پنجشنبه 27 بهمن 1384

نماينده مردم گناباد: احتمال تعامل دراويش متحصن بادشمنان اسلام وجود دارد، ايرنا

قم ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۲۷‬

نماينده‌مردم گناباد درمجلس شوراي اسلامي گفت: پشتيباني رسانه‌هاي بيگانه از دراويش متحصن درقم احتمال تعامل اين افراد با استكبار جهاني را تقويت مي‌كند.


حجت‌الاسلام " محمود مدني "روز پنج شنبه با حضور در دفتر تبليغات قم در جمع خبرنگاران گفت: اين حمايت و پوشش خبري رسانه‌هاي غربي با وجود شرايط حساس در خصوص پرونده هسته‌اي ارتباط بين اين مسايل را نشان مي‌دهد.

وي بيان داشت: استكبار جهاني با هدايت و سوء استفاده از برخي فرقه‌هاي مذهبي سعي دارد تا با ايجاد تنش به سود جويي پرداخته و اهداف خود را در اين كشور پيگيري نمايد.

مدني اظهار داشت: از نظر ما تفكرات مختلف آزاد به فعاليت هستند، اما زماني كه قرار است اين فرقه‌ها به توطئه پرداخته و فضا را نا آرام سازند آن وقت دستگاههاي امنيتي با آنان مقابله مي‌كنند.

وي ادعا كرد: از مدتها پيش احساس مي‌شد از سوي برخي افراد حركتهاي حساب شده‌اي در قم كه مركز فكري و پيام رسان در دنياي اسلام است پيگيري مي‌شود.

وي ادامه داد: اين افراد قصد داشتند تا وحدت و انسجام فكري، عقايد مختلف را در اين شهر مخدوش جلوه دهند.

وي افراد متحصن و آشوبگر را ناآگاهاني دانست كه فريب عده‌اي افراد داراي سوء نيت از فرقه صوفيان را خورده‌اند.

مدني اظهار داشت : من نماينده مردم گناباد هستم و مي‌گويم كه صوفيان گنابادي در بين اين افراد به انگشتان دست هم نمي‌رسيدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: حساب اين‌افراد را بايد از مردم گناباد جدا كرد چرا كه صوفيان اين شهر در عين آرامش به فعاليت خود مشغول هستند.

مدني با توضيحي نسبت به فرقه صوفيگري اضافه كرد: اين فرقه نه اهل عرفان و "علي اللهي است" بلكه فرقه‌اي وارداتي و داراي عقايد متفاوت از اين دو گروه مي‌باشد.

وي صوفيان را جامعه گريز و مطيع محض قطب (پير فرقه) دانست و گفت: اين افراد معتقدند كسي كه به مرتبه يقين رسيد ديگر نيازي به انجام فرايض ندارد.

مدني ادامه داد: مقابله با اين افراد نبايد به شكلي احساسي صورت گيرد و به همانجا نيز خاتمه يابد بلكه بايد به تحليل مباني فكري اين فرقه‌ها پرداخت.

وي نقش حوزه علميه قم و رسانه‌ها را در اين زمينه بسيار حساس دانست و تاكيد كرد: بايد ديد در تحليل، انتشار، انتخاب شيوه تبليغ و ايجاد زمينه تحليل به زبان روز كجا دچار ضعف شده بوده‌ايم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نماينده مردم گناباد: احتمال تعامل دراويش متحصن بادشمنان اسلام وجود دارد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016