جمعه 26 اسفند 1384

اشرار مسلح ۲۲ تن از مسئولان و مردم سيستان و بلوچستان را کشته و گروهی را به گروگان گرفتند، فارس

خبرگزاري فارس: مقارن ساعت 1:20 بامداد امروز 26/12/84 كارواني متشكل از برخي مسئولان استان سيستان و بلوچستان كه پس از شركت در يادواره شهداي دولتي مقدم از زابل عازم زاهدان بودند، در محدوده پل شيله زابل به آنان تيراندازي شد كه در جريان اين تيراندازي تعداد 22 نفر شهيد و تعداد 7 نفر نيز مجروح شدند.
شنيده‌هاي خبرنگار فارس در زاهدان حاكي است در اين درگيري حسنعلي نوري فرماندار زاهدان مورد اصابت 5 گلوله قرار گرفت كه در حال حاضر وضعيت عمومي وي وخيم گزارش شده است.
همچنين مسئول حراست فرمانداري زاهدان هم در اين درگيري به شهادت رسيد و فرزند سرهنگ گلزايي از فرماندهان ارشاد سپاه و مسئول حراست شركت آب و فاضلاب استان و مسئول حراست هلال احمر در اين درگيري به شهادت رسيدند.
همچنين پيگيري‌هاي خبرنگار ما حاكي است: هنوز انگيزه اشرار در خصوص اين حمله به كاروان مسئولان استان مشخص نشده اما احتمال مي‌رود مولوي مالك به وجود آورنده غائله مرزبانان، عامل اين شرارت باشد.
اين درگيري پس از عبور استاندار از منطقه ياد شده صورت گرفت و كاروان همراه وي كه متشكل از مسئولان محلي بوده در كمين اين اشرار گرفتار شدند و تا لحظه مخابره خبر پيگيري‌هاي خبرنگار ما براي كسب اطلاعات بيشتر از مسئولان نتيجه‌اي در برنداشت.
در عين حال يك منبع آگاه در اورژانس زابل هم گفت: تعداد كشته شدگان و مجروح شدگان بالغ بر 50 نفر است اين در حالي است كه عده اي از شاهدان عيني اظهار داشتند كه اشرار دقيقاً با هدف ترور شخصيت‌هاي استاني، اين حمله را طراحي كرده بودند به طوري كه تريلي‌ها و ماشين‌هاي عبوري را بازديد و پس از اطمينان از نبودن مسئولان اجازه عبور مي‌دادند.
همچنين گفته مي‌شود برخي از اين اشرار تير خلاصي هم به كشته شدگان مورد نظر هم شليك كرده‌اند.
-------------------------------------

اشرار مسلح احتمالاً عده‌اي از مردم را هم به گروگان گرفته‌اند

خبرگزاري فارس: معاون امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان، جزييات جديدي از حادثه تروريستي ديشب در محور زابل - زاهدان را تشريح كرد.
علي صادقي، معاون سياسي و امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان اينكه رديابي و دستگيري عاملان حمله به مردم به سرعت در حال انجام است، افزود: ساعت 21:55 دقيقه پنجشنبه شب عده‌اي از اشرار مسلح با حمله به مردم درمحور زاهدان- زابل در منطقه تاسوكي ضمن مسدود كردن عبور و مرور وسايل نقليه به عده‌اي از مردم حمله كرده كه متاسفانه 22 نفر شهيد و 7 نفر مجروح شده‌اند كه حال يكي از مجروحان وخيم است.
وي با بيان اينكه به گفته بعضي از شاهدان شايد چند نفر از مردم نيز توسط اين اشرار به گروگان گرفته شده باشند،تصريح كرد: نيروهاي امنيتي و انتظامي پس از آگاهي به سرعت در منطقه حاضر شده‌اند و به درگيري با اشرار پرداختند كه باعث شد اشرار به يكي از كشورهاي همسايه متواري شوند.
معاون سياسي امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: هنوز مدارك مستدلي مبني بر به‌گروگان گرفته شدن عده‌اي از مردم وجود ندارد، ولي تلاش‌ها براي مشخص شدن اين مسئله ادامه دارد.
وي در خصوص ماهيت اشراري كه شب گذشته هم به مردم حمله كردند، گفت: طراحي نخ نما شده اختلاف ميان قوميت ها و مذاهب يك‌بار ديگر در منطقه سيستان و بلوچستان در حال اجرا است كه رفع اين تهديد نيازمند آگاهي و هوشياري مردم است تا اين توطئه شوم دشمن در اين شرايط حساس خنثي شود.
صادقي ادامه داد: اشرار يادشده ماهيتي شبيه به گروهك طالبان دارند و تلاش‌ها براي شناسايي و دستگيري آنها ادامه دارد كه در صورت اطلاع آن را از طريق رسانه‌ها به اطلاع افكار عمومي مي‌رسانيم.
------------------------------------

فرمانده نيروي انتظامي وارد زاهدان شد

خبرگزاري فارس: سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي كشور صبح امروز به منظور پيگيري حادثه تروريستي شامگاه گذشته كه منجر به شهادت 22 تن از هموطن در استان سيستان و بلوچستان شد در يك سفر اضطراري وارد فرودگاه زاهدان شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، فرمانده نيروي انتظامي در فرودگاه زاهدان در جمع خبرنگاران، گفت: ماموران نيروي انتظامي ‌از شامگاه ديروز همه واحدهاي اطلاعاتي، عملياتي،‌ زميني و هوايي را در مرزهاي شرقي براي شناسايي و دستگيري عوامل حادثه تروريستي ديشت به حالت آماده باش درآمده‌اند.
وي افزود: احتمال مي دهيم به علت نزديكي محل حادثه با مرز افغانستان، اشرار به اين كشور فرار كرده باشند كه در اين زمينه ماموران پليس مشغول بررسي هستند.
وي ادامه داد: اشرار تروريست شب گذشته با لباس نظامي ماموران پليس، پست ايست بازرسي در جاده زابل - زاهدان ايجاد كرده بودندو پس از متوقف كردن خودروهاي عبوري به سمت آنها شليك كردند به همين علت مردم منطقه تصور كرده‌اند كه قاتلان از نيروهاي انتظامي و نظامي منطقه هستند.
وي افزود: اين جنايت در مدت زمان كوتاهي رخ داده است و به همين علت نيروهاي پليس نتوانستند به موقع از خود واكنش سريع نشان دهند.
---------------------------------

فرمانده پليس 110 كشور در گفت‌وگو با فارس:
هنوز ردپايي از عاملان حادثه تروريستي ديشب در زاهدان به دست نيامده است

خبرگزاري فارس: فرمانده پليس 110كشور اعلام كرد: هنوز هيچ ردپايي از عاملان درگيري شامگاه ديروز در جاده زابل - زاهدان كه منجر به شهادت 22 نفر از هموطنان شد، به دست نيامده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اسكندر مؤمني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: اشراري كه مرتكب اين حادثه تروريستي شدند از مرزهاي شرقي كشور با لباس نظامي وارد كشور شدند و با ايجاد پست امنيتي، ايست و بازرسي در يك اقدام غافلگيرانه به سوي سرنشينان خودروهاي متوقف شده تيراندازي كردند كه بر اثر اين حادثه 22 نفر از هموطنان به شهادت رسيدند.
وي ادامه داد: عاملان اين حادثه سپس به سوي مرزهاي شرقي كشور متواري شدند كه تحقيقات براي شناسايي و دستگيري آنان ادامه دارد.
وي گفت: با اطلاع عوامل انتظامي از اين حادثه و حضور مأموران پليس در محل اشرار متواري شدند اما پليس با تمام توان، فعاليت خود را براي شناسايي و دستگيري اين اشرار از راه‌هاي ديپلماتيك و انتظامي انجام مي‌دهد.
وي افزود: قطعاً عوامل سياسي در بروز اين حادثه تروريستي دخالت داشته‌اند كه در صدد ناامن كردن منطقه هستند.
وي گفت: افرادي كه با اهداف تروريستي اقدام به تيراندازي به سمت خودروهاي عبوري در مسير زابل - زاهدان كردند قصد ايجاد ناامني در كشور را داشتند.

Copyright: gooya.com 2016