یکشنبه 21 اسفند 1384

عباس عبدي در مراسم سالروز ترور حجاريان: مهم‌ترين راه مقابله با خشونت نهادي، شكستن سكوت است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عباس عبدي با تبيين «خشونت نهادي» مهم‌ترين هدف اين نوع خشونت را به سكوت واداشتن، هم‌چنين بهترين راه مقابله با آن را شكستن سكوت برشمرد.

به گزارش ايسنا، عباس عبدي كه در مراسم سالروز ترور سعيد حجاريان كه با عنوان «براي صلح ...» از سوي شاخه جوانان جبهه‌ مشاركت ايران اسلامي برگزار مي‌شد، سخن مي‌گفت، اظهار داشت: خشونت چه در مقام تعريف و چه علل و عوامل، امري سهل و ممتنع است؛ از آن جهت كه خشونت امري نيست كه آن را لمس نكرده و يا نديده باشيم، امري سهل است و از اين لحاظ كه مي‌گوييم خشونت سر درازي دارد، ممتنع است.

وي درباره‌ي خشونت نهادي اظهار داشت: در خشونت نهادي عامل خشونت و كسي كه مورد خشونت واقع شده، با هم خصومت شخصي ندارند. عبدي در تبيين خشونت نهادي و سازماني و به ويژه بخش سياسي آن گفت: در حوزه‌ي سياست، خشونت وسيله است، نه هدف و بايد به انگيزه‌ي خشونت پرداخت؛ زيرا آن‌چه براي اعمال‌كننده‌ي خشونت مطلوب است، رسيدن به هدف است.

عبدي با بيان اين‌كه در سطح سياسي، صاحبان قدرت سعي مي‌كنند خشونت را به عنوان آخرين راه‌حل اعمال كنند، ادامه داد: از اين منظر عنصر اساسي در اعمال خشونت سكوت و به سكوت وا داشتن است؛ چه به بيان و چه به معناي عمل سياسي .

وي تاكيد كرد: اگر قرار باشد با خشونت مبارزه و نفي شود، الزاما بايد با همين به سكوت واداشتن مبارزه كرد.

اين فعال سياسي تصريح كرد: مساله‌ي اصلي در مبارزه با خشونت اين است كه هيچ كس نبايد به سكوت واداشته شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عبدي با اعتقاد به اين‌كه منطق هزينه و فايده درباره‌ي خشونت صدق مي‌كند، تصريح كرد كه سكوت در مقابل متجاوز، او را به اقدامات بعدي تهييج مي‌كند.

عبدي در ادامه سخنانش در حالي كه به مزاح گفت« چون چند سالي است كه صحبت نكرده‌ام صدايم در نمي‌آيد» اظهار داشت: از وضعيتي كه هست هم ناراحت و هم خوشحالم. ناراحت از اين كه شش سال پيش سعيد (حجاريان ) فعال و با نشاط بود و امروز از حرف زدن نيز خسته مي‌شود و خوشحال از اين‌كه هم‌چنان سعيد هست و حتي اگر نمي‌تواند سخنراني كند از هيچ كوششي در فعاليت سياسي دريغ نمي‌كند.

Copyright: gooya.com 2016