ايران براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي ناچار مي شود كليه همكاري هاي داوطلبانه خود با آژانس بين المللي انرژي اتمي را قطع نمايد.
اين قبيل مجادلات ميان ايران و سه كشور اروپائي تاكنون زياد وجود داشته و البته تجربه نشان داده است كه به جائي هم نخواهد رسيد. بنابر اين , ايران بايد به راهي كه در پيش گرفته با اراده اي قوي ادامه دهد و ذره اي ترديد به خود راه ندهد. از سرگيري تحقيقات , بعد از راه اندازي « يو سي اف » اصفهان , دومين گام است و نبايد به همين اندازه اكتفا كنيم . ما بايد گام سوم را نيز برداريم و تا رسيدن به چرخه سوخت از هيچ تلاشي دريغ ننمائيم .
همزمان با اقدامات عملي در جهت استفاده از حق طبيعي و قانوني ملت ايران در زمينه انرژي هسته اي , به نظر مي رسد مسئولان پرونده اتمي كشورمان بايد به اقدامات تبليغي گسترده اي نيز به منظور تامين دو هدف , روي آورند.
اين دو هدف عبارتند از روشنگري افكار عمومي جهان نسبت به حقوق ملت ايران در زمينه انرژي هسته اي و ديگري افشاي چهره ضد حقوق بشر قدرتهاي غربي .
در بخش اول , با اين واقعيت تلخ مواجه هستيم كه تبليغات ايران در سطح جهان در زمينه اقداماتي كه براي به دست آوردن حق طبيعي خود براي استفاده از فناوري هسته اي انجام داده , ضعيف است . مردم جهان و حتي بسياري از ملت هاي همجوار ايران هنوز به درستي از آنچه ايران در زمينه اتمي انجام داده و ميخواهد انجام دهد بي خبرند. دستگاه هاي تبليغاتي صهيونيستي و غربي همواره در تلاشند تا واقعيت ها را وارونه جلوه دهند و ايران را يك كشور قانون شكن كه به حق خود قانع نيست و برخلاف قوانين بين المللي و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي عمل مي كند معرفي كنند. اين تبليغات تا آنجا پيش رفته كه ايران را يك خطر براي صلح جهاني جلوه داده و اينطور وانمود كرده كه گوئي دولتمردان ايراني به هيچ قانوني پاي بندي نشان نميدهند و درصدد تاسيس زرادخانه هائي از سلاح هاي كشتار جمعي براي جنگ افروزي و ايجاد ناآرامي در منطقه و جهان هستند.
مسئولان پرونده اتمي ايران بايد براي مقابله با اين ترفند , كه همطراز با اقدامات سياسي غربي ها براي بازدارندگي ما از پيشرفت در زمينه فناوري اتمي موثر است , برنامه اي اساسي داشته باشند. سفارتخانه هاي ايران در كشورهاي مختلف جهان بايد براي مقابله با اين تبليغات سو فعال شوند و با استفاده از ابزارهاي رسانه اي در سطح جهان و در ميان ملت هاي مختلف بايد اقدام به روشنگري شود. بيان واقعيت ها و افشاي دروغ ها و تبليغات مسموم دشمنان ايران , قطعا بخشي از تدابير دشمنان ما را خنثي و آنها را تا حدود زيادي وادار به عقب نشيني خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بخش دوم , كه مكمل بخش اول است , افشاي عملكرد رسواي كشورهاي غربي در زمينه حقوق ملت هاست . اگر غرب , تلاش مي كند در افكار عمومي جهان خود را مدافع حقوق بشر جا بزند و از اين ابزار براي پيشبرد اهداف سلطه گرانه خود بهره برداري نمايد , ما دلايل زيادي در اختيار داريم كه علاوه بر افشاي اين دروغ غربي ها ميتوانيم آنها را بزرگترين ناقض حقوق ملت ها معرفي كنيم . اگر غربي ها مخالفين خود را به بدرفتاري با فلان شخص متهم مي كنند , ما ميتوانيم به جهانيان بگوئيم دولتهاي غربي هر روز و هر لحظه درحال پايمال كردن حقوق ملت ها هستند. كار دولتهاي غربي اعم از آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان , از بدرفتاري با افراد و وارد كردن فشار بر يك يا چند نفر گذشته و آنها در مقياس هاي وسيع , به نقض حقوق ملت ها , نسل كشي , به راه انداختن جنگ هاي ويرانگر , تاسيس زندان هاي متعدد مخفي , تبديل جزيره هاي دورافتاده به شكنجه گاه هاي مخوف , حمايت از رژيم هاي غاصب و جنايتكار و عامل تبعيض نژادي و استفاده ابزاري از مجامع بين المللي براي محروم ساختن ملت ها از حقوق طبيعي خود مي پردازند.
اينكه غربي ها در مورد پيشنهاد رئيس جمهور ايران , كه خواستار مناظره ايران و غرب درباره عملكردهاي دو طرف در زمينه حقوق بشر شده , سكوت كرده اند , به دليل ترسي است كه آنها از افشاي پرونده سرتاسر ضد انساني خود دارند. ما چرا بايد منتظر پاسخ غربي ها بمانيم راه براي بررسي عملكرد دولتهاي غربي در زمينه حقوق بشر و حقوق ملت ها باز است و ما خود ميتوانيم اين پرونده را به روي ملت ها بگشائيم و چهره رسواي مدعيان دروغين حقوق بشر را براي افكار عمومي جهان افشا نمائيم . سران دولتهاي فاسد و سلطه گر غربي تاكنون از فقدان يك جريان رسانه اي افشاگر كه از چهره تزويرگر آنها پرده بردارد سواستفاده هاي كلان كرده و هرچه خواسته اند بر ملت ها تحميل نموده اند. اين شالوده دروغين را بايد شكست و راه را بر حرامياني كه با زر و زور و تزوير ميخواهند بر جهان مسلط شوند بايد بست .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اين شالوده را بشكنيد، سرمقاله جمهوري اسلامي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016