چهارشنبه 17 اسفند 1384

معصومه شفيعي در مراسم بزرگداشت روز جهاني زن: طبق قانون گنجي بايد نه روز ديگر آزاد شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي با اشاره به اينكه طبق قانون همسرش بايد نه روز ديگر از زندان آزاد شود، گفت: اين مساله خيلي هيجان زده‌‏ام مي‌‏كند، اگر از روز اول فكر مي‌‏كردم كه همسرم شش سال در زندان خواهد ماند، نمي‌‏توانستم تحمل كنم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، شفيعي طي سخناني در مراسم بزرگداشت روز جهاني زن كه از سوي كميسيون زنان و حوزه شمال تهران جبهه مشاركت ايران اسلامي برگزار شد، به يادآوري خاطرات دوران شش ساله حضور همسرش در زندان پرداخت و گفت: اولين روزي كه همسرم بازداشت شد و به حضور مرحوم قاضي مقدس رفتم، هنوز در حال و هواي انقلاب بودم و فكر مي‌‏كردم كه آن شعارهاي اول انقلاب وجود دارد. عكس‌‏هاي گنجي در جبهه را با خود برده بودم و به قاضي مقدس نشان دادم، او گفت اين عكس‌‏ها ارزشي ندارد، من هم خواستار پنج روز فرصت شدم تا گنجي را به خانه ببرم تا بچه‌‏ها شب عيد نفهمند كه پدرشان به زندان افتاده است.
وي افزود: من هيچ كينه‌‏اي از قاضي مقدس ندارم و به خاطر خودم قلبم را صاف كرده‌‏ام؛ قلب انسان بايد آنقدر جلا داشته باشد كه جايگاه خدا شود.
همسر اكبر گنجي ادامه داد: آن روز تلاش كردم گريه نكنم. در مقابل قاضي مقدس گريه نكردم اما بعد تا خانه گريه كردم. آن روز تنها روزي بود كه در اين شش سال نااميد شدم. تمام مدت به اين جمله فكر مي‌‏كردم كه انقلاب فرزندان خود را مي‌‏خورد.
شفيعي با بيان اينكه از گنجي مي‌‏خواهم تاريخ دهه اول انقلاب را بنويسد و بگويد كه آن موقع چه روحيه‌‏اي داشته است، افزود: افكار عمومي مي‌‏تواند قضاوت كند كه چه كساني روي حرفشان پايداري كرده‌‏اند و اينكه الان كساني خلاف شعارهاي اوايل انقلاب عمل مي‌‏كنند، مربوط به همه نيست و بايد حساب‌‏ها را از هم جدا كرد.
وي با تاكيد بر انسجام زنان و تجربه زناني كه در سال 79 همسرانشان به زندان افتادند، گفت: زنان بايد بدانند كه با اراده خود مي‌‏توانند هر كاري را كه بخواهند، انجام دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شفيعي تصريح كرد: در اين شش سال توانستم سختي‌‏ها و مشكلات را با اراده و كمك دوستانم تحمل كنم، من هم مي‌‏توانستم مثل همه زنان زندگي كنم.
وي در پايان گفت: در تمام اين مدت فقط براي گنجي دعا نكردم بلكه براي آزادي همه زندانيان دعا كردم و اميدوارم هيچ‌‏كس در هيچ جاي دنيا به خاطر عقيده‌‏اش به زندان نرود.
زهرا آقاجري، عضو جبهه مشاركت ايران اسلامي نيز در اين مراسم از خاطرات خود در زمان حضور در خوزستان در زمان جنگ سخن گفت.

Copyright: gooya.com 2016