شنبه 8 بهمن 1384

بازداشت گسترده فعالان سنديکای شرکت واحد، ادوار نيوز

ادوارنیوز: به دنبال احضار و بازداشت 7 نفر از فعالین و اعضای هیئت مدیره سندیکا در روز پنج شنبه و انتقال ایشان به زندان اوین، 5 نفر دیگر از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد در ساعات مختلف روز جمعه توسط افراد لباس شخصي بازداشت شدند.

اسامی بازداشت شدگان به شرح ذیل است: غلام خوش مرام، احمد مرادوند، محمود هژبری، ناصر غلامی و آقای خانی.

به اين ترتيب هم اكنون 12 نفر از اعضاي سنديكا بعلاوه ريس هيات مديره آن يعني منصور اصانلو در بازداشت به سر مي برند . به جز اصانلو و هفت نفري كه روز پنج شنبه بازداشت شده اند و احتمالا در بند 209 اوين نگهداري مي شوند ، از سرنوشت 5 نفري كه روز جمعه بازداشت شده‌اند هيچ گونه اطلاعي در دست نيست .

همچنین در ساعات پاياني شب جمعه نيروهای امنيتی با مراجعه به منزل عطا باباخانی عضو هیئت مدیره سندیکا با شکستن درب، وارد منزل وی شده و بخشی از وسایل خانه را با خود بردند، لازم به ذکر است عطا باباخانی در منزل حضور نداشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفته می شود انتشار خبر احتمال اعتصاب مجدد رانندگان شرکت واحد در روز شنبه ، علت اصلی بازداشت گسترده فعالان سندیکا می باشد.

در همين حال جمعی از کارگران صنوف مختلف با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض نسبت به بازداشت گسترده فعالان كارگري ،‌دانشجويي و مدني ، تاکید بر حق قانونی کارگران برای تشکیل سندیکا به عنوان یک نهاد مدنی را وظيفه‌اي ملي دانسته و خواستار حمایت و پشتیبانی اقشار و اصناف مختلف از خواسته های کارگران شرکت واحد شدند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت گسترده فعالان سنديکای شرکت واحد، ادوار نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016