دوشنبه 15 اسفند 1384

عبدالفتاح سلطاني پس از آزادي: تجربه اي براي باز کردن مشت قانون شکنان، روز آنلاين

عبدالفتاح سلطاني، ديروز پس از تحمل هفت ماه حبس، با قرار صد ميليون توماني آزاد شد. اين وکيل دادگستري، که عموما وکالت زندانيان سياسي را بر عهده دارد، لحظاتي پس از آزادي، در گفت و گو با روز، اظهار داشت: "فعلا با قرار صد ميليون توماني آزاد شده ام، و محاکمه ام احتمالا بعد از عيد خواهد بود. البته وقتي که وکلايم بتوانند پرونده را بخوانند. تا حالا که به آنها اين اجازه را نداده اند. خود من هم هنوز پرونده ام را نخوانده ام. به هر حال بايد تا بعد از عيد صبر کنيم و بعد از پرونده مطالعه، ببينيم کار به کجا مي رسد."

از آقاي سلطاني درباره ماندن يا بازگشت به زندان سئوال مي کنيم، که مي گويد: "آنها زماني مي توانند مرا به زندان برگردانند که حکمي صادر شده باشد. فعلا حکمي صادر نشده که بدانيم چي هست، چي نيست. فقط يک قرار است و من تحت اين قرار آزاد هستم."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

و در فرصت کوتاهي که عبدالفتاح سلطاني، در محاصره دوستان و خانواده دارد، احساس او را درباب اين تجربه مي پرسيم. پاسخ اين است: "براي کساني مانند من که وکالت پرونده هاي سياسي را مي پذيريم، اين تجربه مي تواند، با همه تلخي ها و شيريني ها مفيد باشد. البته تجارب زندان به دليل وجود مسائلي از قبيل سلول انفرادي و فشارهايي که در آنجا هست و مي تواند آسيب هاي رواني به انسان وارد کند، گاه ممکن است بسيار تاسف برانگيز باشد، اما از سوي ديگر تجربه خوبي است براي اينکه آدم بتواند در برخوردهاي بعدي و در ارتباط با دفاع از موکلين خود، مناسب تر برخورد کند و مشت قانون شکنان را باز نمايد."

و آخر اينکه دستگيري عبدالفتاح سلطاني غير مترقبه بود: "البته اينها در واقع نقشه هايي بود که دادستان تهران براي ما کشيده. او هفت، هشت سال است با ما درگير است."

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالفتاح سلطاني پس از آزادي: تجربه اي براي باز کردن مشت قانون شکنان، روز آنلاين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016