جمعه 19 اسفند 1384

روسيه بررسي جدي نتايج نشست شوراي حكام از سوي ايران را خواستار شد، ايسنا

لاوروف: آمريكا و روسيه گام‌ها را در قبال ايران کاملا سنجيده برخواهند داشت

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


روسيه از ايران خواست برخوردي جدي را با نتايج نشست شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي که روز چهارشنبه در وين برگزار شد، داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري نووستي، دايره‌ي اطلاع رساني و مطبوعات وزارت امور خارجه‌ي روسيه روز پنجشنبه در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: ما ايران را فرا مي‌خوانيم که با جديت تمام نتايج نشست شوراي حکام را بررسي کند و همکاري کاملي با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته باشد.

در اين اطلاعيه آمده است که «چارچوب اين همکاري‌ها را قطعنامه‌هاي شوراي حکام آژانس، اساسنامه‌ي آن و نيز مطلوبات و مفاد پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌يي (ان.پي.تي) مشخص مي‌کنند. آنها تضميني براي حق دسترسي به منافع صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي، ضمن رعايت کامل تعهدات منع گسترش از سوي کشورها هستند.»

در بخشي ديگر از اين اطلاعيه آمده است: اگر اين امر اجرا شود، يقين داريم که مي‌توان راه حلي را يافت که تضمين‌کننده احقاق حقوق قانوني ايران براي استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هم‌چنين سرگي لاوروف، وزير امور خارجه‌ي روسيه روز پنجشنبه در يک برنامه‌ي تلويزيوني اعلام كرد که آمريکا و روسيه در مواضع‌شان در رابطه با چگونگي حل مساله‌ي هسته‌يي ايران نزديک مي‌شوند و قصد دارند که تمامي گام ها را کاملا سنجيده بردارند.

لاوروف با اشاره به ديدار اخيرش با جورج بوش، رييس جمهور آمريكا در واشنگتن اظهار داشت: او به من دقيقا اين را گفت که «در روابط آتي با ايران بايد فوق‌العاده محتاط بود و پيش از اينکه اقدامي را در شوراي امنيت سازمان ملل متحد انجام داد، بايد تمامي گام‌هاي‌مان را تا آخرين حد ممکن بسنجيم.»

وزير امور خارجه‌ي روسيه در پاسخ به سوالي در رابطه با پيشرفت اوضاع به وجود آمده پيرامون مشکل هسته‌يي ايران اظهار داشت: اين موضعي است که ما در آن سهيم هستيم و اميدواريم که مذاکره‌کنندگان آمريکايي نيز همين را ملاک عمل خود قرار دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روسيه بررسي جدي نتايج نشست شوراي حكام از سوي ايران را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016