یکشنبه 9 بهمن 1384

طنزنوشته ي من و آشوب در بندرعباس و دستگيري و شکنجه ي يک دختر خانم بي گناه، ف. م. سخن

طنزي نوشتم تحت عنوان "مبارزه با ايدز راعلني کنيم: چگونه در مقابل ايدز ِ حکومتي مصون شويم؟" که اگر مي دانستم چنين عواقبي را در پي خواهد داشت دستم را مي شکستم و هرگز آن را نمي نوشتم. ظاهرا مقامات امنيتي، جواني به نام الهام افروتن را به عنوان نويسنده ي اين طنز دستگير و به شدت شکنجه کرده اند و حتي او را تا پاي مرگ برده اند. اين را سايت روشنگري مي نويسد. وب لاگ سياورشن هم از استان هرمزگان گزارش مي دهد که عده اي به خاطر انتشار اين طنز در نشريه ي محلي تمدن هرمزگان به خيابان ريخته اند و به دفتر نشريه هجوم برده اند. مادر دختر خانم مسئول صفحه هم از شدت ناراحتي سکته کرده است.

من همينجا اعلام مي کنم که اين مطلب را من چند هزار کيلومتر دورتر از بندرعباس نوشته ام و خانم الهام که صفحه را لابد با عجله بسته و فقط تيتر آن را ديده، گمان کرده که مطلب پزشکي و بهداشتي است والا کدام عقل سالمي در جمهوري اسلامي اقدام به نشر چنين طنزي مي کند؟

از طرف ديگر خود من متاثرم از اين که در اين طنزنوشته بر خلاف روش هميشگي ام تند رفته ام و ورود بيماري ايدز سياسي را به سال 57 مربوط دانسته ام، حال آن که چنين راه پيمايي هاي اعتراضي و به زندان افکندن نويسندگان بيگناه و سرکوب کارگران زحمتکش نشان مي دهد که اين مرض خيلي ريشه دار تر از اين حرف هاست و نه از سال 57 که در طول تاريخ چند صد ساله ي کشورمان به طور پنهان حضور داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر نمي ترسيدم که مسئولان محترم پيش از شنيدن توضيحات من، مرا تکه تکه کنند، يا به سر و صورت فرزندم مثل فرزند راننده ي معترض اتوبوس واحد گاز اشک آور بزنند، يا مثل بچه هاي خانم طلوعي تهديد به سوزاندن کنند اين توضيحات را حضوري مي دادم ولي با کمال شرمندگي مجبورم به همين چند خط قناعت کنم و از مقامات محترم استان هرمزگان بخواهم تا آن فرد بي گناه را رها کنند و به دنبال منشاء سوژه ي چنين نوشته ها و طنزهايي باشند. با برافتادن و نابودي اين سرچشمه ها و سوژه ها، ديگر کسي چنين چيزهايي نخواهد نوشت و نشريه تمدن هرمزگان هم آن ها را منتشر نخواهد کرد.

با احترام
ف. م. سخن

پيوندهاي مرتبط:

http://www.shabestannews.com/newsdetail.asp?newsid=84110414424089&code=50

http://bandarabbascity.blogsky.com/?PostID=181

http://www.roshangari.net/as/ds.cgi?art=20060127030558.html

http://www.siavarshan.blogsky.com/?PostID=175

http://www.baztab.com/news/33985.php

و خود طنزنوشته کذايي:

http://1384.g00ya.com/politics/archives/040405.php

[وب لاگ ف. م. سخن]

Copyright: gooya.com 2016