چهارشنبه 12 بهمن 1384

هاشمي رفسنجاني: تصميم اجلاس لندن، حركتي ظالمانه عليه ملت ايران بود، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۱۲‬

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در واكنش به تصميم اخير اجلاس لندن ، آن را " ظالمانه و عليه ملت ايران " دانست و گفت : تصميم اجلاس اخير لندن يك نقطه بسيارشوم بود و اين گستاخي و حركت ظالمانه،روسياهي و رسوايي را براي آنها بدنبال خواهد داشت .

گروه ‪ ۵+۱‬در پايان نشست دوشنبه شب خود در لندن توافق كردند كه در نشست اضطراري شوراي حكام در روز پنجشنبه در مورد ارايه پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت اقدام كنند.

اين گروه شامل آمريكا، روسيه ، چين ، فرانسه ، انگليس و آلمان است .

آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني روز چهارشنبه درآيين بزرگداشت دهه مبارك فجر وآغاز جشن‌هاي سالگرد پيروزي‌انقلاب اسلامي درحرم بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت : پنج قدرت اتمي و عضو شوراي امنيت ، به بهانه اينكه ملت ايران برپايه توانايي خود ، به فناوري روز دست يافته است ، تصميمي ظالمانه عليه ملت ايران اتخاذ كردند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام‌بااشاره به مزاحمت‌هايي كه قدرتهاي هسته‌اي به بهانه دست يابي ايران به فناوري صلح آميز هسته‌اي مي‌توانند در پيش روي ملت ايران قرار دهند ، گفت : عبور از اين راه ، بيش از زور نياز به تدبير و بيش از شعار نياز به تفكر دارد.

وي ،عبور ازاين راه را "آسان" ندانست و گفت : وقتي پنج قدرت اتمي كه صاحب " حق وتو " هستند در مقابل ايران اجماع مي‌كنند طبيعي‌است كه راه آسان نيست ولي آنها توانايي درك قدرت ملت ايران و انقلاب اسلامي را ندارند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به هشت سال جنگ تحميلي و دفاع ملت ايران از تماميت ارضي و كيان كشور گفت:" شما (غربي‌ها) هرگاه تحريم كرديد ملت ايران ازاين ميدان پيروز بيرون‌آمد و قطعا اين بار هم‌نخواهيد توانست انقلاب اسلامي را از مسير خود دور كنيد."
وي درعين حال خطاب به غربي‌ها گفت : البته شما مي‌توانيد مزاحمت ايجاد كنيد،ولي يقينا شما هم مزاحمت خواهيد ديد.ايران امروز به مراتب از ايران آن زمان ( دوران جنگ ) مقتدرتر است.

آيت الله اكبرهاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام،گفت: امام خميني (ره) به دموكراسي و راي مردم معتقد بودند.

هاشمي رفسنجاني كه روز چهارشنبه درآيين آغاز مراسم بيست هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب‌اسلامي در مرقد مطهر امام خميني (ره) سخن مي‌گفت ،خاطرنشان كرد: خيلي‌ها شعار دموكراسي ومردم سالاري مي‌دهند،اما امام به جاي شعار به آن عمل كردند.

وي با اشاره به شعار آمريكاييان در دفاع از آزادي و دموكراسي گفت:
مي‌بينيم كه آنان در عمل در عراق و فلسطين حاضر نيستند تسليم راي مردم شوند و درحقيقت از آزادي و دموكراسي استفاده ابزاري مي‌كنند.

رييس مجمع تشخصيص مصلحت نظام اظهار داشت:"ولي براي امام اين يك عقيده و فكر جاافتاده است،مال امام هم نيست،خود پيامبر اسلام تا مردم حركت نكردند،اقدامي نكردند و حضرت علي نيز تا مردم بيعت نكردند،اقدامي انجام ندادند."
هاشمي رفسنجاني با بيان اين مطلب " اصل خواست مردم است " گفت: كار رهبراسلامي اين است كه مردم را به صحنه بياورد تا راه درست خود را به پيش برند.

وي ميراث امام در زمينه تاكيد بر راي مردم را مانند برليان درخشاني در تاريخ انقلاب توصيف كرد و هشدار داد كه نبايد گذاشت اين صفحه مشعشع تاريخ انقلاب كدر شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه آثار امام‌خميني (ره)،كلمات و نوشته‌ها و عمل ايشان در اختيار همه‌است،گفت:باهوشياري فرزند ايشان مرحوم حاج سيد احمدآقااين اسناد به خوبي حفظ شد و الان نيز با درايت فرزند حاج سيداحمدآقايعني حجت‌الاسلام سيد حسن خميني اين سرمايه بزرگ انقلاب اسلامي حفظ مي‌شود.

وي با تاكيد مجدد براينكه نبايد بگذاريم اين سرمايه‌آلوده شود و آسيب ببيند،گفت:البته آنقدر اسناد در اين زمينه است كه كسي نمي‌تواند به آن دستبرد بزند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود روز ‪ ۱۲‬بهمن را روز "رحمت" در تاريخ انقلاب توصيف كرد و گفت : اين روز نقطه عطفي در تاريخ
ايران، منطقه و جهان اسلام است .

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به گذشت ‪ ۲۷‬سال از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت :برغم همه فشارهاو ظلم‌هايي كه عليه ملت ايران شده است و همچنين شورش‌ها وترورهاو تخريب‌هايي كه با تحريك استعمار صورت گرفته است و برغم جنگ تحميلي و تحريم‌ها و تبليغات و كارشكني‌هاي متعدد قدرتهاي جهنمي دنيا،ملت ايران همه اينها را سرافرازانه پشت سر گذاشته است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشمي رفسنجاني با اشاره به توسعه ايران در سه دهه اخير گفت: ايران آماده‌يك جهش بزرگ براي تبديل شدن به يك قدرت جهاني و پيشرفته است وي با اشاره به ناخشنودي قدرتهاي استعماري از توسعه ايران گفت : اين روزهاآنان شرارت خود رابالا برده‌اند و مخفي هم نمي‌كنند و با گستاخي بحث سرنگوني نظام جمهوري اسلامي را مطرح مي‌كنند كه اين امر نشان‌دهنده خشم و ياس آنهاست از عدم تاثيرگذاري كارهايي كه تاكنون انجام داده‌اند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهانت برخي رسانه‌هاي كشورهاي اروپايي به مقدسات مسلمانان آن را نشانه بغض مراكز صهيونيستي دانست و گفت: يك هزار و چهارصد سال است دشمنان به اسلام و مسلمانان اهانت مي‌كنند ولي امروزه اهانت‌هايي كه صورت مي‌گيرد،هدفش آن است كه اسلام را به عنوان يك دين حامي تروريزم مطرح كند.

وي بااشاره به به چاپ كاريكاتوري در اين رسانه‌ها از پيامبر اسلام، گفت : اينها با اين قبيل اهانت‌هاي خود مي‌خواهند اسلام را ديني تروريستي نشان دهند .

هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد كه اهانت‌كنندگان تعادل رواني خودشان را از دست داده‌اند،زيرا شخصيتي كه يك ميليارد و‪ ۵۰۰‬ميليون نفر به او عشق مي ورزند دردي را براي آنان دوا نخواهد كرد جز اينكه اقيانوس آرام مسلمانان را مواج كند.

وي با اشاره به آغاز مخالفت‌ها عليه اين اهانت‌ها در دانمارك گفت:در پي آن نيز مردم كشورهاي اسلامي به پا خاستند و مخالفت خود رااعلام كردند تااينكه مقامات اروپايي مجبور به عذرخواهي شدند.

هاشمي رفسنجاني اين موضوع را شبيه به اهانت روزنامه اطلاعات قبل از انقلاب به حضرت امام خميني (ره) دانست وگفت: آن اهانت نيز مقدمه حركت وسيع مردم شد كه تا پايان عمر رژيم ادامه داشت .

وي با بيان اينكه دنياي اسلام درحال بيداري است،گفت: بخش عمده‌اي از اين بيداري معلول انقلاب اسلامي و انقلاب اسلامي نيز مديون امام راحل است .

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود:اگر امام نبود حوزه و روحانيت حركت نمي كردند و در پي آن جامعه به حركت درنمي‌آمد.

وي امام خميني (ره) را محور و مرجع انقلاب و فقيهي بزرگوار و فيلسوفي بي نظير دانست و گفت : امام مفسري عاليقدر بود و مطالبي از تاويل قرآن مطرح مي‌كردند كه انسان را به وجد مي‌آورد.

هاشمي رفسنجاني همچنين امام را عارفي توصيف كرد كه مراحل سلوك را پشت سر گذاشته است .

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : امام يك سياستمدار شجاع،زيرك ،آينده‌نگر،تيزبين و حاضر جواب بود و نقطه بارز او همراه شدن سياستمداري و دينداري بود.

وي با اشاره به اخلاص امام گفت:همين اخلاص بود كه موجب مي‌شد كه در تصميم گيريهارضايت خدا را درنظر بگيرند واز خطر نهراسند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به جايگاه مردم در افكار امام گفت :اصولا مردم در تكوين تاريخ حرف اول را مي‌زنند و ‪ ۱۴۰۰‬سال پيش نيز كه بحثي از دموكراسي مطرح نبود پيامبر اسلام باقدرت مردم و بااتكا به اين قدرت حركت عظيم خود را به انجام رساند.

وي با اشاره به نقش مردم در پيروزي انقلاب اسلامي و شركت آنان در راهپيمايي‌هاي سراسري قبل از پيروزي انقلاب اسلامي،گفت : اين ملت بود كه كار را تمام كرد .

رييس مجمع تشخيص مصلحت با اشاره با نقش امام در جلوگيري از تشتت و تفرقه در بين نيروها پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت : امام كانون رسيدن همه ملت به هم بود .

هاشمي رفسنجاني جلوگيري از تشتت واختلاف به عنوان معجزه دوم انقلاب يادكرد و گفت : امام با ايجاد جمهوري اسلامي ،هديه‌اي بزرگ براي تاريخ و جهان اسلام به جاي گذاشت ، نظامي كه اتكاي آن بر راي مردم است .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني: تصميم اجلاس لندن، حركتي ظالمانه عليه ملت ايران بود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016