دوشنبه 22 اسفند 1384

تجدید در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، آفتاب

آفتاب ـ سرویس خارجی: در ادامه بررسی برنامه هسته ای ایران، خبرگزاری آسوشیتدپرس از نشست پنج عضو دائمی شورای امنیت خبر داد.

یک دیپلمات اروپایی گفته است که اعضای شورای امنیت برای تجدید نظر در پیش نویس قطعنامه ای که قرار است در اختیار شورای امنیت قرار بگیرد، روز دوشنبه بار دیگر تشکیل جلسه خواهند داد. براساس این گزارش در پیش نویس قطعنامه مذکور از ایران خواسته شده است برای حل مسائل مربوط به برنامه هسته ای اش فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم و ساخت راکتور آب سنگین را متوقف کند.
در عین حال منوچهر متکی، وزیر خارجه کشورمان در مورد سیاست های کشور در مسائل هسته ای پیش آمده در جمع خبرنگاران گفته است که اگر به نقطه ای برسیم که ساز و کارهای بین المللی موجود تامین کننده حق ملت ایران نباشد، ممکن است سیاست های جمهوری اسلامی مورد بازبینی و بررسی دوباره قرار گیرد.
وی افزود: درحال حاضر ترجیح ما در استفاده از ساز و کارهای تعریف شده و بهره گیری از بیش از 30 سال عضویت در معاهده عدم تکثیر هسته ای است و ما به عنوان یک عضو متعهد باید از مواهب این عضویت و ساز و کارهای تعریف شده آن بهره مند شویم.»
منوچهر متکی با اشاره به شرایط آخرین جلسه شورای حکام گفت: بر این باوریم که کماکان فرصت برای طرف های مختلف جهت تداوم گفت و گوها وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با وجود اینکه وزیر خارجه کشورمان اشاره ای به جزئیات تغییر احتمالی سیاست های جمهوری اسلامی ایران نکرده است اما روزنامه واشنگتن سخنان وزیر خارجه ایران را به معنی تصمیم ایران برای خروج از ان پی تی دانسته و ایران با را مورد کره شمالی مقایسه کرده است.
در عین حال حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که بحث خروج از ان پی تی در دستور کار ایران نیست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجدید در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016