یکشنبه 16 بهمن 1384

جبهه مشاركت: برخوردهاي آمريكا و متحدان آن غيرمنطقي و زورمدارانه است، ايلنا

گشوده شدن پروندة ايران در شوراي امنيت آغاز راهي پرمخاطره براي منافع و امنيت ملي كشور است


تهران- خبرگزاري كار ايران

جبهه مشاركت ايران اسلامي با صدور بيانيه‌‏اي ضمن ابراز تأسف و نگراني فراوان از گزارش پروندة هسته‌‏اي ايران به شوراي‌‏امنيت سازمان‌‏ملل‌‏متحد، به بيان مواضع خود در اين باره پرداخت.

به گزارش "ايلنا"متن اين بيانيه به شرح زير است: سرانجام پس از كش و قوس‌‏هاي فراوان، پروندة هسته‌‏اي ايران به شوراي‌‏امنيت سازمان‌‏ملل‌‏متحد گزارش شد. جبهه مشاركت ايران اسلامي با ابراز تأسف و نگراني فراوان از اين روند، لازم مي‌‏داند به طور اجمالي مواضع خود را در اين زمينه تكرار كند.
بديهي است در فرصت‌‏هاي مناسب آينده و با در نظر گرفتن سير تحولات پيچيدة پيش‌‏رو، مواضع تفصيلي حزب بيان خواهد شد.
1- جبهه مشاركت ايران اسلامي برخورد غيرمنطقي آمريكا و متحدان آن را با حق به رسميت‌‏ شناخته‌‏شدة همة ملت‌‏ها در برخورداري از فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي، روشي زورمدارانه و در راستاي سياست‌‏هاي يكجانبه‌‏نگرانة آمريكا مي‌‏داند و اعمال معيارهاي دوگانه در جهان را محكوم مي‌‏كند.
2-جبهه مشاركت ايران اسلامي بر اين عقيده است كه مسوولين كشور با درك صحيح شرايط جهاني و روابط بين‌‏المللي مي‌‏توانستند با اتخاذ سياست‌‏هاي مدبرانه و دورانديشانه مانع از گزارش پروندة هسته‌‏اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل شوند كه با كمال تأسف سياست‌‏هاي آنها در اين مسير قرار نداشت و گره‌‏اي‌‏ كه با سر انگشت ظريف تدبير قابل گشودن بود، اينك به گره‌‏اي كور تبديل شده كه دورنماي اميد بخشي براي بازكردن آن به چشم نمي‌‏خورد.
3-به اعتقاد جبهة مشاركت ايران اسلامي گشوده شدن پروندة ايران در شوراي امنيت، آغاز راهي پرمخاطره براي منافع و امنيت ملي كشور است كه مي‌‏تواند همة سطوح و عرصه‌‏هاي زندگي ايرانيان را تحت تأثير خود قرار دهد.
در اين راستا با توجه به اندك فرصت باقي‌‏مانده براي حل و فصل سياسي ماجرا و جلوگيري از تكميل اجماع جهاني و از همه اسف‌‏انگيزتر الزام حقوقي بين‌‏المللي در محروميت دائم كشور از فناوري هسته‌‏اي، لازم مي‌‏دانيم مسوولان عالي كشور را به تجديد نظر در سياست‌‏هاي داخلي و خارجي خود فرا بخوانيم تا كشور را به مسير آرامش و ثبات، صلح، امنيت و پيشرفت بازگردانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

4-جبهه مشاركت ايران اسلامي همانگونه كه بارها تأكيد كرده است تنها راه دستيابي به فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي را تداوم سياست‌‏هاي دولت خاتمي و بازگشت به مسير مذاكره و اعتمادسازي متقابل مي‌‏داند و مصراً از مسؤولان مي‌‏خواهد با تجديد نظر در اقدامات ماه‌‏هاي اخير، مسير ديپلماسي و راه حل صلح‌‏آميز را همچنان پيگيري كنند.
5-بديهي است تجديد نظر در سياست‌‏هاي خارجي دولت فعلي كه باعث تشديد تنش و تقابل، عدم اعتماد و نزول شأن و جايگاه بين‌‏المللي ايران شده است، امري مهم در حل اين مشكل پيچيده است اما علاوه بر نياز به ارائة چهره صلح‌‏طلب و تنش‌‏گريز از كشور، لازم است در عرصة سياست داخلي نيز اصول مردمسالاري محترم شمرده شود و با اصلاح رفتارهاي نامناسب و رعايت حقوق اساسي همة شهروندان كه پشتوانة اصلي قدرت كشور در عرصه بين‌‏المللي هستند، بنيان‌‏هاي اقتدار ملي مستحكم گردد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جبهه مشاركت: برخوردهاي آمريكا و متحدان آن غيرمنطقي و زورمدارانه است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016