دوشنبه 1 اسفند 1384

نامه معصومه شفيعی در مورد وضعیت نگهداری از اکبر گنجی، ادوار نيوز

معصومه شفیعی : تجربه رژيم بعث عراق و رژيم‌هاي غيردمكراتيك بلوك شرق در سال‌هاي اخير عبرت آموز است


ادورا نیوز : معصومه شفیعی طی نامه ای با اشاره به اینکه تنها 28 روز از 6 سال حبس گنجی باقی مانده است توضیحاتی در مورد وضعیت نگهداری وی ارائه کرده است.
متن کامل این نامه در پی می آید :

امروز، دوشنبه ، 1/12/84 دقيقا 171 روز است كه آقاي گنجي در انفرادي امنيتي 2 الف متعلق به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران به طور غيرقانوني و در حداقل شرايط زيستي يك انسان به سر مي‌برد. آخرين مرخصي ايشان حدود 9 ماه پيش بود. آخرين ملاقات ما 2 هفته پيش بود. از نظر جسمي شرايط مطلوبي ندارد كه امر با توجه به نگهداري ايشان در شرايط بسيار سخت انفرادي و در محدوديت بسيار شديد غذايي و دارويي و حتي بعضا محروميت از جيره دولتي، دور از انتظار نيست.

از كمر درد، زانو درد شديد، ناراحتي‌هاي مزمن گوارشي_ كه در اثر كمبود مواد غذايي و حذف كامل ميوه و سبزيجات ايجاد شده_ ، واريس، ضعف شديد جسماني، پايين بودن فشار خون و ... رنج مي‌برد. گنجي را در بند 2 الف به حال خود رها كرده اند؛ آنها سعي كرده و مي‌كنند كه گنجي را فراموش كنند و اين فراموشي را به افكار عمومي نيز سرايت دهند. گوش شنوايي نيست كساني كه رسيدگي به امور مردم را تكفل كرده‌اند به تنها چيزي كه توجه ندارند و اهميت نمي‌دهند حقوق همين مردمي است كه از بركت وجود آنان به اين پست و مقام رسيده‌اند. به نظر مي‌رسد كه عقب‌نشيني در صحنه بين المللي بايد با ظلم و جور داخلي جبران شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دقيقا 28 روز ديگر محكوميت 6 ساله آقاي گنجي پايان مي‌يابد. براي رسيدن آن روز لحظه شماري مي‌كنم. اميدوارم روزي برسد كه ديگر مجبور نباشم مظالم رفته بر خود و عزيزانم را روي كاغذ بياورم تا بلكه فرياد رسي بيابم.

آنان فكر مي‌كنند اگر نام گنجي را از رسانه‌ها و مطبوعات داخلي حذف كنند، رفتار غيرانساني آنان با گنجي و گنجي‌ها نيز فراموش مي‌شود.

سرنوشت محتوم و اسف بار عاملان به اين شيوه‌ها با نگاهي گذار به تجربه رژيم بعث عراق و رژيم‌هاي غيردمكراتيك بلوك شرق در سال‌هاي اخير عبرت آموز است.

معصومه شفيعي
1/اسفند/84

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه معصومه شفيعی در مورد وضعیت نگهداری از اکبر گنجی، ادوار نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016