جمعه 5 اسفند 1384

متكي: درباره‌ي عناصر زمان و مكان در پيشنهاد روسيه بايد گفت‌وگوهاي بيشتري انجام گيرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


خبرگزاري رويتر به نقل از منوچهر متكي نوشت كه ايران پيشنهاد روسيه براي غني سازي اورانيوم را به طور جدي بررسي مي‌كند اما لازم است درباره‌ي زمان و مكان هر گونه غني سازي گفتگوهاي بيشتري انجام گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين خبرگزاري افزود، منوچهر متكي، وزير امور خارجه ايران در كنفرانس خبري در جاكارتا پس از ديدار با حسن ويرا جودا، همتاي اندونزيايي‌اش گفت: بايد عناصر جديدي در اين پيشنهاد مطرح شود؛ اگر درباره اين عناصر مهم سوال كنيد، پاسخ خواهم داد: زمان و مكان را مطرح مي كنيم.

وي كه به زبان انگليسي صحبت مي‌كرد افزود: معتقدم پيشنهاد روسيه مي‌تواند جدي در نظر گرفته شود و ممكن است به نوعي مصالحه دست يابد.

متكي هم چنين گفت: ما معتقديم شوراي امنيت ابزار برخي كشورها براي استفاده از آن عليه ديگر كشورهاي مستقل نيست و معتقديم زمان زبان سرسختانه به سر آمده است. زمان رويكرد يك جانبه به سر آمده است.

خبرگزاري فرانسه به نقل از متكي نوشت: ايران معتقد است كه ما بايد به نوعي مصالحه برسيم (اما) در برداشت ما بايد عناصر جديد و روش در اين پيشنهاد (روسيه) لحاظ شود.

وي با ذكر اينكه چهار عنصر ضروري به نظر مي‌رسد گفت: اما اگر عناصر مهم را بخواهيد، زمان و مكان را مطرح مي‌كنيم.

متكي تصريح كرد كه ايران بر حق خود براي دستيابي به فناوري هسته‌يي صلح آميز اصرار مي‌ورزد.

وزير امور خارجه كشورمان گفت: ما معتقديم و اصرار داريم و ان شاء الله اين موضع را ادامه خواهيم داد.

متكي هم چنين با مهم دانستن مساله‌ي اعتمادسازي اظهار كرد: ما معتقديم اعتمادسازي مسيري دو سويه است نه يك سويه؛ ما بايد اعتمادسازي را در طرف ديگر هم دريافت كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش، ويراجودا نيز به خبرنگاران گفت كه اندونزي حل مسالمت آميز و ديپلماتيك مساله هسته‌يي ايران را خواستار است.

وي اظهار داشت: ما بايد فضاي كافي را در اختيار روند مذاكرات قرار دهيم و به راه‌حلي ديپلماتيك درباره‌ي مساله‌ي هسته‌يي ايران برسيم تا يك تنش جديد و غير ضروري در منطقه ايجاد نشود.

Copyright: gooya.com 2016