دوشنبه 1 اسفند 1384

تجمع دانش آموزان تهرانی در مقابل سفارت دانمارک، مهر

بیش از یک صد تن از دانش آموزان تهرانی پیش از ظهر امروز در اعتراض به چاپ کاریکاتورهای توهین آمیز از پیامبر (ص) و اهانت به مقدسات اسلامی در مقابل سفارت دانمارک تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، در ادامه تجمعات و اعتراضات گسترده اقشار مختلف مردم، صبح امروز دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی منطقه 10 تهران و اعضای بسیج دانش آموزی تهران به اقدام اهانت آمیز نشریات اروپایی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام اعتراض و این اقدام را شدیدا محکوم کردند.

" عاقبت اهانت نابودی است و ذلت" ،" نابودی اسرائیل نزدیک است، نزدیک است " ،" مطبوعات اروپا در دست اسرائیل است "، " بی تمدن ها اهانت می کنند"، "هولوکاست دروغ است - اسرائیل نابود است"، "هیهات منا لذله " و همچنین " مرگ بر دانمارک ، مرگ بر اسرائیل و مرگ برآمریکا" از جمله شعارهایی بود که دانش آموزان معترض در این تجمع اعتراض آمیز سردادند.

همچنین تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین "اهانت به پیامبرمحکوم است - اسلام پیروز است "، "اسرائیل نابود است" ، "اروپا بیدار شو ازاسرائیل جدا شو"، " ما از دانمارک متنفریم"، اعتراض خود را به این اقدام مطبوعات اروپایی از جمله دانمارک نشان دادند.

"وحید هروآبادی" سخنران و از اعضای واحد فرهنگی آموزش و پرورش منطقه 10 تهران، در این تجمع در خصوص دلیل این تجمع گفت: امروز تمدنی که در دنیا به عنوان تمدن پیشتاز شناخته شده، به فرهنگ مردمی که در زمان پیامبر می زیسته اند، یعنی 1400 سال قیل بازگشته است. زیرا مدعیان تمدن در غرب امروز در مقابل مسلمانان از همان راهکارهایی استفاده می کنند که مشرکان در برابر پیامبربه کار می بردند.

وی به سکوت انجمن صنفی مطبوعات نسبت به این اهانت مطبوعاتی انتقاد کرد و گفت: این انجمن اعلام کرده است این رخداد سیاسی است و وارد این بحث نمی شود اما من به نمایندگی از جامعه متفکر دانش آموز اعلام می کنم که "نکند، ندانید باید در کجای تاریخ عرض اندام کنید".

تعدادی از دانش آموزان در گفت گو با خبرنگار "مهر"، تاکید کردند: ما دانش آموزان بسیجی همگام با مردم مسلمان جهان کلیه اقدامات توهین آمیز و هتک حرمت به مقدسات اسلامی توسط نشریات اروپایی را محکوم می کنیم و انتظار داریم همانگونه که مردم مسلمان به حضرت مسیح احترام می گذارند از مردم دنیا انتظار داریم به پیامبر اسلام احترام گذارند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تجمع اعتراض آمیز دانش آموزان تهرانی درمقابل سفارت دانمارک تحت کنترل نیروی انتظامی برگزار شد و این درحالی بود که خیابانهای منتهی به سفارتخانه دانمارک توسط نیروی انتظامی مسدود شده بود.

دانش آموزان معترض پس از قرائت بیانیه به تجمع خود پیایان دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دانش آموزان ایرانی اقدام موهون روزنامه های اروپایی را که به پشتوانه صهیونیسم جهانی و دولتمردان تروریست آمریکایی انجام شد، را نشان از ضعف در مقابله با موج اسلام خواهی در اروپا و کشورهای غربی می دانند و معتقدند این اعمال نشان از ضعف منطق و بیان فکری غرب دارد.

این بیانیه می افزاید: دانش آموزان ایرانی خواستار لغو پیمان های اقتصادی و عدم معاملات اقتصادی با دولت های اروپایی و همچنین با تدوین اقتصادی مستقل از تعامل با کشورهای متخاصم با دین اسلام هستند و این خواسته قشر دانش آموز این مرز و بوم علی الخصوص شخص رئیس جمهور منتخب ملت ماست.

دانش آموزان ایرانی داعیه داران تفکر در اروپا و غرب را به تدبر و تفکر فرا خوانده و به آنان می گوید که "عواقب اعمال خود را سنجیده سپس وارد مرحله عمل شوید." بدانید که اینگونه اعمال قطعا در منطق دانش آموزان ایرانی که آینده سازان این مملکت اند خواهد ماند و آثار آن بر شما مکشوف خواهد گردید.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع دانش آموزان تهرانی در مقابل سفارت دانمارک، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016