جمعه 26 اسفند 1384

حسين شريعتمداري: مذاكره با آمريكا عبور از خط قرمز نظام و تن دادن به يك ذلت برگشت ناپذير است، ايسنا

*اظهارات لاريجاني غيرمنتظره است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران


مدير مسوول روزنامه‌ي كيهان با اشاره به اظهارات اخير دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان مبني بر اعلام آمادگي ايران براي مذاكره با آمريكا در خصوص عراق تاكيد كرد: مذاكره با آمريكا عبور از خط قرمز و تن دادن به يك ذلت برگشت‌ناپذير است.

حسين شريعتمداري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اعلام اين مطلب افزود: مخالفت جمهوري اسلامي ايران با برقراري رابطه و يا انجام مذاكره با آمريكا برپايه دلايل منطقي و مسايل تعريف شده‌اي بود كه آن دلايل و پايه‌ها همچنان وجود دارد و لذا كماكان مذاكره با آمريكا مي‌تواند به عنوان عبور از خط قرمز تعريف و مدنظر قرار بگيرد.

مدير مسول روزنامه كيهان ادامه داد: آمريكا چنين مذاكراتي را به عنوان مقدمه‌اي براي پايان تخاصم و يا برقراري روابط منطقي نمي‌نگرد، بلكه بر آن است تا با كشيدن جمهوري اسلامي ايران به پاي ميز مذاكره، تسليم ايران در مقابل آمريكا را به جهانيان اعلام نمايد.

شريعتمداري خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران در 27 سال گذشته به هيچ يك از خواسته‌هاي باج‌خواهانه‌ي آمريكا تن نداده و همواره مشي مستقلي را داشته است و همين امر باعث شده كه نظام ما پرچمدار و پيشتاز مقابله با نظام سلطه و در راس آن آمريكا باشد.

وي همچنين گفت: در پي استقامت جمهوري اسلامي ايران در مقابل نظام سلطه بود كه نهضت‌هاي بزرگ اسلامي در جهان و منطقه شكل گرفتند كه از آن جمله مي‌توان به انتفاضه فلسطين، حزب‌الله لبنان و پيروزي اخير حماس اشاره كرد كه از همين نقطه سرچشمه مي‌گيرند.

مديرمسوول روزنامه كيهان در ادامه اظهار داشت: آمريكا با كشاندن جمهوري اسلامي ايران به پاي مذاكره قصد دارد خطاب به حركت روبه رشد نهضت‌هاي اسلامي كه در تمامي منطقه ديده مي‌شود، اعلام كند كه اگر تكيه شما به جمهوري اسلامي ايران بوده است، او هم با ورود به جريان مذاكره تسليم شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شريعتمداري افزود: آمريكايي‌ها صرفا با اهداف مذكور از مذاكره دم مي‌زنند. ضمن آنكه بايد بر اين نكته تاكيد شود كه آنها اساسا مذاكره را مي‌خواهند ولي رابطه را خير. بنابراين اعلام ما براي انجام مذاكره با آنها نه تنها خطري بزرگ كه ناديده گرفتن منافع ملي و مباني انقلاب اسلامي است.

وي در ادامه تصريح كرد: ما اساسا مذاكره‌اي با آمريكايي‌ها نداريم و در اين خصوص فرقي نمي‌كند كه مذاكره بر سر عراق باشد يا مباحثي ديگر. در واقع آن چيزي كه آنها مي‌خواهند مذاكره نيست، بلكه نوعي فريب است.

مدير مسوول كيهان در پايان ضمن اظهار تعجب از سخنان اخير دكتر لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اين سخنان را غيرمنتظره دانست و اظهار داشت: آنها در پي رسيدن به نقطه تفاهمي با ايران نيستند بلكه مي‌خواهند پرچم اقتدار نظام ما را پايين بكشند.

Copyright: gooya.com 2016