چهارشنبه 3 اسفند 1384

تجمع مقابل سفارت ايتاليا در تهران به خشونت کشيده شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

در پي هتك حرمت ساحت مقدس پيامبر اسلام(صلي‌‏الله‌‏عليه‌‏وآله)، دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به هتك حرمت مقدسات اسلامي از ساعت 15:00 امروز چهارشنبه مقابل سفارت اين كشور در تهران تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، اين دانشجويان در دست‌‏داشتن پلاكاردهايي كه بر روي آنها نوشته شده بود: "هيهات منا الذله"، "لبيك يا رسول‌‏الله", "لبيك يا خامنه‌‏اي", "يا رسول‌‏الله منتظر عاشورايي ديگر هستيم", "حامي هتاك دين تحريم بايد گردد", "سفارت مزدوران تعطيل بايد گردد", "بأبي أنت و أمي يا رسول‌‏الله", "واي اگر خامنه‌‏اي حكم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد", مقابل سفارت ايتاليا در تهران تجمع كردند.
اين دانشجويان با سردادن شعارهايي مانند "سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن", "يا أيها المسلمون! اتحدوا اتحدوا", "مرگ بر آمريكا", "مرگ برانگليس", "مرگ بر فرانسه" و "مرگ بر منافق", مراتب اعتراض خود را نسبت به هتك ساحت مقدس رسول‌‏الله (صلوات‌‏الله‌‏عليه) اعلام كردند.
دانشجويان معترض در مقابل سفارت ايتاليا، همچنين با شعارهاي " الله‌‏اكبر", "لا إله الا الله", "محمد رسول‌‏الله" به سمت ساختمان اين سفارتخانه هجوم آوردند كه با واكنش نيروي انتظامي مواجه شده و باعث شدت عمل نيروي انتظامي در مقابل با تجمع‌‏كنندگان شد.
در حالي كه لحظه به لحظه بر تعداد دانشجويان تجمع‌‏كننده در برابر سفارت ايتاليا اضافه مي‌‏شد,تجمع دانشجويان دانشگاه‌‏تهران در مقابل سفارت ايتاليا به خشونت كشيده شد.
نيروي انتظامي به دليل بدون مجوز بودن تجمع دانشجويان دانشگاه تهران در مقابل سفارت ايتاليا با آنها برخورد كردند.

تجمع‌‏كنندگان با شعارهاي "هولوكاست دروغ است"، "در كشور اسلامي، پرچم كفر حرام است", "حزب‌‏الله مي‌‏ميرد سازش نمي‌‏پذيرد", "اسلام اگر ببيند خطر, جان را فدايش مي‌‏كنيم", خواستار پايين‌‏آوردن پرچم سفارت ايتاليا شدند.
نيروي انتظامي از حركت تعدادي از دانشجويان كه به سمت سفارت ايتاليا در حال حركت بودند جلوگيري به عمل آورد و براي مقابله با تجمع‌‏كنندگان به شدت‌‏عمل متوسل شد.
فرمانده نيروهاي انتظامي حاضر در ميدان، با غير قانوني‌‏خواندن و بدون مجوز تجمع امروز دانشجويان، دستور پيشروي نيروي انتظامي را صادر كرد كه اين امر باعث زد و خوردي ما بين نيروي انتظامي و تجمع‌‏كنندگان شد.
در ادامه نيروهاي انتظامي تجمع‌‏كنندگان را به سمت خيابان‌‏هاي اطراف سفارت راندند و با برخورد فيزيكي، تجمع آنها را بر هم زد كه در نتيجه زد و خوردي بين نيروهاي انتظامي و تجمع‌‏كنندگان صورت گرفت.
دانشجويان سپس با به آتش‌‏كشيدن پرچم‌‏هاي آمريكا، رژيم اسرائيل، دانمارك، انگليس، آلمان و فرانسه خشم خود را از توهين غربي‌‏ها به مقدسات ابراز كردند.

دانشجويان معترض دانشگاه تهران كه در اعتراض به هتك مقدسات اسلامي در برابر سفارت ايتاليا در تهران تحصن كرده بودند با قرائت بيانيه پاياني به تجمع خود پايان دادند.
متن كامل بيانيه تجمع‌‏كنندگان مقابل سفارت ايتاليا در تهران به اين شرح است:
«‌‏دوراني كه به دروغ در آن نام تجدد و پيشرفت گذاشته‌‏اند شاهد رفتار واپس‌‏گرايانه قومي, مضل به آيين اجدادشان هستند, همان‌‏هايي كه پيامبران الهي را در ميان خود بر نمي‌‏تابيدند و با تمسخر و استهزاء به مبارزه با منطق و عقل و وحي برمي‌‏خاستند, همان قومي كه موسي نبي را با آنكه معجزات فراواني براي‌‏شان آورده‌‏اند خون‌‏به‌‏جگرش كردند و در نهايت به گوساله‌‏اي روي آوردند و همان قوم اينك درقالب جديد آيين نياكان جاهل خود را به اجرا در آورده و پيامبر خدا و اشرف مخلوقات را به استهزا مي‌‏گيرند.
صهيونيسم جهاني، ابولهب‌‏وار، جاهليت مدرن را به نمايش مي‌‏گذارد و به بهانه دروغين آزادي بيان، به روي آزادي شمشير كشيده است. دشمن بي‌‏خرد با اين عمل وقيحانه, وحدت را براي مسلمين جهان به ارمغان و خون غيرت آنان را به جوش آورد و زمينه هلاكت خود را با دستان خود فراهم ساخت و اينك زباله‌‏دان تاريخ منتظر الحاق آنها به اجدادشان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طلاب و دانشجويان سراسر كشور ضمن ابراز انزجار از اين اقدامات ننگين رسانه‌‏هاي به گروگان‌‏رفته در دامن ناپاك صهيونيست محكوم و اعلام مي‌‏دارند:
1- فرمان حضرت روح‌‏الله پيرامون آن نويسنده مرتد و مزدور در گوش جان زنده است و همينك فرزندان خميني در سرتا سر جهان منتظر لبيك‌‏گويي به نداي علماي ديني هستند تا حتي با نثار قطره قطره خون خويش اين حكم الهي را در مورد آن نويسنده ملعون و ساير هتاكان به ساحت مقدس انبياي الهي را اجرا كند.
2- از فرصت پيش آمده براي جهان اسلام بايد بهره مناسب را برده و در تقويت و تحكيم اتحاد ميان خود هر چه بيشتر تلاش نمايند و با توسعه هر چه بيشتر اقتصادي, سياسي و امنيتي و فرهنگي ميان خود در قطع وابستگي به اجانب تلاش كنند و بدين وسيله دنياي مادي قرن را ويران كنند.
3- سازمان كنفرانس اسلامي به عنوان تشكل عمومي جهان اسلام مي بايد براي جلوگيري از تكرار و مقابله با هجمه‌‏هايي از اين دست نسبت به اين تشكل كه نماينده يك چهارم جهان به عنوان ناظر در اتحاديه اروپا و نيز داراي حق وتو در شوراي امنيت سازمان ملل فعالانه اقدام كنند.
4- با ابراز تأسف از اقدام همراه با تاخير دولتمردان ايران توقع آن است كه دولت اسلامي واكنش مناسب‌‏تر و شديدتري نسبت به اين گونه اقدامات را در اسرع وقت انجام دهد و براي تعلل خويش د ر مورداقدام اخير دلايل روشن براي اذهان عمومي ارايه كند.
5- دشمني صهيونيسم بين‌‏الملل و شيطان بزرگ آمريكا با اسلام عزيز براي مسلمين آشكار است و دست شوم آنها را نيز در پس اين قضيه به وضوح مشاهده مي‌‏كنيم؛ از اين رو دولت‌‏هاي اروپايي به‌‏خصوص دانمارك, نروژ, آلمان, فرانسه, ايتاليا براي تطهير چهره ملوث خود و اثبات استقلال فكري و سياسي خويش بايد از اين اقدام كه با هيچ دين و آئيني سازگار نيست تبري جسته و ضمن عذرخواهي رسمي از امت اسلام عوامل دخيل در اين حادثه شرم‌‏آور را به سزاي عمل خويش برساند.
تجمع‌‏كنندگان در پايان با خواندن دعاي فرج به تجمع خود پايان دادند.
نيروي انتظامي تعدادي از تجمع كنندگان را بازداشت كرده‌‏است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع مقابل سفارت ايتاليا در تهران به خشونت کشيده شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016