جمعه 26 اسفند 1384

شيرين عبادی تهديد به مرگ شد، بی بی سی

شيرين عبادی، برنده ايرانی جايزه صلح نوبل و از منتقدان حاکميت روحانی در ايران، می گويد که از سوی يک گروه افراطی تهديد به مرگ شده است.

خانم عبادی که از حقوقدان های باسابقه و فعال در زمينه حقوق بشر است به بی بی سی گفت: "روز چهارشنبه در نامه ای مرا به خاطر مصاحبه ها و گفته هايم تهديد کرده اند که خواهند کشت و هشدار داده اند که اين آخرين اخطار است."

وی از اين که اين نامه با وجود مراقبت های پليس مستقيما به داخل خانه او انداخته شده اظهار تعجب کرد: "من در 6-7 سال گذشته از اين نامه ها زياد گرفته ام ولی مهم اين است که اين افراد به در خانه من آمده اند و از سد پليس گذشته اند. پليس به دليل تهديدهايی که عليه من می شود خانه مرا زير نظر دارد و من نمی دانم که اين ها کی هستند که می توانند از سد پليس هم رد شوند."


صدای شيرين عبادی را بشنويد

خبرگزاری فرانسه که نسخه ای از اين نامه را به صورت فکس دريافت کرده است می گويد در
در اين نامه خانم عبادی به خيانت به کشور متهم شده است. اين نامه از طرف يک گروه ناشناخته که خود را معارض با بهائيان می داند امضا شده است.

خانم عبادی نزديک به يک سال پيش نيز در نامه به رئيس جمهور وقت ايران محمد خاتمی اعلام کرد عده ‌ای با ارعاب و تهديد قصد دارند مانع ادامه فعاليت‌هايش شوند و به دنبال پرونده‌ سازی برای او هستند.

شيرين عبادی در نامه خود به محمد خاتمی گفته بود که از امنيت قضايی و جانی برای انجام فعاليت‌های اجتماعی خود برخوردار نيست.

خانم عبادی هشدار داد که اگر چنين امنيت و آسايشی برای او که با داشتن جايزه نوبل مورد توجه جهانی است و به نکات حقوقی نيز آگاهی کامل دارد فراهم نباشد، "چگونه می‌توان آرامش خاطر و امنيت جانی ساير شهروندانی را که فاقد چنين مزايايی هستند، تامين و تضمين کرد؟"

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شيرين عبادی در آن نامه تاکيد کرد که تاکنون بارها تهديد به قتل شده است و حتی گروهی قصد کشتن او را داشته اند اما پيش از اقدام به قتل، بازداشت شده اند.

خانم عبادی که در سال 2003 به دريافت جايزه نوبل نائل شد از فعالان حقوق زنان و کودکان در ايران است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادی تهديد به مرگ شد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016