دوشنبه 1 اسفند 1384

الوطن: طرح حمله آمريكا به تأسيسات هسته‌‏اي ايران وارد مرحله عملي شده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

روزنامه سعودي "الوطن" چاپ عربستان‌‏سعودي گزارش داد: آمريكا قصد دارد به تأسيسات هسته‌‏اي ايران حمله كند.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، اين روزنامه نوشت: اقدام نظامي آمريكا بر ضد تأسيسات هسته‌‏اي ايران، وارد مرحله عملي شده است.
بنا بر اين گزارش، آژانس‌‏هاي جاسوسي آمريكا، 23 سايت هسته‌‏اي را در ايران شناسايي كرده‌‏اند اما آژانس‌‏هاي جاسوسي ساير كشورها هشت سايت ديگر را هم به اين ليست افزوده‌‏اند.
اين گزارش مدعي است: اگر تلاش‌‏هاي ديپلماتيك براي توقف فعاليت تأسيسات هسته‌‏اي ايران ناكام بماند انتظار مي‌‏رود همه تأسيسات ايران، از سوي هواپيماهاي جنگي آمريكا هدف قرار گيرد.
اين روزنامه افزوده است: نيروهاي نظامي آمريكا به يك تا پنج هفته زمان نياز دارند تا طرح حمله به تأسيسات ايران را تكميل كنند.
با اين حال كارشناسان نظامي آمريكا گفتند: حمله بر ضد ايران نبايد ديرتر از ژانويه 2007 انجام شود زيرا در آن زمان پيشرفت هسته‌‏اي ايران وارد فاز قرمز مي‌‏شود و به‌‏عنوان مثال حمله به تأسيسات هسته‌‏اي به دليل ترس از انتشار راديو اكتيو، خطرناك است.
در گزارش الوطن آمده است: آمريكا تصميم گرفته كه اسرائيل را مستقيماً وارد حمله نظامي كند اما دولت بوش به تل‌‏آويو اجازه مي‌‏دهد در صورت مورد حمله قرار گرفتن از سوي موشك‌‏هاي دوربرد ايران، مقابله به‌‏مثل كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طبق گزارش‌‏هاي جاسوسي آمريكا، ايران دست‌‏كم داراي 20 پرتاب‌‏كننده متحرك براي اين نوع موشك‌‏هاست.
اين در حالي است كه كارشناسان، هدف از انتشار اين‌‏قبيل خبرها را، وادار كردن ايران به عقب‌‏نشيني از مواضع سياسي و پافشاري بر حق خود در استفاده از فناوري هسته‌‏اي در مذاكرات جاري با اروپا و روسيه مي‌‏دانند.

Copyright: gooya.com 2016