سه شنبه 23 اسفند 1384

رايس: واشنگتن نهايتا حمايت قوي اعضاي شوراي امنيت را عليه ايران به دست مي‌آورد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


در حالي كه آمريكا و متحدانش از جلب حمايت روسيه و چين در شوراي امنيت نااميد شده‌اند، كاندوليزا رايس امروز (سه‌شنبه) مدعي شد كه مطمئن است واشنگتن نهايتا حمايتي قوي را در اين شورا عليه ايران به دست خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، ديپلمات‌ها روز دوشنبه گفتند كه روسيه و چين از توافق با بيانيه‌اي كه از تهران چيزي را بخواهد و لحني شديد داشته باشد، امتناع كرده‌اند، به اين ترتيب آمريكا، انگليس و فرانسه امكان ندارد بتوانند به سرعت اقدامي شديد را در شوراي امنيت عليه ايران انجام دهند.

وزير امور خارجه‌ي آمريكا در ديداري از پايتخت اندونزي گفت: من قصد دارم اجازه دهم پيش از آن كه مشخص كنيم برآيند چه باشد، ديپلماسي براي مدتي ادامه يابد.

اين گزارش افزود، قرار است شوراي امنيت سازمان ملل بررسي مساله‌ي هسته‌يي ايران را عصر امروز آغاز كند.

رايس گفت: من كاملا مطمئنم كه ما وسيله‌ي مناسب براي ابراز همبستگي جامعه‌ي بين‌المللي را پيدا خواهيم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه، وزير امور خارجه‌ي آمريكا هم‌چنين خواهان آن شد كه شوراي امنيت سازمان ملل بيانيه‌اي شديدالحن را عليه ايران صادر كند.

وي بدون توجه به همكاري‌هاي فزاينده‌ي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادعا كرد: ايراني‌ها هيچ كاري براي نشان دادن اين امر به جهان كه آنها نبايد به شوراي امنيت بروند، انجام نداده‌اند.

Copyright: gooya.com 2016