شنبه 22 بهمن 1384

مهدي كروبي: حق دستيابي به دانش صلح‌آميز هسته‌يي را با موضع‌گيري‌ها سنجيده پي‌گيري كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل حزب اعتماد ملي يكي از خواسته‌هاي اساسي ملت ايران را دانش هسته‌يي صلح‌آميز عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي كروبي در حاشيه‌ي مراسم راهپيمايي روز بيست و دوم بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا افزود: دست‌يابي به دانش صلح‌آميز هسته‌يي حق همه‌ي ملت‌هاست اما بايد حركاتي كه در اين زمينه صورت مي‌گيرد با زور و قلدرمآبي و گردن كلفتي همراه نباشد.

وي با تاكيد بر اينكه همه‌ي ما بايد براي رسيدن به اين حق تلاش و ايستادگي كنيم، اظهار داشت: البته اين تلاش بايد با تدبير عقل و حكمت، رايزني و گفت‌وگو همراه باشد و همه‌ي ما از موضع‌گيري‌هاي نسنجيده پرهيز كنيم. چراكه حرف‌هاي نسنجيده به ضرر خودمان است.

دبيركل حزب اعتماد ملي، با تاكيد بر اينكه پيشرفت در اين قضيه اولا ايستادگي و ثانيا عقل و تدبير و حكمت و خرد جمعي را مي‌طلبد، اظهار داشت: زماني كه مساله‌اي مثل دانش هسته‌يي براي ما يك حركت ملي محسوب مي‌شود، بايد از خرد جمعي نيز استفاده كنيم تا منفعت ملي لحاظ شود.

كروبي هم‌چنين با اشاره به توهين نشريات غربي به پيامبر(ص) گفت: ابتدا تصور مي‌شد كه حماقتي كينه‌توزانه توسط يك جريده‌ي دانماركي صورت گرفته است، اما بعد از آن حركت‌هايي صورت گرفت و اين قضيه به نوع‌هاي ديگري تكرار و مشخص شد كه آن‌ها در عميق اين مساله اسلام را هدف قرار گرفته‌اند.

وي با ابراز خشنودي از واكنش جهان اسلام نسبت به اين مساله و قابل تقدير دانستن حركت مسلمانان، تاكيد كرد: در مقابل چنين مسائلي بايد يك حركت مدني صورت بگيرد. نبايد با به خشونيت كشيدن چنين مسائلي، برخلاف مصلحت كشور عمل شود. البته در اين قضيه تحريم كالاهاي دانماركي مي‌تواند يك راه حل باشد، چراكه مشخص شد اين مساله از يك اهانت روزنامه‌اي فراتر بود.

كروبي هم‌چنين با اشاره به سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ضرورت تلاش براي حفظ اين دستاورد، گفت: انقلاب متعلق به همه‌ي مردم است. نه تنها در سالگرد انقلاب بلكه هميشه بايد براي حفظ و تداوم آن تلاش كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ميراثي است از اين ملت، خاطرنشان كرد: بايد متوجه باشيم كه در موضع‌گيري‌ها و حركت‌هايمان چگونه حركت كنيم تا بتوانيم همواره اين انقلاب و نظام را حفظ كنيم.

دبيركل حزب اعتماد ملي، با بيان اينكه مردم بايد احساس كنند كه در سرنوشت نظام موثر هستند در پايان گفت‌وگوي خود با خبرنگار سياسي ايسنا، افزود: ملت بايد همواره بر اين باور باشند كه تعيين كننده‌ي اصلي آنها هستند. البته مسوولان بايد هميشه متوجه باشند كه اين مردم هستند كه زماني آن‌ها را به صحنه آورده و زماني ديگر از صحنه خارج مي‌كنند.

Copyright: gooya.com 2016