سه شنبه 2 اسفند 1384

خالد مشعل در دانشگاه تهران: انشاالله در كنار شما نماز را در مسجدالاقصي اقامه خواهيم كرد، ايلنا

- از جنبش فتح براي شركت در تشكيل دولت دعوت كرده‌‏ايم

تهران- خبرگزاري كار ايران

رهبر جنبش مقاومت اسلامي (حماس) گفت: ملت فلسطين آگاهانه حماس را برگزيد و ما بعد از خداوند، وامدار ملت فلسطين در اين پيروزي هستيم و احساس مي‌‏كنيم وقتي ملت، ما را انتخاب كرده است قدرت عظيمي در اختيار داريم.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، "خالد مشعل" كه امروز در تالار شهيد چمران دانشكده فني دانشگاه تهران سخن مي‌‏گفت، ادامه داد: حضور من در اين دانشگاه، مرا به سي سال گذشته باز مي‌‏گرداند كه دانشجو بودم و بايد بگويم دانشگاه‌‏ها، كارخانه افكار و سازنده مردان و رهبران انقلاب‌‏هاست.
وي با بيان اينكه وقتي دانشجو بوديم، رؤياي حماس و تأسيس اين جنبش مانند يك رؤيا در دل‌‏ها و قلب‌‏ها بود، گفت: اما امروز اين رؤيا به يك واقعيت تبديل شده است و اين انرژي نوپا در ميان شما هم منشأ خدمت به وطن و ملت ايران خواهد بود.
رهبر جنبش حماس با بيان اينكه حماس وقتي پيروز شد كه به ملت خود متصل شد، گفت: حماس هر آنچه در اختيار داشت فدا كرد اين جنبش "شيخ احمد ياسين" و "رنتيسي" را همانند هزاران شهيد ديگر تقديم مقاومت كرد.

وي ادامه داد: حماس به رغم بمباران صهيونيست‌‏ها در صحنه پايداري كرد و در سال گذشته در كنار ديگر گروه‌‏هاي فلسطيني، غزه را آزاد كرد و دموكراسي در فلسطين هنگامي نمود پيدا كرد كه حماس پيروز شد. دشمن فكر مي‌‏كرد كه دموكراسي جايگزين مقاومت خواهد بود و تصور مي‌‏كرد دموكراسي نيروهاي ديگري غير از مقاومت را بر سر قدرت خواهند آورد اما اين دموكراسي مقاومت را به قدرت رساند.
مشعل با بيان اينكه ملت فلسطين با انتخاب حماس, اسلام, خط اصلاح‌‏طلبي و پاكدامني را انتخاب كرد، گفت: ملت فلسطين آگاهانه حماس را برگزيد و ما بعد از خداوند وامدار ملت فلسطين در اين پيروزي هستيم و احساس مي‌‏كنيم وقتي ملت، ما را انتخاب كرده است قدرت عظيمي را در اختيار داريم.

وي ادامه داد: ما با اعلام وفاداري به ملت فلسطين كه به ما اعتماد كردند، اعلام مي‌‏كنيم كه در برابر اشغالگران از فلسطين دفاع خواهيم كرد و بدون سازش بر آزادي سرزمين‌‏هاي اشغالي و قدس شريف پافشاري خواهيم كرد.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين‌‏هاي اشغالي تأكيد كرد و گفت: ما اشغالگري را نخواهيم پذيرفت و براي نشان دادن وفاداري خود به ملت فلسطين اصلاحات سياسي و اقتصادي را با تشكيل دولت انجام خواهيم داد.
وي ادامه داد: ملتي كه جنبش مقاومت را به عنوان رهبر خود انتخاب مي‌‏كند سزاوار است كه اين جنبش خود را نداي ملت كند هر چند اين پيروزي ما را وارد چالش‌‏ها، تهديدات و تحريم‌‏هاي رژيم صهيونيستي كرد.
خالدمشعل تصريح كرد: آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي تهديد كرده‌‏اند كه كمك‌‏هاي خود را به فلسطين قطع خواهند كرد و "كاندوليزا رايس" به منطقه آمده است تا حماس را تهديد كند اما امت عربي و اسلامي در بر ابر اين فشارها تسليم نخواهد شد.
وي ادامه داد: آمريكا به امت اسلامي مي‌‏گويد حماس را محاصره كنيد اما خداوند به امت اسلامي مي‌‏گويد حماس را ياري كنيد و ما پيروز شديم و پيروز خواهيم شد و در اين پيروزي رهبري و ملت ايران با ما شريك هستند.
رهبر جنبش حماس با بيان اينكه ما از شما به خاطر همراهي با ملت فلسطين سپاسگزاريم، گفت: شما در ايران در كنار ما ايستاده‌‏ايد و مي‌‏دانم كه در آينده هم در كنار ما خواهيد ايستاد. ملت فلسطين نسبت به كساني كه آن را ياري كرده وفادار خواهد بود؛ شما از ما هستيد و ما از شما.
وي ادامه داد: حماس در مقابل دشمنان خود مستحكم و در مقابل ملت و امت اسلامي نرم و انعطاف‌‏پذير است. ما نسبت به اشغالگران سرسختي نشان مي‌‏دهيم اما در مقابل ملت نرم و ملايم هستيم.
خالد مشعل با بيان اينكه حماس يك جنبش فراگير است، گفت حماس تنها يك شاخه نظامي نيست و جهاد، مقاومت، اقتصاد، سياست و صنعت در اين جنبش وجود دارد و برنامه‌‏هاي اجتماعي، امداد رساني، اصلاح، دگرگوني و پاكدامني در مسائل مالي در برنامه‌‏هاي اين جنبش وجود دارد.
رهبر جنبش حماس در ادامه سخنراني خود در دانشگاه تهران، با بيان اينكه حماس رهبراني را تقديم كرد كه از درون ملت برخواسته بودند، گفت: ما با ملت زندگي مي‌‏كنيم و وقتي ملت سير شود ما هم سير مي‌‏شويم؛ حماس بيش از اينكه ملت فلسطين افراد خود را فدا كند رهبران خود را فدا مي‌‏كند.
وي ادامه داد: حماس جنبشي داراي تصميم مستقل و آكنده از خوبي‌‏ها و خيرهاست. حماس الگوي اسلام مقاوم و روشنگر است كه به اراده ملت‌‏ها، آزادي عقلي و وحدت ملي احترام مي‌‏گذارد.
خالد مشعل با بيان اينكه به ياري خدا فلسطين و قدس را آزاد خواهيم كرد، گفت: رسيدن حماس به قدرت به معناي توقف مقاومت نيست.
مقاومت گزينه بعدي براي آزاد سازي است و بدون مقاومت، آزاد سازي ناممكن است.
وي ادامه داد: بدون سلاح، آزادي ميسر نمي‌‏شود و تا زماني كه تجاوز وجود دارد مقاومت وجود خواهد داشت؛ هر چند جمع كردن قدرت و مقاومت كار دشواري است اما گزينه ديگري غير از مقاومت در اختيار نداريم.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس در تهران با بيان اينكه اسرائيل را به رسميت نخواهيم شناخت، گفت: اسرائيل چاره‌‏اي جز خروج از سرزمين‌‏هاي اشغالي ندارد و رژيم اشغالگر تا هر زمان به درازا بكشد مشروعيت پيدا نمي‌‏كند.
وي درباره افكار امام(س) در ارتباط با فلسطين گفت: انقلاب ايران به رهبري امام خميني (س)، تأثير بزرگي در جنبش مردم فلسطين داشت. سخنان و موضع‌‏گيري ايشان به نفع ملت فلسطين تأثير شگرفي در اوضاع ملت فلسطين داشت و به گفته امام(س) اسرائيل يك غده سرطاني است كه بايد از بين برود و انقلاب اسلامي از دوران امام(س) تاكنون همواره حامي ملت فلسطين بوده است.
خالد مشعل در پاسخ به اين سؤال كه آيا در تشكيل دولت آينده فلسطين از جنبش فتح دعوت خواهيد كرد، گفت: ما از آنها دعوت كرده‌‏ايم و به زودي ديداري با آنها خواهيم داشت؛ در مورد شراكت با جنبش فتح اصرار داريم و به تمام نيروهاي فلسطيني احترام مي‌‏گذاريم.
وي ادامه داد: ملت فلسطين نيازمند تلاش همگان است زيرا فلسطين بزرگ‌‏تر از هر گروه، ثابت و پايدار است.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس درباره مواضع اين گروه نسبت به برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي ايران گفت: ما اطمينان داريم كه ايران به مصالح و منافع خود پايبند خواهد بود و تسليم فشارها نخواهد شد و جامعه بين‌‏المللي بايد از استانداردهاي دوگانه دست بردارد زيرا خطر واقعي اسرائيل است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه اگر اسرائيل به ايران حمله كند، شما چه واكنشي نشان خواهيد داد، گفت: براي شما دعا خواهيم كرد. هراسي نداشته باشيد كه ايران قادر است قدرتمندانه از خود دفاع كند و امت اسلامي در رويارويي با دشمنان يك پيكر واحد است.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس در ادامه سخنراني خود در دانشگاه تهران درباره روابط آينده دولت فلسطين با روسيه گفت: رهبري روسيه از پيروزي حماس استقبال كرد و از رهبران اين جنبش براي سفر به روسيه دعوت كرد كه ما اين موضع شجاعانه را ارج مي‌‏نهيم.
به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، "خالد مشعل" ادامه داد: حتي اگر كشورهايي با اسرائيل رابطه داشته باشند وظيفه داريم كاري كنيم كه اسرائيل روابط خود را با اين كشورها از دست بدهد؛ ما بايد حمايت جهانيان را از فلسطين جلب كنيم زيرا اسرائيل جهانيان را فريب مي دهد كه به تدريج اين فريبكاري آشكار مي‌‏شود و پايداري ما اسرائيل را رسوا خواهد كرد.
مشعل در پاسخ به اين سؤال كه اگر شروط كمك به فلسطين مذاكره با اسرائيل باشد چگونه عمل خواهيد كرد، گفت: موتور قطار سازش خراب شده است اما قطار حماس و مقاومت همچنان پيشروي مي‌‏كند و اين قطار گنجايش همه مسلمانان را دارد.
وي ادامه داد: اگر براي ما شرطي تعيين كنند ما به آن پاي‌‏بند نخواهيم بود زيرا اين گونه شروط ظالمانه است و تمام شرط‌‏هاي پيشين با "ياسر عرفات" و "محمود عباس" شكست خورد. اسرائيل ياسر عرفات را به شهادت رساند و براي محمود عباس هم كاري نكرد.
رهبر جنبش حماس در پاسخ به اين سؤال كه ما دانشجويان چگونه مي‌‏توانيم به شما كمك كنيم، گفت: دانشجويان بايد روحيه و فرهنگ مقاومت داشته و نسبت به عادلانه بودن مسائل اطمينان داشته باشند و اين رويه را در جهان بگسترانند و براي نشر اين فرهنگ از همه وسائل ارتباطي بهره‌‏برداري كنند.
وي ادامه داد: شما بايد به جهانيان اعلام كنيد كه مسلمانان به مواضع خود پاي‌‏بند هستند و در برابر فشار تسليم نخواهند شد و ملت فلسطين احتياج دارد كه در كنارش باشيد.
خالد مشعل تصريح كرد: ما خواستار هر گونه حمايتي هستيم كه در توان شما باشد و مي‌‏خواهيم جوانان با ظرفيت‌‏هاي خود كاري كنند كه در خدمت جنگ با دشمنان باشند. اين نسل شاهد پيروزي امت اسلامي خواهد بود. نسل‌‏هاي گذشته كاشتند و شما درو خواهيد كرد.
وي درباره رسانه‌‏هاي جمعي فلسطين گفت: ما دو رسانه در فلسطين داريم يكي رسانه جنبش حماس و ديگري رسانه دولت خودگردان البته تاكنون رسانه‌‏هاي وابسته به حكومت خودگردان را تحويل نگرفته‌‏ايم اما جنبش حماس يك ايستگاه راديو تلويزيوني در غزه، روزنامه و سايت‌‏هاي اينترنتي دارد و اگرچه اين رسانه‌‏ها ساده به نظر مي‌‏رسند اما تأثيرگذارند و در آينده رسانه‌‏هاي خود را متحول خواهيم كرد هرچند قوي‌‏ترين رسانه پايداري‌‏ها، فداكاري‌‏ها و ايثارگري‌‏ها در صحنه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس دفتر سياسي حماس در پاسخ به اين سؤال كه آيا با آمريكا به صورت مستقيم مذاكره خواهيد كرد يا براي آن پيش‌‏شرط مي‌‏گذاريد؛ گفت: ما نبرد را تنها به اسرائيل محدود كرده‌‏ايم اما اين امر به معناي آن نيست كه از اعمال آمريكا راضي هستيم. دولت آمريكا ستمگر است و به نفع اسرائيل موضع مي‌‏گيرد اما راه جنگ با آمريكا را باز نمي‌‏كنيم.
وي ادامه داد: هر كس مايل است مي‌‏تواند با ما گفت‌‏وگو كند و ما از آن استقبال مي‌‏كنيم اما اين مذاكرات بايد پاياپاي باشد نه بر اساس وابستگي؛ يكي از مشكلات ما اين است كه بعضي از وابستگان با حالت سازش با آمريكا مذاكره مي‌‏كنند.
مشعل با بيان اينكه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي به معناي جنايت در حق ملت فلسطين است، گفت: آيا بايد به اسرائيل براي اشتغال بيت‌‏المقدس، شهادت شيخ احمد ياسين، رنتيسي و كودكان فلسطين پاداش داد؟ اسرائيل نياز به ادب كردن دارد.
وي در مورد رهبري حماس گفت: ما در جنبش حماس نهاد رهبري داريم كه از طريق اين شورا رهبر انتخاب مي‌‏شود و هر زمان رهبري به شهادت برسد رهبر جديد را بر مي‌‏گزينند. آيا شما فكر مي‌‏كنيد حماس، آزادي غزه و به قدرت رسيدن در فلسطين را بدون رهبري به دست آورده است.
مشعل درباره اينكه غربي‌‏ها مقاومت را به تروريسم تشبيه مي‌‏كنند، گفت: دولت آمريكا، مفاهيم و اصطلاحات را به دلخواه خود تغيير و حقايق را وارانه جلوه مي‌‏دهد. قاتل را به عنوان كسي كه وظيفه خود را انجام داده و قرباني را تروريست معرفي مي‌‏كنند.
وي ادامه داد: اين مسائل ما را نمي‌‏ترساند زيرا باور ما اين است كه هر ملتي با اشغالگري مي‌‏جنگد و مقاومت مي‌‏كند نه اعمال تروريستي و براي ما مهم نيست كه آمريكا از ما راضي باشد.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس درباره خط‌‏مشي آتي رژيم اسرائيل گفت: ترديدي نيست كه اسرائيل در يك بن‌‏بست واقع شده و در يك لحظه هم شارون را از دست داد و هم حماس را در انتخابات پيروز ديد. اسرائيل در 28 مارس آينده انتخابات خود برگزار خواهد كرد و بايد ببينيم كه ملت اسرائيل چه رأيي خواهند داد اگر امنيت خود را انتخاب كنند بايد از سرزمين ما بروند و اگر اشغال را انتخاب كنند پاسخ ما زبان مقاومت خواهد بود.
مشعل تصريح كرد: ملت ايران پيشاپيش دولت‌‏ها و ملت‌‏هاي عربي و اسلامي در كنار ملت فلسطين بوده است و انشاالله در كنار شما نماز را در مسجدالاقصي اقامه خواهيم كرد.

Copyright: gooya.com 2016