سه شنبه 16 اسفند 1384

رييس دانشگاه تبريز مجوز برگزاري يك سمينار دانشجويي با شركت چهره هاي "نهضت آزادي ايران" را لغو كرد، تبريزنيوز

پيمان پاك مهر.روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:00989144157400

تبريز نيوز:سرويس سياسي:راديو فردا:سمینار چهارروزه دانشجوئی زیر نام در جستجوی راهبرد برای حرکت‌های دانشجوئی ایران که قرار بود در در دانشگاه تبریز برگزار شود، یک روز پیش از برگزاری بعد از آنکه معلوم شد شماری از اساتید دانشگاه و اعضای برجسته تشکل سیاسی «نهضت آزادی ایران» از جمله مهندس محمد توسلی، و دکتر علی اصغر غروی، قرار است در آن سخنرانی کنند، از سوی دکتر محمد حسین سرورالدین رئیس دانشگاه تبریز لغو شد و اعلامیه های که در دانشگاه نصب شده بود، توسط ماموران حراست دانشگاه پاره شد. پیمان پاک‌مهر روزنامه‌نگار مستقل در تبریز می گوید بهانه لغو مجوز فقدان مهر انجمن اسلامی مرکزی زیر تقاضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم انسانی بود در حالیکه قبلا در این مدت تمامی نشست‌ها و سمینارهائی که در دانشگاه برگزار می‌شده، مسئولین انجمن‌های اسلامی دانشکده‌های دانشگاه تبریز، مستقیما درخواست مجوز یا برگزاری مراسم یا سمینار را می‌کردند.
امير مصدق کاتوزيان (rm) صدا | (wma) صدا [ 4:49 mins ]

از دانشگاه تبریز، که بعد از دانشگاه تهران، دومین مرکز اعتراض‌های دانشجوئی تیرماه 1378 بود، خبر می‌رسد که سمینار چهارروزه دانشجوئی زیر نام در جستجوی راهبرد برای حرکت‌های دانشجوئی ایران که قرار بود در آن دانشگاه برگزار شود، لغو شد، و اطلاعیه آن پاره شد. بنا بود از روز یکشنبه تا پنجشنبه در این سمینار علاوه بر عبدالله مومنی، عضو شورای مرکزی طیف علامه دفتر تحکیم وحدت، و دکتر فردین قریشی، استاد دانشگاه تبریز، دکتر غفار فرزدی، استاد دیگر این دانشگاه و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی، و همچنین دو تا از چهره‌های دیگر شاخص این تشکل، مهندس محمد توسلی، و دکتر علی اصغر غروی، سخنرانی کنند. رادیو فردا از پیمان پاک‌مهر روزنامه‌نگار در تبریز علت لغو این سمینار را جویا شده است.
پیمان پاک‌مهر (روزنامه‌نگار مستقل، تبریز): دانشجویان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تبریز می‌گویند با توجه به این که سه عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران، یعنی مهندس محمد توسلی، رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی، دکتر غفار فرزدی، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی، و دکتر علی‌اصغر غروی، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی، قرار بود سخنرانی کنند این حساسیت به این دلیل ایجاد شده که علیرغم صدور مجوز یک روزمانده به برگزاری این مراسم، این مجوز لغو می‌شود.
امیر مصدق کاتوزیان (رادیوفردا): چطور ممکن است که مجوز صادر شده باشد، اشکالی نداشته بوده باشد، ولیکن از سخنرانی‌‌ها و برگزاری سمینار جلوگیری شود؟
پیمان پاک‌مهر: مسئول تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز و علوم پزشکی علی مهدویه، گفت مجوز سمینار را پیش از طرح در شورای فرهنگی از ریاست دانشگاه، معاونت دانشجوئی و فرهنگی و همچنین مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز دریافت کرده بودیم، و حتی از دکتر محمد حسین سرورالدین، رئیس دانشگاه تبریز هم مجوز برگزاری این سمینار را صادر کرده بود.
ا.م.ک.: ولی آن‌ وقت گفتند که مهر انجمن اسلامی نبوده زیر این مجوز؟
پیمان پاک‌مهر: یک روز مانده به برگزاری مراسم، آقای دکتر سرورالدین، در همین جلسه شورای فرهنگی ادعا کردند که به خاطر اینکه در خواست مجوزی که از سوی انجمن اسلامی دانشگاه تبریز در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی برای ما ارسال شده، چون مهر شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز را ندارد، بنابراین فاقد اعتبار است که برابر اظهارات آقای علیه مهدویه، رئیس این تشکیلات این برای اولین بار بعد از 14 سال است که چنین موضوعی مطرح می‌شود، در صورتی که قبلا در این مدت تمامی نشست‌ها و سمینارهائی که در دانشگاه برگزار می‌شده، مسئولین انجمن‌های اسلامی دانشکده‌های دانشگاه تبریز، مستقیما درخواست مجوز برگزاری مراسم یا سمینار را می‌کردند.
ا.م.ک.: درگیر هم شد در این دانشگاه به واسطه این تصمیم‌گیری؟
پیمان پاک‌مهر: هیچ درگیری نشد و دانشجویان تلاش کردند مراسم طی برنامه داخلی آقای "محمد توسلی" در اتاق کوچک شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان به سئوال‌های دانشجویان پاسخ بدهند و برنامه‌های روز‌های بعد همچنان لغو باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ا.م.ک.: یک مقدار اعلامیه پاره شده بود و اینها.
پیمان پاک‌مهر: آقای "علی مهدویه"، مسئول تشکیلات انجمن اسلامی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی تبریز، مدعی شد که در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه که یک عضو این تشکل دانشجوئی هم حضور داشته، آقای دکتر سرورالدین رئیس دانشگاه به اداره فیزیکی که زیر مجموعه حراست دانشگاه تبریز است دستور می‌دهد که اعلامیه‌های نصب شده این سمینار را معدوم کنند. دانشجویان هم مشاهده کردند که این اطلاعیه‌ها در حالی با تمام نفرت پاره شده که در آن آیه‌ای از قرآن کریم و لفظ جلاله آمده بود.
ا.م.ک.: در روزهاي آينده به طور قطع و یقین دیگر سخنرانی‌ها برگزار نخواهد شد؟
پیمان پاک‌مهر: "مهدویه"، گفت ما حق تجمع آرام و قانونی را در اعتراض به چنین رفتاری از سوی رئیس دانشگاه برای خود محفوظ داشته و از ایشان می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر، نسبت به اعاده حیثیت از دانشگاهی که قدمت 60 ساله دارد و چنین رفتارهائی تا کنون در آن نشده اقدام عاجل به عمل آورند. باید اضافه کنم که دکتر محمد حسین سرورالدین، از جمله روسای انتصابی دانشگاه تبریز است که بعد از روی کار آمدن دولت آقای احمدی‌نژاد به ریاست دانشگاه تبریز برگزیده شده است و با لغو آئین‌نامه انتخاب رئیس دانشگاه که قبلا توسط هیات علمی در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی انجام می‌گرفت، به این سمت منصوب شده و همچنین در دوران دولت اصلاحات هم ایشان در میان کاندیداهای ریاست دانشگاه تبریز کمترین آرا را از سوی هیات علمی به خود اختصاص داده بود.

Copyright: gooya.com 2016