شنبه 6 اسفند 1384

ايران و روسيه مذاكرات هسته‌يي‌شان را صبح امروز آغاز كردند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


مذاكرات هسته‌يي ايران و روسيه صبح امروز (شنبه) با حضور تيم مذاكره‌كننده‌ي ايران و هيات روسي در محل سازمان انرژي اتمي كشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دور سوم از مذاكرات تهران - مسكو بر سر طرح هسته‌يي روسيه براي حل مساله‌ي هسته‌يي ايران است كه پيشنهاد مي‌كند غني‌سازي اورانيوم ايران در خاك روسيه در قالب يك كنسرسيوم انجام بگيرد.

سرگي كرينكو، رييس سازمان انرژي اتمي روسيه كه به همراه هياتي از متخصصان و كارشناسان فني و اقتصادي به ايران آمده است، قصد دارد تا در كنار پرداختن به برخي مسايل اقتصادي فيمابين ايران و روسيه به بررسي اين طرح مسكو بپردازد.

بر اساس اين گزارش، رييس سازمان انرژي اتمي روسيه امروز بعد از ظهر با داود دانش‌جعفري، وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان ديدار و گفت‌وگو مي‌كند.

خبرگزاري نووستي صبح امروز به نقل از كرينكو نوشت كه طرح هسته‌يي روسيه هم‌چنان بر روي ميز مذاكرات قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در دور پيشين مذاكرات ايران و روسيه كه سه‌شنبه‌ي هفته‌ي گذشته‌ در مسكو پايان يافت، دو طرف بر سر اين موضوع توافق كردند كه طرح موضوع هسته‌يي ايران در شوراي امنيت، سير حل و فصل مذاكرات را تخريب خواهد كرد و بايد براي حل و فصل مساله، تلاش شود تا موضوع در آژانس باقي بماند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران و روسيه مذاكرات هسته‌يي‌شان را صبح امروز آغاز كردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016