جمعه 28 بهمن 1384

پورمحمدي، وزير كشور: حمله به سفارتخانه به دور از فرهنگ ماست، ايسنا

سايه سنگين اقتدار ما در برابر دشمنان از همبستگي اين ملت نشات مي‌گيرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: سياسي


وزير كشور گفت: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن باعث شد تا ادبيات سياسي بيگانگان طي هفته‌ي گذشته تغيير كند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي طي سخناني در مراسم توديع و معارفه استانداران خراسان شمالي خاطرنشان كرد: به‌رغم تمام سنگ‌اندازي‌هاي دشمنان، ملت ما هوشيار است و با همدلي راه خود را تا رسيدن به موفقيت مي‌پيمايد.


وي تاكيد كرد: آن‌چه ما را به اين‌جا رسانده را بايد حفظ كرد. كاستي‌ها را كنار گذاشت و ضعف‌ها را جبران كرد. براي رسيدن به مقصود بهترين راه استفاده از آموزه‌هاي ديني و اخلاقي است و نبايد بگذاريم اين آموزه‌ها كمرنگ شوند.


وي با اشاره به تاريخ پرفراز و نشيب جمهوري اسلامي طي بيست و هفت سال گذشته، تصريح كرد: آن‌چه مردم را در پيمودن اين مسير كمك كرد، ايمان و باورهاي اصيل به عنوان سرمايه اصلي و فرهنگ ما و وحدت و همبستگي ملت ماست كه به پشتوانه‌ي تاريخ و عقبه‌ي فرهنگي ايران زمين، پايه‌اي و مستدام است.


وزير كشور خاطرنشان كرد: سايه‌ي سنگين اقتدار ما در برابر دشمنان از ميوه‌هاي وحدت و همبستگي اين ملت نشات مي‌گيرد.


پورمحمدي در بخشي از سخنان خود با اشاره به وضعيت خاص استان خراسان شمالي به لحاظ محدوديت منابع تصريح كرد: تدبير عاقلانه مستلزم هدايت منابع به سمت نيازهاي اصلي و با اولويت است. راهكار دوم در برخورد با محدوديت منابع صرفه‌جويي است، چراكه صرفه‌جويي دواي دردهاست.


وي با تاكيد بر اين كه رويكرد دولت در جابجايي مديران همنوايي توام با مشورت با نمايندگان مجلس است، گفت: نكاتي كه در خصوص عزل و نصب‌ها از سوي بعضي از دوستان مطرح مي‌شود بعضا نامهربانانه است.


وي تصريح كرد: در استان خراسان شمالي بيش از 60 درصد از مردم به دولت نهم راي دادند و اگر با نگاه دموكراسي محورانه هم به قضيه نگاه كنيم مردم اين حق را به دولت داده‌اند كه در تغيير مديريت‌ها اعمال نظر كند.


وي اختيارات مربوط به عزل و نصب مديران را حق دولت دانست و با بيان اين كه اختيار مجلس در اين خصوص تنها در سطح هماهنگي و مشاوره است، افزود: با اين حال بيش از 75 درصد انتخاب‌هاي ما با هماهنگي نمايندگان مجلس بوده و اين ميزان در تاريخ دولت‌هاي بعد از انقلاب ركورد تازه‌اي است.


پورمحمدي در ادامه سخنان خود به اقدام برخي از نشريات اروپايي در توهين به مقدسات اسلام اشاره كرد و با بيان اين كه اين حركت نابكارانه تجاوز به حريم انسانيت و كرامت تاريخي انسان است خطاب به كشورها و شخصيت‌هايي كه از اهانت كنندگان به پيامبر (ص) دفاع مي‌كنند، گفت: شما جسارت به انسانيت را به دفاع از آزادي قلمداد مي‌كنيد، ننگ به شما كه ميلياردها با شرف انساني فاصله داريد.


وزير كشور با اشاره به اقدام برخي گروه و دستجات در حمله به سفارتخانه‌هاي بعضي از كشورهاي اروپايي در تهران اين حركت را عملي ناسنجيده و به دور از عقل قلمداد كرد و افزود: ما از جوانان خود كه در همه عرصه‌ها احساسات پاك خود را بروز داده‌اند انتظار داريم كه اجازه ندهند يك عده به اسم آن‌ها اخلالگري كنند و باعث شرم و سرافكندگي ما شوند.


پورمحمدي خاطرنشان كرد: در مبارزه بين اسلام و دشمنان آن‌ها ما با فكر سرو كار داريم حمله به سفارتخانه با كوكتل و ايجاد آتش سوزي به دور از فرهنگ ماست.


رييس شوراي امنيت كشور تاكيد كرد: ما با يك سفارتخانه دعوا و درگيري نداريم و از مسوولين امنيتي خود مي‌خواهيم با عوامل مخل قدرت برخورد كنند و اجازه ندهند عده‌اي ابزار دست دشمني دشمنان ما شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هم‌چنين در اين مراسم آفريده رييس مجمع نمايندگان خراسان شمالي در سخناني تغيير استاندار خراسان شمالي را بدون هماهنگي با نمايندگان عنوان و به آن اعتراض كرد كه در نتيجه آن دقايقي اين مراسم متشنج شد.


در پايان اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از خدمات ارزنده مهندس نريمان، مهندس بهروز همتي به عنوان استاندار خراسان شمالي معرفي شد.


اين مراسم كه در آن علاوه بر وزير كشور و هيات همراه، نماينده‌ي مردم شهرستان‌هاي بجنورد مانه و سملقان - جاجرم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران كل استان خراسان شمالي حضور داشتند؛ با حضور در گلزار شهدا و تجديد ميثاق با ايشان، صبح روز پنجشنبه در محل گلزار شهداي بجنورد و در حضور جمعي از خانواده‌هاي شهدا، بسيجيان، ايثارگران و مردم بجنورد برگزار شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پورمحمدي، وزير كشور: حمله به سفارتخانه به دور از فرهنگ ماست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016