سه شنبه 23 اسفند 1384

ادامه گفتگوهای اعضای شورای امنیت در روزهای آتی، آفتاب

آفتاب – سرویس خارجی: دیپلمات ها از ادامه گفتگوها میان اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در مورد چگونگی برخورد با پرونده ایران در روزهای آتی خبر داده اند. تاکنون که اجماع مورد نظر آمریکا، فرانسه و انگلیس در برخورد با ایران حاصل نشده و چین و روسیه با اقدامات شدید که می تواند شامل اعمال تحریم نیز باشد مخالفت کرده اند.


خبرگزاری فرانسه مدعی شده است که شورای امنیت قدرت اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران را دارد اما وزیر اقتصاد ایران با اشاره به اینکه بعید است اروپایی ها تصمیم به اعمال تحریم علیه ایران بگیرند گفته است: حتی در این صورت، آنها بیشتر از ما ضرر خواهند کرد.
پیش از این داود دانش جعفری گفته بود که: ایران 4/19 میلیارد دلار در صندوق ذخیره ارزی خود برای مقابله با هرگونه تحریم اقتصادی احتمالی در اختیار دارد.
ایران همچنین از ساخت نیروگاه جدید هسته ای خبر داده است. پرویز فتاح، وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران شروع ساخت این نیروگاه را شش ماهه اول سال بعد اعلام کرد.
اولین نیروگاه هسته ای ایران با مشارکت روسیه در بوشهر در حال ساخت است. خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از وزیر اقتصاد ایران گزارش داد که ایران می تواند از هرگونه مجازات سازمان ملل، جان سالم به در برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دانش جعفری گفت:‌ اگر با تحریم روبرو شویم، می توانیم با استفاده از تجربیات گذشته خود کشور را اداره کنیم. ما می توانیم کشور را بدون دلارهای نفتی هم اداره کنیم همان طور که در دهه 1990 این کار را انجام دادیم.
این گزارش می افزاید: آمریکا و متحدینش می توانند با نادیده گرفتن شورای امنیت با ایران برخورد کنند. نیکلاس برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که اگر اقدامات شورای امنیت کافی نباشد، ائتلاف کشورها از اقدامات شدید از جمله اعمال تحریم علیه ایران حمایت خواهد کرد. این اظهارات خود حاکی از شکاف و اختلاف در بین اعضای دائم شورای امنیت است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادامه گفتگوهای اعضای شورای امنیت در روزهای آتی، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016