چهارشنبه 5 بهمن 1384

ضرب و جرح و شكنجه امین موحدی، خبرنگار دستگير شده در مشكين شهر، تبريزنيوز

پيمان پاك مهر.روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:00989144157400

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر: :"امین موحدی"،خبرنگار ساكن مشكين شهر در استان اردبيل كه پس از دستگيري توسط نيروهاي امنيتي اين منطقه دستگير و به گفته برادرش مورد ضرب و جرح و شكنجه قرار گرفته پس از 3 روز بازداشت با قرار كفالت آزاد شد.
"امیر حسین موحدی"، در خصوص ضرب و جرح و شكنجه برادر خود به سرويس حقوق بشر تبريز نيوز،گفت:"امین موحدی" ، خبرنگار سرويس اجتماعي نشريات محلي استان اردبيل است كه به واسطه انتشار مطالبي در خصوص آلودگي آب هاي منطقه به مواد سرطان زا ، كه ساعت 10 شب 29 دي 84 ، با حكم قضايي شعبه دوم دادياري دادگاه انقلاب اردبيل توسط نيروهاي امنيتي منطقه در منزل مسكوني خود دستگير شده بود ، پس از انتقال به اين دستگاه امنيتي در اردبيل مورد ضرب و جرح و شكنجه قرار مي گيرد.
وي افزود: در بازداشتگاه با ضربات محكم مشت به چشم و صورت برادرم كوبيده و با جسمي ميله مانند كه اثرات آن هنوز در بدنش باقيست وي را مورد ضرب و جرح قرار داده و مدتي از روزهاي بازداشت را در هواي آزاد زير 10 درجه سانتيگراد اردبيل نگهداري مي كنند.
"امیر حسین موحدی"،گفت:ما بلافاصله موضوع را به داديار شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبيل اطلاع داده كه ايشان پس از رويت محل هاي شكنجه و ضرب و جرح دستور دادند برادرم "امین موحدی" ، به پزشكي قانوني منتقل و مورد معاينات پزشكي قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص آخرين وضعيت بازداشت برادرش گفت: برادرم پس از 3 روز بازداشت با قرار كفالت صادره ار سوي داديار شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبيل آزاد شدند كه با توجه به وضعيت جسماني در حال انتقال به يكي از مركز درماني شهر هستيم.
"امیر حسین موحدی"،يادآور شد، شاكي پرونده ظاهرا شركتي است كه در سال های اخیر سایت يك نیروگاه را در منطقه احداث می کنند كه بعد از شروع به كار آن طبق پیگیری هایی برادرم منجرب به آلودگی آب ها، میوه جات و احشام منطقه به رادیو اکتیو و افزايش آمار بيماران سرطاني ، شده است كه NGO های مستقل آن را تایید کرده اند.
گفتني است،"امین موحدی" به جهت انتشار اخباري در اين خصوص پيشتر نيز به اتهام "تشويش اذهان عمومي" و "افشا اسناد محرمانه"، به تحمل يك سال زندان تعزيري محكوم شده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ضرب و جرح و شكنجه امین موحدی، خبرنگار دستگير شده در مشكين شهر، تبريزنيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016