چهارشنبه 28 دی 1384

شاهرودي: ستاد حقوق بشر موارد نقض حقوق شهروندی در غرب را برملا می سازد، مهر

آیت الله هاشمی شاهرودی اعلام کرد: ستاد حقوق بشر کشور با هدف متمرکز کردن فعالیتهای حقوق بشری، ارتقاء جایگاه یافته و در شکل جدید آن برخی وزارتخانه ها حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری "مهر"، رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این ستاد قبلا در قوه قضائیه تشکیل شده بود و با بررسی مجدد در شورای امنیت ملی جایگاه آن ارتقاء پیدا کرد ، افزود: اولین جلسه ستاد حقوق بشر کشور روز گذشته تشکیل و مسائل مختلف در آن مورد بررسی قرار گرفت.

آیت الله هاشمی شاهرودی درباره هدف ارتقاء جایگاه ستاد حقوق بشر، اظهار داشت: از آنجائیکه غرب از اهرم حقوق بشر علیه کشورها به خصوص علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند لذا لازم بود با همکاری همه دستگاه ها و تدوین استراتژی واحدی در این زمینه اقدام شود و در این رابطه برنامه هایی برای ستاد تعریف شده است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اطلاع رسانی درست در زمینه حقوق بشر اسلامی و تبیین مسائل به جهان امروز، تصریح کرد: تاکنون در زمینه احیای حقوق اسلامی و کرامت انسانی از نگاه آیین حیات بخش اسلام همچنین مردم سالاری دینی در محافل حقوق بشری اطلاع رسانی نشده است.

آیت الله هاشمی شاهرودی یادآور شد: باید با یک برنامه ریزی دقیق و مدون درباره دستاوردهای نظام اطلاع رسانی کنیم و سانسوری که علیه ما در امور قضایی و مردم سالاری، آزادیهای مدنی و انتخابات و امثال آن می شود را بشکنیم و جلوه های حقیقی و واقعی جمهوری اسلامی را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمده اشکال غربیها و در راس آنها آمریکا مسئله اسلام است، عنوان کرد: آنها به کیفرخواست و قصاص و دیگر امور ما اشکال وارد می کنند و نقض حقوق بشر می شمارند در حالی که اینها از مسائل اسلامی ماست و مورد رضایت و حمایت مردم مسلمان است و باید پاسخ لازم به غربیها داده شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی تاکید کرد: ما باید از حالت تدافعی در مسئله حقوق بشر خارج شویم و الحمدالله شده ایم و موارد فراوان نقض حقوق شهروندان در غرب را که خودشان مرتکب می شوند با گزارشهای مستدل به آنها گوشزد کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت های صلح آمیز هسته ای در ایران و حضور دانشمندان خوش فکر و جوان ایرانی گفت: انرژی هسته ای صلح آمیز یک مسئله پیشرفته علمی است و آنها این مقوله را حقوق بشری می نامند.

وی ادامه داد: این مسائل باید از طریق کنفرانس ها و سخنرانیهای علمی در جهان اسلام و سراسر دنیا مطرح شود و ستاد از این پس موارد فوق را دنبال خواهد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آیت الله هاشمی شاهرودی سیاست غربی ها را مصلحت طلبانه و امنیت محورانه دانست و با اشاره به ورود در زندگی خصوصی افراد و شنود مکالمات در غرب ، خاطر نشان کرد: آنها با کمترین شائبه افراد را دستگیر می کنند، به کشورها حمله می کنند و به بهانه مبارزه با تروریست که خودشان آنها را تقویت کرده اند، تروریست را در جهان اشاعه می دهند و اسلام این حرکات و اقدامات را مردود می داند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اسلام با قتل و ترور و اقدامات ناجوانمردانه ارتباطی ندارد و اینها از نظر دین ما خلاف شرافت و عزت انسانی است.

وی گفت: اگر این مطالب به خوبی تبیین شود، جایگاه اسلام در غرب بیشتر و بهتر روشن می شود و یکی از کارهای ستاد حقوق بشر این است که ضمن تبیین این مسائل، به نظام حقوق بشر در غرب و مقایسه آن با اسلام بپردازد.

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: این روشنگری کاملا بی طرفانه، عالمانه و محققانه خواهد بود و موارد نقض حقوق بشر که در غرب بسیار زیاد است را بر ملا خواهد ساخت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شاهرودي: ستاد حقوق بشر موارد نقض حقوق شهروندی در غرب را برملا می سازد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016