جمعه 21 بهمن 1384

حسن روحاني: تهديد نظامي و محاصره اقتصادي براي حل مساله هسته‌‏اي ايران راه پيچيده‌‏اي است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: غربي‌‏ها بايد بدانند راه حل مشكل پرونده هسته‌‏اي ايران سياسي است و اگر فكر مي‌‏كنند از راه تهديد نظامي و محاصره اقتصادي مي‌‏توانند پيروز شوند، راه پر پيچ و خمي را برگزيده‌‏اند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حسن روحاني در مراسم شب عاشوراي حسيني در حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) با تاكيد بر اينكه در دكترين امنيتي ايران سلاح كشتار جمعي جايگاهي ندارد، گفت: سازمان انرژي اتمي در گذشته اعلام كرده است كه فعاليت هسته‌‏اي ايران صلح‌‏آميز است و مقام معظم رهبري نيز فرموده‌‏اند كه ساخت سلاح اتمي و استفاده از آن حرام است، سياست‌‏هاي نظام جمهوري اسلامي ايران نيز اين امر را ثابت كرده است اما دشمنان اين نظام ما را به دروغ متهم به داشتن اين سلاح‌‏ها مي‌‏كنند.
وي تصريح كرد: مردم ما از دولتمردان مي‌‏خواهند با تدبير و با كمترين هزينه در اين موضوع به كار و تلاش بپردازند و بدانند مردم بر سر حفظ منافع ملي خود ايستاده‌‏اند چون اين مساله يك امر ملي است.
روحاني با تاكيد بر اينكه نبايد موضوع فعاليت صلح‌‏آميز هسته‌‏اي كشورمان به يك بحث جناحي تبديل شود، اظهار داشت: بايد با يك برنامه‌‏ريزي مناسب در حفظ منافع ملي كشور تلاش كنيم و بدانيم كه در دنياي پيچيده امروز بايد يك استراتژي پيچيده داشت و با استفاده از تمام گروه‌‏ها، احزاب, شخصيت‌‏ها و امكانات در اين جهت گام برداشت.
دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي گفت: دنياي امروز به قدري پيچيده است كه نمي‌‏توان با يك استراتژي ساده با دشمنان مقابله كرد، هدف همه ما حفظ منافع ملي است و بايد براي رسيدن به اين هدف از تمام ظرفيت‌‏ها فارغ از نگاه‌‏هاي حزبي و جناحي استفاده كنيم.
روحاني با تاكيد بر اينكه مقابله با دشمنان نيازمند استراتژي پوياست، تصريح كرد: دشمنان انقلاب قصد دارند تا ملت ايران را به سمت انفعال و انزوا بكشانند، اين در حالي است كه اگر ما در جهان و به ويژه در منطقه براي رسيدن به هدفمان فعال نباشيم و تنها فرياد بزنيم، به اهدافمان نمي‌‏رسيم.
وي گفت: فعال بودن در جهان نيازمند وحدت و اتحاد است، دشمنان انقلاب ملت ايران را به خوبي مي‌‏شناسند و ما نيز بايد هواسمان را بيش از گذشته جمع كنيم.
روحاني با تاكيد بر اينكه بي‌‏ترديد امروز اسلام و مسلمين يكي از قدرت‌‏هاي جهان هستند، اظهار داشت: امروز ما در شرايط حساسي قرار گرفته‌‏ايم؛ روزگاري اسلام تنها به عنوان يك دين شناخته شده بود اما امروز نه تنها به عنوان يك دين بلكه به عنوان يك فرهنگ و يك قدرت در جهان شناخته شده است، به همين جهت است كه در اين روزها براي تضعيف اسلام به پيامبر اكرم(ص) اهانت مي‌‏كنند.
وي به توهين برخي نشريات غربي به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) اشاره كرد و گفت: دشمنان با اين كار مي‌‏خوا هند عكس‌‏العمل دنياي اسلام را بفهمند، آنها فرهنگ‌‏زدايي اسلامي را آغاز كرده‌‏اند و مي‌‏خواهند اسلام و ايستادگي مسلمانان بر عقيده خود را حذف كنند.
روحاني با بيان اينكه دشمنان از قدرت اسلام مي‌‏ترسند، اظهار داشت: امروز آمريكا مي‌‏خواهد سلطه خود را بر جهان گسترش دهد و اين همان هژموني سلطه است كه مي‌‏خواهند سراسر جهان را فرا بگيرد، اين سلطه مي‌‏گويد، "در دنيا يك دين، آن هم ليبرال دموكراسي" و "يك فرهنگ، آن هم فرهنگ غربي و آمريكايي" باشد. آمريكايي‌‏ها معتقدند جهاني شدن زماني رخ خواهد داد كه همه مردم دنيا، آمريكايي شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: آمريكا نمي‌‏تواند قدرت‌‏هاي بزرگ را به چالش بكشد، آنها مي‌‏خواهند منطقه را آمريكايي، فرياد اسلام‌‏خواهي در اين منطقه را خاموش و با منابع سرشار انرژي در اين منطقه، اسرائيل را تقويت كنند. از دوران جنگ سرد كشور ايران كانون اين هجمه‌‏ها بود كه ملت ما توانسته است با تدبير از اين هجمه‌‏ها به سلامت عبور كند.
دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي حادثه عاشورا و كربلا را يك جريان دائمي در طول تاريخ دانست و گفت: كربلا تنها يك قطعه از زمين و عاشورا تنها يك روز نيست بلكه هر روز عاشورا و هر زميني كربلا است و امروز نيز ما در مقابل دشمن قرار گرفته‌‏ايم و بايد هميشه خود را در مقابل آنها آماده كنيم.
روحاني انقلاب اسلامي را تكرار حادثه عاشورا عنوان كرد و گفت: هدف امام حسين (ع) مشروعيت‌‏زدايي از حكومت بود و امام خميني(ره) نيز همين هدف را دنبال مي‌‏كرد، ايشان قصد داشتند حكومت پهلوي را از مشروعيت بيندازند. تشكيل حكومت اسلامي جزو اهداف اوليه انقلاب نبود بلكه محوري‌‏ترين بحث مبارزه مشروعيت‌‏زدايي از حكومت پهلوي بود.

Copyright: gooya.com 2016