جمعه 12 اسفند 1384

عضو تيم مذاكره‌كننده‌ي هسته‌يي: ايران در مذاكرات وين مجموعه‌اي از توافقاتش با روسيه را به اروپا ارايه كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

برخلاف گمانه‌زني‌هاي پيشين رسانه‌ها، ايران امروز در مذاكرات وين مجموعه‌اي از توافقاتش با روسيه را به اروپا ارايه كرده و منتظر پاسخ اين طرف است.

يك مقام مسوول در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خصوص مذاكرات امروز وين اظهار داشت: ايران در اين مذاكرات مجموعه‌اي از توافقات با روسيه در مذاكرات اخير ميان دو طرف را در اختيار اروپايي‌ها قرار داد.

اين عضو تيم مذاكره‌كننده‌ي هسته‌يي در ادامه اظهار داشت: هنوز طرف اروپايي پاسخي را به اين اقدام ايران نداده است.

وي هم‌چنين مذاكرات امروز با اروپا را سازنده خواند و با اشاره به نگاه طرف اروپايي به اين مذاكرات گفت: اروپايي‌ها نيز اين مذاكرات را سازنده و رو به جلو دانستند.

فرانك والتر اشتاين‌ماير، وزير امور خارجه‌ي آلمان امروز پس از پايان مذاكرات ميان دو طرف گفته بود: مذاكرات دو طرف در فضايي سازنده انجام شد، اما توافقي در بر نداشت.

در همين حال اين مقام مسوول ايراني در خصوص ديدار امروز علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز به خبرنگار ايسنا گفت كه اين ديدار قطعا تا پايان امروز انجام خواهد گرفت، با اين حال مشخص نكرد كه محور مذاكرات چه خواهد بود.

وي هم‌چنين در خصوص اظهارات سرگي لاوروف، وزير امور خارجه‌ي روسيه مبني بر اين كه ايران براي انجام توافق با اروپا تعليق فعاليت‌هاي هسته‌يي‌اش را بپذيرد، گفت: قطعا موضع روس‌ها اين گونه نيست.

وي هم‌چنين درباره‌ي گزارش دو پهلو و سياسي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي كشورمان با اشاره به بند 54 آن اظهار داشت: بند پاياني گزارش كاملا سياسي است، اما در عين حال تمام مطالبي كه تحت عنوان ابهام در گزارش مطرح شده است، سوالاتي است كه آژانس در حال ارزيابي نهايي آنهاست. مطالب ارايه شده به آژانس از سوي ايران از سوي بازرسان در حال ارزيابي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مقام در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا درباره‌ي تشريح فني گزارش آژانس توسط اولي هاينونن، معاون پادماني آژانس براي اعضاي شوراي حكام گفت: معاون البرادعي امروز اعضاي شورا و هم‌چنين ايران را در جريان تهيه‌ي اين گزارش قرار داد و به برخي سوالات ايران در اين خصوص پاسخ گفت.

به گفته‌ي اين مقام، جلسه‌ي غيرمتعهدها براي نهايي كردن بيانيه‌شان در خصوص فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي ايران نيز امروز با موفقيت به پايان رسيد، اما هنوز زمان انتشار اين بيانيه با توجه به اين كه قرار است در نشست شوراي حكام ارايه شود، فرا نرسيده است.

Copyright: gooya.com 2016